2009-10-18, 13:00
Bannlyst
Skicka skicka! Och återkom när du fått svar!
Citera
2009-10-18, 13:08
Medlem
Knudsons avatar
Bara att skicka iväg brevet. Inga konstigheter med det. Du och killen har ju redan en speciell relation så inte tror jag det är risk för någon "stalker-varning" här inte. Glöm bara inte att hålla oss uppdaterade om hur det går
Citera
2009-10-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SallySimpson
Du känner honom, det gör inte vi. Det finns självklart en risk att han får panik när han läser en 12 sidor lång kärleksförklaring, men hur stor den är vet bara du...

Du skulle inte kunna skicka något lite mindre "dramatiskt" till att börja med? Ett foto med tre-fyra meningar på baksidan som får honom att förstå åt vilket håll dina tankar går - kanske ett kort och inte så känslosamt brev där du berättar att du skrivit ett lååångt brev om hur du känner men inte vet om du vågar skicka det än? Om responsen känns bra kan du sen skicka det riktiga brevet?

Lycka till och hoppas att du mår bättre snart, med kille eller utan!

Det var faktiskt inte en sån dum idé!!!! kanske borde göra det då. Typ ett vanligt vykort eller? Det jag är livrädd för är att någon av våra gemensamma kompisar ska hitta det, han bor nämligen med några av dem. Kanske bäst att lägga kortet i ett väl förseglat kuvert
Citera
2009-10-18, 14:20
Medlem
SallySimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberryfields
Det var faktiskt inte en sån dum idé!!!! kanske borde göra det då. Typ ett vanligt vykort eller? Det jag är livrädd för är att någon av våra gemensamma kompisar ska hitta det, han bor nämligen med några av dem. Kanske bäst att lägga kortet i ett väl förseglat kuvert

Lägg kortet eller lappen i ett vanligt kuvert och skriv inget "avslöjande" på utsidan om du är orolig.

Tror det bara kan bli bättre om han är lite förvarnad och kanske hinner tänka igenom sina egna känslor innan du öser allt över honom, så go for it om det känns bra!

(Och glöm inte att uppdatera när du fått respons)
Citera
2009-10-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SallySimpson
Lägg kortet eller lappen i ett vanligt kuvert och skriv inget "avslöjande" på utsidan om du är orolig.

Tror det bara kan bli bättre om han är lite förvarnad och kanske hinner tänka igenom sina egna känslor innan du öser allt över honom, så go for it om det känns bra!

(Och glöm inte att uppdatera när du fått respons)

Hjälp, nu är det gjort, nu har jag lagt ett vykort i ett kuvert på lådan och kort skrivit att jag har ett brev som jag gärna skulle vilja skicka men inte vågar, hjälp, hur ska detta gå

Innerst inne vet jag ju att han inte kommer vilja, att han kommer bli ledsen och säga att jag ärr jättefin och betydelsefull men att han inte vill något mer, va tusan utsätter jag mig för sådant här för???? självplågeri, han är en av mina absolut bästa vänner och jag håller på att förlora honom för alltid!
Citera
2009-10-18, 16:41
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Hjälp, nu är det gjort, nu har jag lagt ett vykort i ett kuvert på lådan och kort skrivit att jag har ett brev som jag gärna skulle vilja skicka men inte vågar, hjälp, hur ska detta gå

Innerst inne vet jag ju att han inte kommer vilja, att han kommer bli ledsen och säga att jag ärr jättefin och betydelsefull men att han inte vill något mer, va tusan utsätter jag mig för sådant här för???? självplågeri, han är en av mina absolut bästa vänner och jag håller på att förlora honom för alltid!

äsh man lär sig alltid nåt genom att vara olyckligt kär..Du får tänka på att det är han som missar nåt..inte vice versa
Citera
2009-10-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
äsh man lär sig alltid nåt genom att vara olyckligt kär..Du får tänka på att det är han som missar nåt..inte vice versa

Ja man gör väl det, men skulle vara trevligt att få vara lyckligt kär någon gång också.... och ja kanske är det han som missar något, fast som jag ser det är det vi tillsammans som missar något...
Citera
2009-10-18, 18:19
Medlem
DogWalker-V50s avatar
Citat:
Ja man gör väl det, men skulle vara trevligt att få vara lyckligt kär någon gång också.... och ja kanske är det han som missar något, fast som jag ser det är det vi tillsammans som missar något...

Vad som än händer så gjorde DU rätt. Blir det inget så är det så, man får gilla läget o.s.v. Men du får också möjligheten att gå vidare, ett avslut och en väg tillbaka till vänskap senare kanske.

