2009-10-18, 08:07
Medlem
DogWalker-V50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberryfields
Hälften säger skriv, hälften säger skriv inte känns det som. Hur tusan gör man då? Singlar slant?

Det är 12 sidor med lite bilder och dikter och sådant, inte 12 sidor ren text, kanske skulle varit tydlig med det. Men som sagt, det är mycket bena ut och reda ut saker i det förflutna så att vi förhoppningsvis en gång för alla kan lägga de sakerna bakom oss.

Det gör så ont att vilja ha någon så hela kroppen och själen skriker, speciellt när han förmodligen inte känner samma sak.

Gör det, på ett sätt eller annat, du vill veta för din egen skull hur det ligger till och du vet att det kommer att bli antingen ett ja eller nej.
Om du inte gör det kommer du alltid undra och önska att du hade gjort det.
Tiden går och känner man så mycket som dig vill man ju inte förlora en sekund ens, eller hur..

Lycka till!
Citera
2009-10-18, 09:39
Medlem
Om alternativet till att skicka brevet i dess nuvarande version är att inte skicka det alls så tycker jag att du ska köra på 12-sidorsbrevet. Att ständigt gå runt och fundera kring om det trots allt kunde ha blivit något mellan er är ingen bra idé - undersök det nu istället. Blir det ett nej så borde det i alla fall vara lättare att gå vidare därifrån jämfört med att ha de ovissa tankarna malandes någonstans i bakhuvudet för väldigt lång tid framöver.

Citat:
Ok, jag hoppar det här med brevet då de flesta verkar tycka det är en superdum idé. Dessutom verkar alla ha hakat upp sig nåt enormt på att det är 12 sidor, skulle kanske aldrig ha skrivit det verkar vara det som fått mest fokus här. Jag vill inte sitta och redigera texten som en skoluppsats och plocka runt och radera och ha mig.

Jag ville på mitt sätt skriva vad jag tycker och tänker. Vi delar en mycket innehållsrik historia och att han skulle reagera på brevet som att jag vore psykiskt störd bara för att det är så långt är nog lika troligt som att min syster eller bror skulle göra det om jag skickade ett långt brev till dem.

Jag har inga problem att prata in person, men på telefon tycker jag inte om att ta sånt här. Dessutom tror jag det blir mer konstruktivt om jag skriver än om vi snackar. Vi kommer förmodligen inte att ses förens efter jul då en pluggar utomlands (långt borta) tre månader så är det allt för psykat och läskigt med ett kärleksbrev får jag väl bara låta det vara.

Kommer nog alltid undra om det kunde blivit något mellan oss, men det går väl fler tåg så att säga.

Och tack för era synpunkter i alla fall, gjorde ett försök till att vara lite romantisk men har nu förstått att man aldrig ska göra några romantiska utsvävningar utan vara lite mer förnuftig av sig. Och det är jag ju egentligen så får väl fortsätta med det då. Måste ju finnas hur många killar som helst som bara suktar efter en i vanliga fall ganska känslokall och oromantisk tjej som jag
Citera
2009-10-18, 10:02
Medlem
Jag tror att brevets längd är rätt irrelevant för hur mottagaren kommer reagera. Liksom, det är väl inte särskilt stor chans att han tänker "jag tycker verkligen om henne också, men 12 sidor är ju jättelångt så det blir inget".
Citera
2009-10-18, 10:22
Medlem
Gibbledygooks avatar
förstår inte den här rädslan folk har för känslor "12 sidor --stalker varning"

Poängen med att hitta en livskamrat är väl att man ska kunna vara sig själv..om man är sig själv när man skriver ett 12 sidor långt kärleksbrev..so be it..

Kunde folk inte sluta att tänka och överanalysera allt innan dom agerar.Känslor är fint,,kärlek är fint..det är inget man ska behöva trycka undan eller skämmas för..Snarare ska man skämmas om man inte kan hantera känslor som någon annan har för en.
Citera
2009-10-18, 11:30
Medlem
Tack för de fyra senaste inläggen, de värmde

Har fortfarande beslutsångest angående brevet, det är hemskt att vara kär i någon och inte veta om känslorna är besvarade....

Men jag tror jag ska vänta tills vi hörs nästa gång och känna av stämingen då, ena sekundern känns det om att han verkligen gillar mig och nästa känns det som om han ser mig som vilken polare som helt, knepigt värre

Hur skulle ni känna om er bästa kompis av motsatt kön som ni även har ett förflutet med skulle komma och säga: antingen tillsammans eller ingenting alls? är det ok att ställa ett sådant ulitimatum eller är det elakt och barnsligt?
Citera
2009-10-18, 12:21
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
förstår inte den här rädslan folk har för känslor "12 sidor --stalker varning"

Ja, det är absolut inte stalker varning för 12 sidor. Däremot kan det kännas som en stor press på personen som får det, att någon man inte är säker om sina känslor för, har tagit sig tiden att göra något sådant som ändå är i de större lagen.

