2010-01-14, 20:23
  #661
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
du ska inte skruva på locket. utan bara trycka på det =). Men sedan tror jag inte du kommer känna nån effekt av eaa. det är bara jävligt bra o få i sig när man tränar-. Jag känner ingen effekt av det. o tror inga andra gör det heller.
det som händer är att de ger effekt pga du får i dig bra skit

Jag känner ingen som helst effekt under träningen men känner mig mera återhämtad och mindre träningsvärk efter passen.

Mvh
Citera
2010-01-14, 20:28
  #662
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4rret
Precis som Teddow fick jag ett sms idag vid lunchtid att om att jag hade fått paket från Gymvaruhuset. Stack dit med en polare på lunchrasten och han inte mer än flytta oss från disken innan jag slet upp paketet innehållande en GV-shaker och EAA FX 800g Brutal Berry. Stack tillbaka och kom precis i tid. När det var dags att dra till gymmet (2.5h efter sista tuggan lunch svaldes) öppnade jag i spänning burken med mina vänner och vi konstaterade att pulvret luktar Red Bull! Blandade med vatten och rörde om med sked. Lyckades skruva fast locket lite snett så det läckte, haha.

Vi bytte om och jag hällde i mig det innan vi började värma upp. Jag drack det kanske lite för snabbt för jag kände mig lite rapig efteråt, men det gick bra. Däremot smakar den inte Red Bull den kändes lite konstig i smaken men den gick i alla fall ner. Den smakar mycket bättre än förväntat.

Träningen gick bra och efter lite drygt en timme så blandade jag mitt livs andra EAA drink. Smakade lika dant, men va ju förberedd den här gången. Blev lite rapig efter även denna. Sen på tunnelbanan började jag må lite illa, kan även ha berott på hunger.

Nu har jag precis kommit hem och mormor har lagat mat, så ska gå och äta nu! Är vrålhungrig!

-

Japp det var min första "erfarenhet" av EAA. Hoppas någon har användning av texten.

Återkommer när jag berättar om det känns som jag får någon ökad effekt.

Du beskriver det som om du hade skjutit heroin för första gången. Eller haft din livs tripp på syra.
Citera
2010-01-14, 20:29
  #663
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Du beskriver det som om du hade skjutit heroin för första gången. Eller haft din livs tripp på syra.


Haha precis det du skrev nu satt jag o tänkte på när jag haffsa iväg mitt inlägg- men jag skrev det inte. lite lustigt =)

Men härligt med folk som går in för de. så de ska vara!!
Citera
2010-01-14, 20:31
  #664
Medlem
Woohoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-L
Två inlägg upp och du har ett så enkelt svar som det går.

Ursäkta!
Någon som vet säkert?
Citera
2010-01-14, 20:32
  #665
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Men härligt med folk som går in för de. så de ska vara!!
Absolut! Påminner mycket om historierna under kategorin Tripp- och rusrapporter.
Citera
2010-01-14, 20:37
  #666
Medlem
ddlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woohoo
http://www.gymvaruhuset.com/?pid=405092
Vad är det här?
Lite enklare förklarat...

Kul men ganska fult att de lanserar leucin så hårt, alltid lurar det någon!

Det stämmer att leucin reglerar proteinsyntesen.
T.ex. har du denna studie: som säger det. Gensvaret på proteinsyntesen efter födointag är relaterat till måltidens leucinmängd, som King Grub så fint sammanfattade det. Notera att studien är gjord på råttor. Sen finns även denna som säger att en stor proportion leucin krävs för optimal stimulering av proteinsyntesen, hos äldre. Sen kommer vi till ännu en studie, som kanske är den mest avgörande i denna diskussion.
Här är slutklämmen följande:
Citat:
Our results indicate that the whey protein plus leucine in healthy young volunteers results in an anabolic response in muscle that is not greater than the previously reported response to whey protein alone.
Läs det gärna igen, och pusta ut.

Kikar lite på abstraktet till studien som Gymvaruhuset refererar till i sitt utskick. Notera titeln på studien: Distinct anabolic signalling responses to amino acids in C2C12 skeletal muscle cells. OMFG anabolt svar i muskelceller av aminosyror, prisa herren mr Olympia here I come! Skämt åsido. Här slår man i princip enbart fast att det är leucin som har störst påverkan på proteinsyntesen. Men som vi ser ovan så verkar inte det spela någon större roll när det kommer till kosttillskott.

Slutsatsen från mig är att Gymvaruhusets slutsats "leucin påverkar proteinsyntesen mest, tillför extra leucin i tillskott och bli stor som ett hus" inte håller. Det är typiskt kosttillskottsföretagsbeteende, puh, att dra såna slutsatser.
__________________
Senast redigerad av ddls 2010-01-14 kl. 20:46.
Citera
2010-01-14, 20:42
  #667
Medlem
Woohoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddls
Kul men ganska fult att de lanserar leucin så hårt, alltid lurar det någon!

Det stämmer att leucin reglerar proteinsyntesen.
T.ex. har du denna studie: som säger det. Gensvaret på proteinsyntesen efter födointag är relaterat till måltidens leucinintag, som King Grub så fint sammanfattade det. Notera att studien är gjord på råttor. Sen finns även denna som säger att en stor proportion leucin krävs för optimal stimulering av proteinsyntesen, hos äldre. Sen kommer vi till ännu en studie, som kanske är den mest avgörande i denna diskussion.
Här är slutklämmen följande:

Läs det gärna igen, och pusta ut.

Kikar lite på abstraktet till studien som Gymvaruhuset refererar till i sitt utskick. Notera titeln på studien: Distinct anabolic signalling responses to amino acids in C2C12 skeletal muscle cells. OMFG anabolt svar i muskelceller av aminosyror, prisa herren mr Olympia here I come! Skämt åsido. Här slår man i princip enbart fast att det är leucin som har störst påverkan på proteinsyntesen.

Slutsatsen från mig är att Gymvaruhusets slutsats "leucin påverkar proteinsyntesen mest, tillför extra leucin i tillskott och bli stor som ett hus" inte håller. Det är typiskt kosttillskottsföretagsbeteende, puh, att dra såna slutsatser.

Tack för ditt utförliga svar, gissade på detta.
Citera
2010-01-14, 21:05
  #668
Medlem
Jolls avatar
Tog 6gram EEA FX och blanda ner i shaken och skulle dricka det innan träning idag. Och fyy fan va illa det smakade. Bara lukten blev jag illamående av. Den första klunken gick ner någorlunda bra, men sen när smaken kom så vände det sig i magen direkt och jag var väldigt nära på att spy upp det. Köpte detta från gymvaruhuset. Smaken var Brutal Berry Det stod nånstans att det var en ny, godare smak på det. Hur fan smakade innan? Och nu frågan, hur i hela hisinge ska jag få ner det? Hålla för näsan eller späda ut det med 20 liter vatten.
Citera
2010-01-14, 21:11
  #669
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joll
Tog 6gram EEA FX och blanda ner i shaken och skulle dricka det innan träning idag. Och fyy fan va illa det smakade. Bara lukten blev jag illamående av. Den första klunken gick ner någorlunda bra, men sen när smaken kom så vände det sig i magen direkt och jag var väldigt nära på att spy upp det. Köpte detta från gymvaruhuset. Smaken var Brutal Berry Det stod nånstans att det var en ny, godare smak på det. Hur fan smakade innan? Och nu frågan, hur i hela hisinge ska jag få ner det? Hålla för näsan eller späda ut det med 20 liter vatten.
1dl iskallt vatten sen sveper du. Men wtf? Den nya är ju god ju, den gamla okej. Du skulle varit med back in the day, grape tox..jag menar tonic. Den var inte god. EAA Fx naturell är inge vidare dock. Säker på att du inte fått det?
Citera
2010-01-14, 21:15
  #670
Medlem
AldoRaines avatar
Orkar inte läsa igenom alla inlägg så jag slänger ut frågan ändå.

Tänkte beställa Brutal berry från GV idag, men det var naturligtvis slutsålt. (någon som vet när det kommer in mer?)

Vad rekommenderas istället? Är EsaPro GrapeTonic eller citrus att något att ha?
Citera
2010-01-14, 21:18
  #671
Medlem
Jolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
1dl iskallt vatten sen sveper du. Men wtf? Den nya är ju god ju, den gamla okej. Du skulle varit med back in the day, grape tox..jag menar tonic. Den var inte god. EAA Fx naturell är inge vidare dock. Säker på att du inte fått det?

Det står Brutal Berry på packsedeln som följde med, men på burken, på klisterlappen, där står det Flavour : No, this is pure EEA´S.

Kan det vara naturel?
Citera
2010-01-14, 21:21
  #672
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joll
Det står Brutal Berry på packsedeln som följde med, men på burken, på klisterlappen, där står det Flavour : No, this is pure EEA´S.

Kan det vara naturel?

Det har hänt mig att jag fått fel. Så det är inte omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in