• 2
  • 3
2015-03-21, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delanoches
Ska låta den vädra i 5 minuter och luktar den "normalt" så chansar jag.

I värsta fall går man väl ner några kilo och det skulle jag behöva ändå...
Jag antar att du fortfarande lever

Även en köttfärs som blivit lite grå på toppen er en ok köttfärs så länge den inte luktar illa!!! .. Och vad gäller köttfärs så klarar den sej lätt ettpar dagar innan den blir sur, så länge den står kallt alltså!!

För övrigt så åker den färskmalda köttfärsen ofta tillbaka i köttkvarnen och males om till dagen efter med nytt datum på
2015-03-24, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av babamaal
Inga problem om du tillagat maten kan du med säkerhet frysa in maten ett antal månader. Har gjort det många gånger helt utan problem.

Om den inte är tillagad då? Typ fisk/kyckling/köttfärs osv, som inte är tillagad men som man fryst in innan förbrukningsdagen, håller den då över förbrukningsdagen?
2015-03-24, 16:26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Om den inte är tillagad då? Typ fisk/kyckling/köttfärs osv, som inte är tillagad men som man fryst in innan förbrukningsdagen, håller den då över förbrukningsdagen?
Ohh ja.
2015-03-24, 16:43
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miche
Jag antar att du fortfarande lever

Även en köttfärs som blivit lite grå på toppen er en ok köttfärs så länge den inte luktar illa!!! .. Och vad gäller köttfärs så klarar den sej lätt ettpar dagar innan den blir sur, så länge den står kallt alltså!!

För övrigt så åker den färskmalda köttfärsen ofta tillbaka i köttkvarnen och males om till dagen efter med nytt datum på

Det där en ju bara skitsnack. Klart det finns ett ytterst fåtal som gör så men 99% av alla butiker är så jävla skitnödiga att åka fast sen skandalen för några år sen.
2015-03-24, 22:25
Moderator
evilhoneys avatar
Numera kör vi hållbarhetsfrågor här:
(FB) KORTA HÅLLBARHETSFRÅGOR aka "Kan jag äta detta?"
//mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto