Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-10-17, 20:53
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Kanske inte jordens undergång, men ett steg i rätt riktning. Rösta på Mona.

Men vem vet, det kan leda till mer än man tror.
Bra tänkt där. Fast jag vill förvisso under politiska förhållanden dö under en terrorregim, och inte bli rövslickad mothårs till döds.
Citera
2009-10-17, 21:09
Medlem
Stonegroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fassl
För jag hade velat försöka överleva och sedan bli den nya "adam" som är början till ett nytt liv på jorden.

Det beror ju förstås på hur Eva ser ut

Personligen skulle jag inte vilja uppleva undergången, allt man åstadkommit - bara borta. Skulle dessutom vara tungt för mitt ego att veta med all säkerhet att ingen skulle minnas och sakna mig.
Citera
2009-10-17, 21:23
Medlem
Idetorkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
ska ligga och hålla lite på en fis sedan när jag fiser så kommer ni få uppleva jordens undergång.

Gå och skämta i någon annan tråd tack
Citera
2009-10-17, 23:19
Bannlyst
Jag skulle vilja vara med om det. Har tänk mycket på det, och tycker i princip inte att vi människor förtjänar att leva kvar, och har personligen ingen större lust att finnas vid liv utöver att mina nära och kära behöver mig. Har fantiserat om att jorden träffas av en gigantisk meteorit som tar kål på allt liv på några minuter bara, eller ett kärnvapenkrig som förintar all mänsklighet under en dag eller så.
Citera
2009-10-17, 23:45
Medlem
Självklart, man vill ju leva tills man dör.
Citera
2009-10-18, 13:22
Medlem
Reoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Bra tänkt där. Fast jag vill förvisso under politiska förhållanden dö under en terrorregim, och inte bli rövslickad mothårs till döds.

Din värdighet är beundransvärd.
Citera
2009-10-18, 17:22
Nej... Jag skulle inte vilja vara med om jordens undergång, det handlar inte om att jag är rädd för att dö eller rädd för att se nära o kära gå bort.

Jag vill att jorden och tekniken ska fortsätta utvecklas efter jag dött, stör mig på att jag inte kommer leva om 300 år och se vad som finns då.

Jag vill att människan ska fortsätta utveckla saker och ta oss frammåt.. Även om jag inte kommer få se vad som händer.
Citera
2009-10-18, 17:46
Medlem
Idetorkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Nej... Jag skulle inte vilja vara med om jordens undergång, det handlar inte om att jag är rädd för att dö eller rädd för att se nära o kära gå bort.

Jag vill att jorden och tekniken ska fortsätta utvecklas efter jag dött, stör mig på att jag inte kommer leva om 300 år och se vad som finns då.

Jag vill att människan ska fortsätta utveckla saker och ta oss frammåt.. Även om jag inte kommer få se vad som händer.

Ja, fast jag ser inte så ljust på jordens framtid.
Citera
2009-10-18, 18:42
Medlem
E.P.s avatar
Jag kan under vaknätter med dödsångest omfamna och trösta mig med tanken att det finns en liten sannolikhet att alla kommer att dö samtidigt och att min sista stund även blir din, din och din.
Citera
2009-10-18, 18:56
Alltså, jorden går ju under 2012, så man har inte så mkt val.

Men.. absolut! Hade vart spektakulärt men asteroid-isch undergång, men pest eller svininfluensa hade ju vart obarmhärtigt.
Citera
2009-10-18, 19:04
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Din värdighet är beundransvärd.
Oja.
Citera
2009-10-18, 21:47
Bannlyst
Skulle hellre vilja vara med om människans undergång, än jordens.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in