2014-02-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Har fått möjligheten att provsmaka Manifest's proteinpulver. Det är ett whey 100 med 3 olika smaker, jordgubbe, choklad och päron/vanilj. Det är riktigt trovärdiga smaker som smakar väldigt naturligt och gott. Har en hel del pulver ifrån andra företag att jämföra med som jag testat tidigare och detta slår allt.

De har just lanserats och om det önskas mer info så finns det här.

Jag är alltid så skeptisk till nya saker. Om innehållet stämmer med förpackningens innehållsförteckning. Annars hade jag kanske provat. Dock kan smartshake dra dit pepparn växer.
Citera
2014-02-22, 10:47
Medlem
walle2343s avatar
Någon som vet vilket whey-protein som har mest protein i sig?
Citera
2014-02-22, 15:38
Medlem
Tja allihopa! Ska beställa nytt proteinpulver snart, hitills har jag bara druckit päronsplitt och double rich choklad whey 100 från mm, funderar nu på om jag ska köpa mer sånt eller köpa whey fx från gymvaruhuset, och isåfall, är det nån smak från gymvaruhuset man absolut inte borde prova? För är sugen på blåbär,hallon eller jordgubb.
Citera
2014-02-22, 15:40
Medlem
Sen undrar jag även om vad som är bäst om man bara kan välja ett, aminosyror eller proteinpulver?
Citera
2014-02-22, 15:44
Medlem
ungochdums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessch1
Sen undrar jag även om vad som är bäst om man bara kan välja ett, aminosyror eller proteinpulver?
totalt meningslöst att inta båda samtidigt proteinpulver innehåller aminosyror. Vassle är alltid att föredra före aminosyror såvida du inte är på en riktigt kalorisnål diet eller får acne av vassle
Citera
2014-02-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ungochdum
totalt meningslöst att inta båda samtidigt proteinpulver innehåller aminosyror. Vassle är alltid att föredra före aminosyror såvida du inte är på en riktigt kalorisnål diet eller får acne av vassle
Nejdå, men ska köpa nytt snart eftersom mitt protein tar slut snart, så undrar om man istället för protein ska köpa bcaa/eaa, för vet ej vad som är bäst
Citera
2014-02-22, 18:51
Medlem
Citat:
Tja allihopa! Ska beställa nytt proteinpulver snart, hitills har jag bara druckit päronsplitt och double rich choklad whey 100 från mm, funderar nu på om jag ska köpa mer sånt eller köpa whey fx från gymvaruhuset, och isåfall, är det nån smak från gymvaruhuset man absolut inte borde prova? För är sugen på blåbär,hallon eller jordgubb.

Blåbär, hallon och jordgubb smakar alla tre bra. Har testat alla smaker, förutom bananchoklad och exotic, och de flesta smakar bra. Sedan är det en annan sak att man tröttnar på smakerna, efter en viss tid av konsumption. Nuförtiden köper jag endast vanilj och/eller choklad och blandar med frysta bär och frukter - om annan smak önskas.
Citera
2014-02-22, 19:56
Medlem
JBugsters avatar
Whey FXs smak är fullständigt vidrig, samtliga av deras smaker. Fy tusan, i fortsättningen håller iallafall jag mig till Whey 80 från GG.
Citera
2014-02-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Whey FXs smak är fullständigt vidrig, samtliga av deras smaker. Fy tusan, i fortsättningen håller iallafall jag mig till Whey 80 från GG.

Hur fan tänker man om whey 80 är godare än fx?

Whey 80 löser sig åt helvete och smakar skit.
Citera
2014-02-22, 21:03
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalais179
Hur fan tänker man om whey 80 är godare än fx?

Whey 80 löser sig åt helvete och smakar skit.

Whey FX smakar extremt sliskigt av kemiskt sötningsmedel, alla deras smaker smakar allt för tydligt av "fabrik". Då skakar jag hellre min Whey 80 en stund längre.
Citera
2014-02-22, 22:09
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Whey FX smakar extremt sliskigt av kemiskt sötningsmedel, alla deras smaker smakar allt för tydligt av "fabrik". Då skakar jag hellre min Whey 80 en stund längre.
Pröva MM Sports whey 100 istället. Både smakar och löser sig betydligt bättre än GGs kassa proteinpulver. Dessutom är det billigare.
Citera
2014-02-22, 22:12
Medlem
Citat:

Päronsplitt, blåbär och toffee är jättegoda med mjölk, kör själv med lätt-mjölk tycker de smakar kalas. Vanliga chokladen är annars helt okej, det är bra att köra den lite ibland för man tröttnar lätt på "godis" smakerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in