2009-10-17, 08:45
Medlem
Söker någon slags anordning för att kunna hänga vinglas i foten på köksväggen, liknande som man ofta har på krogar. Någon slags metallanordning är väl det jag tror mest på, någon som sett detta någonstans?

Alla varianter jag har sett måste man fästa i taket, och det är inte ett alternativ, det närmaste jag verkar komma är denna, kan dock inte se om den ska fästas i taket eller på väggen?

http://prowine.se/shop/product_info....roducts_id=310
Senast redigerad av Drott 2009-10-17 kl. 08:52.
Citera
2009-10-17, 09:14
Bannlyst
kanske en galen tanke men jag tror att det blir lättare om du tänker lite bredare än glas.

min ide är dubbelspjut som man har i butiker och verkstäder, dessa brukar ju sitta på vägg.

kolla med din lokala järnhandlare.
Citera
2009-10-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenfighter
kanske en galen tanke men jag tror att det blir lättare om du tänker lite bredare än glas.

min ide är dubbelspjut som man har i butiker och verkstäder, dessa brukar ju sitta på vägg.

kolla med din lokala järnhandlare.

Där har du fan rätt, jag jobbade till och med för ett företag som tillverkade sådana dubbespjut till butiker en gång i tiden, att jag inte tänkte på det. Tack för idéen
Citera
2009-10-18, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drott
Där har du fan rätt, jag jobbade till och med för ett företag som tillverkade sådana dubbespjut till butiker en gång i tiden, att jag inte tänkte på det. Tack för idéen

man måste tänka lite bredare för att komma på en lösning, det är lätt att man fastnar i det man letar efter.

det finns många problem som letar efter sin lösning, men det finns även lösningar som letar efter sitt problem.

jag brukar tänka så här när jag kör fast.
finns det någon annan tillämpning som har löst ungefär samma problem som det jag håller på med.
Citera
2009-10-28, 15:17
Medlem
Weebls avatar
Jag köpte vad som på beijers kallades verktygshängare, vilket jag antar är samma sak som dubbelspjuten som ni pratar om.
För att göra det hela lite snyggare är de fästa på baksidan av en träbit som i vilken jag borrat två hål för varje hängares spjut.

Funkar kanon!
Citera
2009-10-28, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weebl
Jag köpte vad som på beijers kallades verktygshängare, vilket jag antar är samma sak som dubbelspjuten som ni pratar om.
För att göra det hela lite snyggare är de fästa på baksidan av en träbit som i vilken jag borrat två hål för varje hängares spjut.

Funkar kanon!

verktygshängare kan vara av många olika varianter beroende på vilket verktyg som skall hängas upp, dubbelspjut är en av dessa.
Citera
2009-10-29, 05:30
Medlem
Medianas avatar
Är det ungefär en sån här du är ute efter?

http://www.justwineracks.com/Paderno...2-wcs2101.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in