2010-02-08, 19:45
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret
Hur mycket är det i en skopa?

Går ju ha pulvret i, men det jag menar är att jag dricker ju direkt före passet och direkt efter. Så isåfall skulle jag behöva två shakers om jag inte vill blanda innan. Har en promenad som tar ett tag till gymmet nämligen, så jag tar inte EAA innan jag går utan jag tar det när jag kommer fram till gymmet.

haha jag vet inte hur mkt det är i skoppan. Kan kolla senare när jag är ute i köket om ja kommer ihåg =). men det hinner nog nån svara på.
Okej då är jag med. Annars går det ju att dricka när man kommer hem ifrån gymmet. det brukar jag ochså göra. Så jävla nogran behöver man ju inte vara. Jag är ifal inte det och funkar fint endå =)
Citera
2010-02-08, 19:47
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Hur lång tid tar det tills magen är tom på ett ungefär? Måste man vänta 1 timme efter träning med att äta?

Känner mig vädligt förvirrad
30 minuter bör du vänta tills dess att du äter, efter att du tagit ditt EAA som du åt efter gympasset.

Framgår rätt klart av detta tycker jag iaf:
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Äta(komplett måltid) ---> En timme(helst mer) ---> EAA ---> (Styrke)träning ---> EAA ---> 30 till 60 minuter ---> Äta mat(komplett måltid)
Skriv gärna om något är oklart så kan det bli ändrat.
Citera
2010-02-08, 20:37
Medlem
Kingandaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Varför ska du ha snabba kolhydrater efter träning? Onödigt. Men om du nu måste ha det så använd malto.

Mvh

Berätta gärna för mig varför man inte ska inta det? Vad jag har hört så är det bra för återupphämtningen efter träningen, och hjälper mig att hålla en bra kcal-nivå.
Citera
2010-02-08, 20:42
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Berätta gärna för mig varför man inte ska inta det? Vad jag har hört så är det bra för återupphämtningen efter träningen, och hjälper mig att hålla en bra kcal-nivå.

Det räcker gott och väl med kolhydrater för att bli återhämtad till nästa pass. Snabba kolhydrater hade varit bra om du hade tränat samma pass tex dagen efter, men det gör du inte eftersom det inte gynnar muskeltillväxten. Men om du har svårt med kcaldelen så ja, då kan du dricka malto för att nå dina kcalmål.

Mvh
Citera
2010-02-08, 20:43
Medlem
Kingandaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Det räcker gott och väl med kolhydrater för att bli återhämtad till nästa pass. Snabba kolhydrater hade varit bra om du hade tränat samma pass tex dagen efter, men det gör du inte eftersom det inte gynnar muskeltillväxten. Men om du har svårt med kcaldelen så ja, då kan du dricka malto för att nå dina kcalmål.

Mvh

Okej, tack
Citera
2010-02-08, 23:21
Medlem
Provar igen: Hur mycket är 10 g EAA FX? Har ingen våg, utan endast tesked, matsked och dl-mått
Citera
2010-02-08, 23:36
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Provar igen: Hur mycket är 10 g EAA FX? Har ingen våg, utan endast tesked, matsked och dl-mått
Har du en skopa? Är den 4cm rakt över, 3cm hög och 3cm i botten så är en skopa 12g.
Citera
2010-02-08, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Har du en skopa? Är den 4cm rakt över, 3cm hög och 3cm i botten så är en skopa 12g.

Har ingen sån Hur många såna där skopor går på en dl?

edit: Kan väl iofs räkna ut volymen om den har de där måtten Fast då blir det integraler och prylar pch det vet jag inte om jag orkar med.
Senast redigerad av OCB-Filtret 2010-02-08 kl. 23:52.
Citera
2010-02-08, 23:54
Medlem
Dreass avatar
Citat:

edit: Kan väl iofs räkna ut volymen om den har de där måtten Fast då blir det integraler och prylar pch det vet jag inte om jag orkar med.
Har du en burk EAA FX så ligger det en skopa begravs i pulvret!
Citera
2010-02-08, 23:54
Medlem
BePositives avatar
Citat:

På mina EAA-skopor så står det 25ml.

MVH
Citera
2010-02-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Har du en burk EAA FX så ligger det en skopa begravs i pulvret!

Ja, jävlar, det låg en där ändå. Hade kollat tidigare, men hittade den nu när jag rörde runt med en kniv. Den här var inte i de mått du beskrev såg jag nu. 2.5 cm botten, 3.2 cm över, 1.5 cm djup.

Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
På mina EAA-skopor så står det 25ml.

MVH

Ah okey. 1/4 dl alltså? Kan ju aldrig vara 1/4 dl i dom där små i EAA FX

Men summan av kardemumman: 25 ml är 12 gram alltså?
Senast redigerad av OCB-Filtret 2010-02-09 kl. 00:10.
Citera
2010-02-09, 00:11
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ja, jävlar, det låg en där ändå. Hade kollat tidigare, men hittade den nu när jag rörde runt med en kniv. Den här var inte i de mått du beskrev såg jag nu. 2.5 cm botten, 3.2 cm över, 1.5 cm djup.

Ah okey. 1/4 dl alltså? Kan ju aldrig vara 1/4 dl i dom där små i EAA FX

Men summan av kardemumman: 25 ml är 12 gram alltså?
Ah, du har den nyaste burken? Red berry-smaken? Isf är det två skopor som är 12g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in