Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-19, 12:51
  #49
Avstängd
Jimmy Windeskogs avatar
Jag tror att analysen blir direktfelaktig om man tror att könet har en större inverkan än kompitens och stöd för ett parti.

Förutom Schyman menar jag att det inte funniots en riktigt lyckad kvinnlig partiledare i Sverige än. Försök som Franzén/Collianer, Söder och Leisner misslyckades helt.
Citera
2009-10-19, 12:56
  #50
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Anna Hagwall är inte så jätteung längre tror inte hon skulle varken vilja eller orka inneha en topposition inom Sd. Jimmie är minst 25 år yngre och Sveriges yngste partiledare.

Sen har hon tyvärr lite problem med språket. Jag tycker att hon gör ett jättebra jobb och är imponerad över denna kvinna men i tuffa hetsiga debatter i tv är det väldigt viktigt att behärska det svenska språket till 110%.

Jag gillar till exempel Folkpartisten Rojas och tycker han skriver en hel del vettigt men hans svenska är ju katastrofal! Finns inte en chans att väljarna kan lyssna på honom och ta till sig vad han menar.

Anna Hagwall har mycket bättre svenska men tyvärr inte tillräckligt bra.
Citera
2009-10-19, 23:07
  #51
Medlem
Imponerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Jag tycker Jimmie Åkesson är bra. Varför byta då?

För att din åsikt inte är avgörande?
Om Sverigedemorkaterna inte tar sig in i riksdagen så kan givetvis inte Åkesson sitta kvar som partiledare, det tror jag partiet inser.
Citera
2009-10-20, 00:06
  #52
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
För att din åsikt inte är avgörande?
Om Sverigedemorkaterna inte tar sig in i riksdagen så kan givetvis inte Åkesson sitta kvar som partiledare, det tror jag partiet inser.

Du impoterad, du får ursäkta jag förstår inte alls logiken varför Jimmie inte kan sitta kvar. Gör du det själv eller slant pennan?
Citera
2009-10-20, 00:29
  #53
Medlem
Hon är klart inkvoterad, men hon är åtminstone bättre än Anna Hagwall och det är viktigt med en högt uppsatt kvinna inom partiet. Hon är knappast en paritledarkandidat och Jimmie Åkesson är klart den bästa partiledaren SD kan ha i dagsläget.
Citera
2010-09-22, 09:30
  #54
Medlem
spocknaxs avatar
Har sett Carina i TV några gånger under de senaste dagarna och jag måste säga att hon ger mig ett mycket dåligt intryck.
Kan inte riktigt sätta fingret på värför men det är något med hennes sätt att tala som stör mig.
Hon har väl egentligen knappt någon retorik då hon sällan låter speciellt övertygande.

Även Christian Westling får ett svagt betyg av mig so far men får akta mig för att dra någon slutsats tills jag sett mer av honom.
Citera
2010-09-22, 09:34
  #55
Avstängd
Straybullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spocknax
Har sett Carina i TV några gånger under de senaste dagarna och jag måste säga att hon ger mig ett mycket dåligt intryck.
Kan inte riktigt sätta fingret på värför men det är något med hennes sätt att tala som stör mig.
Hon har väl egentligen knappt någon retorik då hon sällan låter speciellt övertygande.

Även Christian Westling får ett svagt betyg av mig so far men får akta mig för att dra någon slutsats tills jag sett mer av honom.
Instämmer helt när det gäller Carina. Maken till tråkig kärring måste man leta bland partiledarna för riksdagspartierna för att hitta.
Hon är ju ingen Margaret Thatcher eller Pia Kjaersgard direkt om man säger så. Jag hopps verkligen INTE att hon blir nästa partiledare.
Citera
2010-09-22, 09:46
  #56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spocknax
Har sett Carina i TV några gånger under de senaste dagarna och jag måste säga att hon ger mig ett mycket dåligt intryck.
Kan inte riktigt sätta fingret på värför men det är något med hennes sätt att tala som stör mig.
Hon har väl egentligen knappt någon retorik då hon sällan låter speciellt övertygande.
---

Instämmer helt, det borde vara fullständigt otänkbart att Carina Herrstedt någon gång blir SD-partiledare. Hon gör i TV ett så pass slingrigt, smålömskt, tanketomt och verbalt trevande intryck att hon helst bör hållas utanför livemediabevakningen överhuvudtaget.

"Gymnasisten" Åkesson gör det riktigt bra under den hårda press han utsatts för, det var kul att höra att gamle otidsenlige Ian Wachtmeister har en bra kontakt med honom. Den naturlige efterträdaren till Åkesson, om denne skulle falla från av någon anledning, kanske mördad av kommunistslödder, bör rimligen vara SDU-ledaren Eric Almqvist.

http://www.expressen.se/kultur/1.214...men-rorde-inte

Citat:
Nå, äntligen står i natt då prästen i predikstolen och Jimmie i riksdagen och det sägs att vi lever i ett annat land. Föga förvånande har han sopat ihop nästan sex procent, inte svårt att gissa när man sett otaliga reportage om den hjälplöst gapande munnen på gymnasisten Jimmie nedtystad av vuvuzelor och basebollträn.
Citera
2010-09-22, 10:04
  #57
Medlem
spocknaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Instämmer helt, det borde vara fullständigt otänkbart att Carina Herrstedt någon gång blir SD-partiledare. Hon gör i TV ett så pass slingrigt, smålömskt, tanketomt och verbalt trevande intryck att hon helst bör hållas utanför livemediabevakningen överhuvudtaget.

"Gymnasisten" Åkesson gör det riktigt bra under den hårda press han utsatts för, det var kul att höra att gamle otidsenlige Ian Wachtmeister har en bra kontakt med honom. Den naturlige efterträdaren till Åkesson, om denne skulle falla från av någon anledning, kanske mördad av kommunistslödder, bör rimligen vara SDU-ledaren Eric Almqvist.

http://www.expressen.se/kultur/1.214...men-rorde-inte

Verkligen, att hon ens får ha en topp-position i partiet vittnar om att även SD måste kvotera in kvinnor för att accepteras utav det svenska folket (hade skrivit pöbeln om rödgröna fått majoritet i valet).

Vad menar ni med gymnasisten?
Ja det är himla trevligt att the one and only Wachtmeister hjälper Jimmie på traven.
Citera
2010-09-22, 10:09
  #58
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spocknax
---
Vad menar ni med gymnasisten?
Ja det är himla trevligt att the one and only Wachtmeister hjälper Jimmie på traven.

Jag citerade Per-Olof Enqvist, som skrev en gammelmansvillrådig krönika om SD:s valframgångar som jag länkade till. Tiden har sprungit ifrån Enqvist, vad har han att säga om att SD får 45-60% i flera gymnasiala skolval? Enqvist surar över att Måååna "motarbetats", vilka dumheter...Vakna upp för fan, -68-skägg!
Citera
2010-09-22, 10:30
  #59
Avstängd
Swecurrys avatar
Carina är verkligen ingen blivande partiledare, Jimmie Åkesson har en lång historia av att kvotera in kvinnor i grupper han leder, det gjorde han redan i SDU. Deras roll är att vara tysta och le på bilder, inget mer.
Citera
2010-09-22, 11:34
  #60
Medlem
Jimmie Åkesson lär sitta länge.Herrstedt är under alla omständigheter inget alternativ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback