Jag kom ihåg förra årtusendet någon gång när man gick i högstadiet (främst nian har jag för mig) då en del personer fick mycket udda smeknamn. En person fick två smeknamn som man kunde växla mellan, nämligen "Älgen" och "TVn". Jag tror att han kallades för TVn eftersom han tittade mycket med sina stora ögon eller något

Jag har ingen aning om varför han ibland kallades Älgen dock. (Jag har förresten för mig att han också kallades "Örnen" ibland. Hm

)
Sen kallades en person för "Bagarleif" och jag har för mig att han hette Anders
Sen har jag varit med om många smeknamn till tjocka personer, exempelvis "Skinkan" och "Le beaf"
En lärare hade lite snett huvud (enligt honom efter att ha spelat handboll en längre tid) så han fick ju helt enkelt smeknamnet "Sneddhead"
En annan person som hade extremt krulligt hår fick ju också en del smeknamn, "Fåret", "Fårskallen", "Bääää", "Jens mens" (han hette Jens)
Två stycken som hette "Max" varav den ena var neger och den andra blek och ful med ljust hår fick varsitt smeknamn. "Negermax" och "Kycklingen"
Just det, under en period på ett halvår eller liknande så hade en bekant smeknamnet "Fittan" Jag har faktiskt ingen aning om varför han hade det men det tål att nämnas
Det mest skumma är nog en person som hette Rikard som hade smeknamnet "Ante" Tyvärr ingen aning om varför han kallades så men det finns nog ingen rimlig förklaring heller. (Ante borde man väl kallas om man heter Andreas?)
En bekant till mig som jag träffar idag kallas för "Laban" (mest av mig) En gång för c:a 8-10 år sedan sa han bara "Kalla mig Laban" och sen dess har jag gjort det

(Han heter Martin)