2010-10-25, 21:47
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan83
lol. För 50 år sen, inte längre :P

varmvattenrör är gjorda av koppar, koppar är en av dom bästa värmeledande metallerna.
Och det är inte det bästa att få i sig.

Edit: sedan 60 talet så är det samma matriel i rören för varm o kall vatten . Men finns nog gott om gamla hederliga kvar. Eller vad vet jag. Jag är ingen rör expert, men vart en liten snabb goggling.
Haha ne nu har de blivit lite väl offtopic.. =)
Senast redigerad av ekwoho 2010-10-25 kl. 21:55.
Citera
2010-10-26, 00:12
Medlem
Fun_Universitys avatar
Quotar mig själv från kreatintråden
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University

Att köra med varmt kranvatten skulle jag inte rekommendera heller, dels för att det finns partiklar i varmvattnet, samt att du inte vet kvalitén på vattnet.

Livsmedelsverket rekommenderar heller inte att man dricker varmt kranvatten. (http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Dricksvatten/Kan-man-dricka-vattnet-direkt-fran-varmvattenkranen/)
Citera
2010-10-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
varmvattenrör är gjorda av koppar, koppar är en av dom bästa värmeledande metallerna.

Edit: sedan 60 talet så är det samma matriel i rören för varm o kall vatten . Men finns nog gott om gamla hederliga kvar. Eller vad vet jag. Jag är ingen rör expert, men vart en liten snabb goggling.

Ja, även kastrull är gjorda av koppar. Vi går för mycket OT men vore vattnet farligt skulle det finnas varningstext på varmvattenkranen =)

Själv dicker jag alltid min kreatin med varmt vatten från kranen och jag lever än.
Citera
2010-10-29, 19:37
Bannlyst
Någon som har förslag på prisvärt EAA?
Smak och sånt är inte så noga. Tänkte börja pilla i mig lite nu i samband med att jag avslutar min deff och går på bulk.

Någon som har en åsikt om det är vettigt att köra EAA både före och efter gym?
Bör jag skjuta på eventuellt proteintillskott efter gymet om jag stoppar i mig EAA efter träningen?
Citera
2010-10-29, 21:24
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Någon som har förslag på prisvärt EAA?
Smak och sånt är inte så noga. Tänkte börja pilla i mig lite nu i samband med att jag avslutar min deff och går på bulk.

Någon som har en åsikt om det är vettigt att köra EAA både före och efter gym?
Bör jag skjuta på eventuellt proteintillskott efter gymet om jag stoppar i mig EAA efter träningen?

EAA FX, billigast på marknaden. Om du är ute efter någon som smakar som godis så köp Xtend. BCAA visserligen.

Ta både före och efter gym. Ta ditt proteintillskott när som under dagen. =)

Mvh
Citera
2010-10-29, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
EAA FX, billigast på marknaden. Om du är ute efter någon som smakar som godis så köp Xtend. BCAA visserligen.

Ta både före och efter gym. Ta ditt proteintillskott när som under dagen. =)

Mvh

Då tar jag det billiga. Skiter faktiskt i smaken. Det är ju inte direkt något som ska fungera som musöppnare.

Anyway, är det värt att köra även under deff eller blir det bara mjukbögigt?

Mitt upplägg under bulk kommer i alla fall vara att bälga i mig skiten när jag far mot gymet.
Därefter träna.
Bälga i mig lite mer EAA.
Gå in i duschen och sen romantisera i bastun med andra nakna män.
Cirka 30 minuter senare spolar jag ner lite proteintillskott.

Är detta ett upplägg som gör att jag blir erotiskt tilltalande för kvinnor med rakade fittor?
Citera
2010-10-29, 22:34
Medlem
jävla luffare alla som preppar, skaffa ett par större bollar istället.
Citera
2010-10-29, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
jävla luffare alla som preppar, skaffa ett par större bollar istället.

Du känns extremt initierad...
Citera
2010-10-30, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho

Jag utbildar mig till vatten och miljötekniker och kan ju säga att man INTE ska dricka något annat än kallvatten från kranen. Spola tills du känner att det är kallvatten, vattnet du får direkt när du öppnar har stått i rören sedan du senast spolade och kan bestå av diverse små fina bakterier.

Varmvatten blir ofta producerat i just fastigheten och har ofta stått stilla en längre tid SAMT passerat varmvattenberedare och den vill du inte kolla i, vatten som står stilla blir inte bra, särskilt inte varmt vatten då det får med sig väldigt mycket skadliga bakterier som tycker om värmen samt koppar o skit ni redan nämnt som är direkt skadligt för kroppen.

Vattnet i din toalett är renare än varmvattnet, det kan vara värt o tänka på, borsta tänderna i varmvatten är okey så länge du inte sväljer det, men drick för fan inte ljummet vatten och ABSOLUT INTE varmt!

Sen har jag en fråga, jag går snart över på EAA men sitter fortfarande på ett rejält jävla lager Vassleprotein från Gymvaruhuset, de där WHEY FX i grön påse, är det fortfarande värt o dra dem en timma eller två efter träningen? Tror inte jag får i mig tillräckligt med protein från födan för övrigt, menar bara så det inte stör EAA som jag intog precis innan o före träningen.

Mvh Gran
Citera
2010-10-30, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandturismo

Sen har jag en fråga, jag går snart över på EAA men sitter fortfarande på ett rejält jävla lager Vassleprotein från Gymvaruhuset, de där WHEY FX i grön påse, är det fortfarande värt o dra dem en timma eller två efter träningen? Tror inte jag får i mig tillräckligt med protein från födan för övrigt, menar bara så det inte stör EAA som jag intog precis innan o före träningen.

Mvh Gran
Nej det kommer inte störa EAA:t men timmarna efter träningen bör du istället trycka i dig mängder med mat så ta du ditt vassle vid andra random-tidpunkter under dagen om du anser att den totala mängden protein är för liten puss.
Citera
2010-10-30, 11:22
Medlem
Hej , det var slut på red bery smaken hos GV , så var tvungen o köpa naturell bläää.

Några tips som får den och bli drickbar , (är känslig)
Citera
2010-10-30, 12:17
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandturismo
Jag utbildar mig till vatten och miljötekniker och kan ju säga att man INTE ska dricka något annat än kallvatten från kranen. Spola tills du känner att det är kallvatten, vattnet du får direkt när du öppnar har stått i rören sedan du senast spolade och kan bestå av diverse små fina bakterier.

Varmvatten blir ofta producerat i just fastigheten och har ofta stått stilla en längre tid SAMT passerat varmvattenberedare och den vill du inte kolla i, vatten som står stilla blir inte bra, särskilt inte varmt vatten då det får med sig väldigt mycket skadliga bakterier som tycker om värmen samt koppar o skit ni redan nämnt som är direkt skadligt för kroppen.

Vattnet i din toalett är renare än varmvattnet, det kan vara värt o tänka på, borsta tänderna i varmvatten är okey så länge du inte sväljer det, men drick för fan inte ljummet vatten och ABSOLUT INTE varmt!

Mvh Gran

Bra information, då vet man lite mer om hur det funkar.

Jag skulle dricka eaa före och innan passet, och sedan dricka vassle proteinet dom dagar du känner att du behöver få i dig mer protein. Och då spelar det ingen rol när under dygnet du dricker drinken, utan det de handlar om är att du får i dig det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in