• 1
  • 2
2009-10-17, 15:08
Medlem
oktoberts avatar
Helluuu! Jag är rätt ny användare av mac så inte förstått allt än ^^.

Men med alla andra datorer med windows så är det inga som helst problem då man kopplar i mobilen med USB till datorn. Men när jag gör detta med macen så händer det inget. Vart kommer mappen till minneskortet och det upp?

Tack (Y)
Citera
2009-10-17, 15:40
Medlem
systems avatar
Jag gissar att den borde dyka upp på skrivbordet – om datorn har stöd för telefonen, vill säga. Vad är det för modell?

Då jag själv hade SE-telefon använde jag aldrig USB-kabel till annat än laddning. Istället använde jag BT och bläddrade den vägen.
Citera
2009-10-17, 15:48
Medlem
smurfehs avatar
Jag får 3 alternativ på telefonen när jag kopplar in den med USB. T.ex masslagring eller vad tusan det står. 8)
Citera
2009-10-17, 18:05
Medlem
oktoberts avatar
det är de som det inte gör. de är W910i. Har aldrig behövt göra det med andra datorer men kanske borde installera den dvdn? Och BT? Jag är tjej vilket då menas med att jag är av den majoriteten som inte förstår sig på teknik!

Det med alternativen så trycker jag på filöverförings har jag för mig att det heter.
Citera
2009-10-17, 18:06
Medlem
oktoberts avatar
och dator vet jag faktiskt inte, hahah iMac stationär iaf ^^
Citera
2009-10-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oktobert
det är de som det inte gör. de är W910i. Har aldrig behövt göra det med andra datorer men kanske borde installera den dvdn? Och BT? Jag är tjej vilket då menas med att jag är av den majoriteten som inte förstår sig på teknik!

Det med alternativen så trycker jag på filöverförings har jag för mig att det heter.

BT = Bluetooth
Citera
2009-10-17, 20:45
Bannlyst
kolla på sony ericssons hemsida ifall det krävs någon drivrutin för mac datorer
Citera
2009-10-17, 20:46
Medlem
Sweetiepies avatar
På Windows blir det ofta mycket strul med drivrutiner och Sony ericssons egna skitprogram som ska installeras.

På en Mac däremot så får du fram minneskortet och telefonminnet som mountade lagringsenheter på Mac.. Finder/skrivbordet.
Du kan även enkelt skicka/ta emot filer via Bluetooth till datorn... går inte lika snabbt dock.
Citera
2009-10-17, 22:47
Medlem
VerbalHolograms avatar
Testa stäng av telefonen och sedan plugga in den via USB. Telefonen bör då dyka upp som flyttbar disk i det vänstra fältet i finder.

Hoppas det hjälpte.
Citera
2009-10-17, 22:56
Medlem
Sweetiepies avatar
När man pluggar i telefonen så kommer en meny skärm på mobilen och då ska man välja något med filöverföring så att den ska ploppa upp som jag beskrev.
Citera
2009-10-19, 11:57
Medlem
När du pluggar in telefonen i datorn med usb-kabeln så kommer det upp tre alternativ på mobilens skärm. Välj där "Masslagring" då frågar telefonen om du vet vad du sysslar med, svara då ja. Då kommer den "stänga av sig" och bli till ett dum-usb-minne. Några sekunder senare kommer dina minnesplatser i telefonen (telefonminnet och minneskortet) dyka upp som diskar i finder och på skrivbordet.
Bara att dra och släppa.
Lycka till.
Mvh
Citera
2009-10-21, 15:27
Medlem
oktoberts avatar
tack så mycket alla!
fick det äntligen att fungera innan jag spillde ut kaffe över tagnetbordet och förstörde det, haha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in