Helluuu! Jag är rätt ny användare av mac så inte förstått allt än ^^.
Men med alla andra datorer med windows så är det inga som helst problem då man kopplar i mobilen med USB till datorn. Men när jag gör detta med macen så händer det inget. Vart kommer mappen till minneskortet och det upp?
det är de som det inte gör. de är W910i. Har aldrig behövt göra det med andra datorer men kanske borde installera den dvdn? Och BT? Jag är tjej vilket då menas med att jag är av den majoriteten som inte förstår sig på teknik!
Det med alternativen så trycker jag på filöverförings har jag för mig att det heter.
det är de som det inte gör. de är W910i. Har aldrig behövt göra det med andra datorer men kanske borde installera den dvdn? Och BT? Jag är tjej vilket då menas med att jag är av den majoriteten som inte förstår sig på teknik!
Det med alternativen så trycker jag på filöverförings har jag för mig att det heter.
På Windows blir det ofta mycket strul med drivrutiner och Sony ericssons egna skitprogram som ska installeras.
På en Mac däremot så får du fram minneskortet och telefonminnet som mountade lagringsenheter på Mac.. Finder/skrivbordet.
Du kan även enkelt skicka/ta emot filer via Bluetooth till datorn... går inte lika snabbt dock.
När du pluggar in telefonen i datorn med usb-kabeln så kommer det upp tre alternativ på mobilens skärm. Välj där "Masslagring" då frågar telefonen om du vet vad du sysslar med, svara då ja. Då kommer den "stänga av sig" och bli till ett dum-usb-minne. Några sekunder senare kommer dina minnesplatser i telefonen (telefonminnet och minneskortet) dyka upp som diskar i finder och på skrivbordet.
Bara att dra och släppa.
Lycka till.
Mvh
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!