Om du inte hade gjort det..så hade du gått där dag ut och dag in, år ut och år in, och undrat och undrat om det kunnat bli något. Och under den tiden kanske du missat många fina tänkbara.

Nä, du har gjort rätt på alla punkter, tärningen är kastad och vem vet, han kanske vill han också.
Citera
2009-10-18, 18:22
Medlem
Gibbledygooks avatar
ush jag skulle vilja bekänna färg för någon ockås men jag är nog för feg..och jag vet att det blir nobben,,men kanske behöver det för att sluta grubbla på honom.
Citera
2009-10-18, 18:53
Medlem
modo24s avatar
Citat:
Ok, jag hoppar det här med brevet då de flesta verkar tycka det är en superdum idé. Dessutom verkar alla ha hakat upp sig nåt enormt på att det är 12 sidor, skulle kanske aldrig ha skrivit det verkar vara det som fått mest fokus här. Jag vill inte sitta och redigera texten som en skoluppsats och plocka runt och radera och ha mig.

Jag ville på mitt sätt skriva vad jag tycker och tänker. Vi delar en mycket innehållsrik historia och att han skulle reagera på brevet som att jag vore psykiskt störd bara för att det är så långt är nog lika troligt som att min syster eller bror skulle göra det om jag skickade ett långt brev till dem.

Jag har inga problem att prata in person, men på telefon tycker jag inte om att ta sånt här. Dessutom tror jag det blir mer konstruktivt om jag skriver än om vi snackar. Vi kommer förmodligen inte att ses förens efter jul då en pluggar utomlands (långt borta) tre månader så är det allt för psykat och läskigt med ett kärleksbrev får jag väl bara låta det vara.

Kommer nog alltid undra om det kunde blivit något mellan oss, men det går väl fler tåg så att säga.

Och tack för era synpunkter i alla fall, gjorde ett försök till att vara lite romantisk men har nu förstått att man aldrig ska göra några romantiska utsvävningar utan vara lite mer förnuftig av sig. Och det är jag ju egentligen så får väl fortsätta med det då. Måste ju finnas hur många killar som helst som bara suktar efter en i vanliga fall ganska känslokall och oromantisk tjej som jag

Var ju faktiskt en person som tyckte det var en bra idé. Men det kunde du inte ens svara på. Nej, det är inte många killar som suktar en störd hora som dig så du vet. För övrigt jätteromantiskt att skriva ett brev , sen dubbelkolla med fb så det inte blir fel. Nästan som en saga...
Citera
2009-10-18, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modo24
Var ju faktiskt en person som tyckte det var en bra idé. Men det kunde du inte ens svara på. Nej, det är inte många killar som suktar en störd hora som dig så du vet. För övrigt jätteromantiskt att skriva ett brev , sen dubbelkolla med fb så det inte blir fel. Nästan som en saga...

Notera att jag skrivit "de flesta". Varför är du otrevlig och kallar mig störd hora för? Var kom hela den här horgrejen in i bilden. Tycker inte det finns någon som helst anledning att använda en sådan otrevlig ton. Jag är helt ny här på FB och blev positivt överraskad över hur många trevliga människor här är. Och så kommer du och beter dig som du gör när tråden hittills vart så trevlig. Att hålla högt i tak är ju en sak men att inte vara konstruktiv är ju bara löjligt.

Var nog första gången jag blev kallad hora och jag hoppas det är sista gången också!
Citera
2009-10-19, 00:36
Medlem
Lite uppdatering:

Han ringde mig tidigare ikväll för att fråga hur helgen varit och jag tog mod till mig att berätta om brevet, han sa att han gärna ville se det, även om det så var 100 sidor långt. Han sa att med tanke på allt som varit och hänt mellan oss var han imponerad att jag kunde sammanfatta allt på 12 sidor.

Men sedan sa han att han försod om jag inte ville ge han brevet för tyvärr trodde han inte att det skulle förändra något, han tycker väldigt mycket om mig men det skulle inte funka bla bla bla....

Jag var tvungen att avsluta för jag skulle på träning men vi skulle höras imorgon och prata ut om allt, på telefon, vilket jag hatar

Ska jag ge honom brevet ändå, fast det förmodligen inte kommer att göra skillnad? Är så ledsen, var ju detta jag befarade, att han inte vill.... hur kan man vilja ha någon som mycket som inte vill ha en, varför kan han inte inse hur sjukt bra det skulle bli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in