Dock så skrev hon att det även bestod av bilder och annat. Om det är bilder på honom, urklippt lite halft taskigt och limmat över en bild på henne med sitt ex, för att "replace" den gamle pöjkvännen, så kan det uppfattas som lite skrämmande, tycker iallafall jag
Citera
2009-10-18, 12:22
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Tack för de fyra senaste inläggen, de värmde

Har fortfarande beslutsångest angående brevet, det är hemskt att vara kär i någon och inte veta om känslorna är besvarade....

Men jag tror jag ska vänta tills vi hörs nästa gång och känna av stämingen då, ena sekundern känns det om att han verkligen gillar mig och nästa känns det som om han ser mig som vilken polare som helt, knepigt värre

Hur skulle ni känna om er bästa kompis av motsatt kön som ni även har ett förflutet med skulle komma och säga: antingen tillsammans eller ingenting alls? är det ok att ställa ett sådant ulitimatum eller är det elakt och barnsligt?

nje men måste du lägga upp det så?du behöver väl inte säga något om framtiden...jag skulle nog göra så att jag skulle inte säga att var med mig elr inte nånting alls..jag skulle dra mig undan bara utav den anledningen att jag inte skulle klara av att vara vän med någon jag är kär i..

ja alltså självklart ska man vara vänner också..men inte endast.Plågsamt att försöka upprätthålla någon slags kompis fasad när man är kär,funkar helt enkelt inte.
Citera
2009-10-18, 12:26
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
Ja, det är absolut inte stalker varning för 12 sidor. Däremot kan det kännas som en stor press på personen som får det, att någon man inte är säker om sina känslor för, har tagit sig tiden att göra något sådant som ändå är i de större lagen.

Dock så skrev hon att det även bestod av bilder och annat. Om det är bilder på honom, urklippt lite halft taskigt och limmat över en bild på henne med sitt ex, för att "replace" den gamle pöjkvännen, så kan det uppfattas som lite skrämmande, tycker iallafall jag

hahahah..ok kanske inte såna bilder då..Självklart är det stor press..men egentligen press för vadå?Det är ingen som kan pressa en in i ett förhållande..Man kanske inte förväntar sig att personen ska komma springandes och fria..man kanske behöver få ut allt det där man känner.

Men osäker på sina känslor...hmm svårt att föreställa mig sådant.Kanske mer att man är kär men man inte vill ha ett förhållande och allt om en vecka/mån/år.

Det bästa tycker jag om man kunde sluta stämpla förhållanden..kan man inte ha roligt och knulla utan att man måste prata om att vara ihop.kan man inte få vara kär och säga det utan att vilja ha en relation.
Citera
2009-10-18, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
Det bästa tycker jag om man kunde sluta stämpla förhållanden..kan man inte ha roligt och knulla utan att man måste prata om att vara ihop.kan man inte få vara kär och säga det utan att vilja ha en relation.

Vi har haft roligt och haft sex i snart två år nu, nu vill jag faktiskt att vi ska vara tillsammans, ha en relation på riktigt, det är väl inte så konstigt? Inte så att jag kommer efter en veckas dejting och tjatar på att vi ska bli ett par...
Citera
2009-10-18, 12:54
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Vi har haft roligt och haft sex i snart två år nu, nu vill jag faktiskt att vi ska vara tillsammans, ha en relation på riktigt, det är väl inte så konstigt? Inte så att jag kommer efter en veckas dejting och tjatar på att vi ska bli ett par...

jo det är väl klart kanske dags..men jag personligen skulle nog lägga fram hur jag känner utan krav.
Citera
2009-10-18, 12:59
Medlem
Tycker helt klart att du ska skicka brevet. Ni verkar redan känna varandra ganska bra och tro att han skulle uppfatta att du är en stalker eller liknande är bara dumt.

Att skicka brevet är ju vad du egentligen vill göra, och du vill väll verkligen visa vem du egentligen är och vad du tycker?

Skicka brevet nu! Antingen så går det vägen eller så gör det inte det. Jag vet att jag hade uppskattat ett sådant brev. Oavsett om tjejens känslor är besvarade från min sida eller inte.

Lycka till!
Citera
2009-10-18, 12:59
Medlem
SallySimpsons avatar
Du känner honom, det gör inte vi. Det finns självklart en risk att han får panik när han läser en 12 sidor lång kärleksförklaring, men hur stor den är vet bara du...

Du skulle inte kunna skicka något lite mindre "dramatiskt" till att börja med? Ett foto med tre-fyra meningar på baksidan som får honom att förstå åt vilket håll dina tankar går - kanske ett kort och inte så känslosamt brev där du berättar att du skrivit ett lååångt brev om hur du känner men inte vet om du vågar skicka det än? Om responsen känns bra kan du sen skicka det riktiga brevet?

Lycka till och hoppas att du mår bättre snart, med kille eller utan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in