• 3
  • 4
2009-10-17, 00:00
Medlem
_abous avatar
Fast det här har ju inget med ämnet att göra. Jag korrekturläser mina poster i skrivrutan, men jag vill slippa se tråden när jag är klar.
Men tydligen är det ju sjukt avancerad kodning, så vi får klara oss med Home-knappen, Farbror Fazer
Citera
2009-10-17, 00:07
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Fast det här har ju inget med ämnet att göra. Jag korrekturläser mina poster i skrivrutan, men jag vill slippa se tråden när jag är klar.
Men tydligen är det ju sjukt avancerad kodning, så vi får klara oss med Home-knappen, Farbror Fazer

Ja, men det är ju inte hela världen, _abou
Citera
2009-10-17, 00:56
Medlem
knickedickens avatar
Om jag nu ska vara lite mer resonlig, så är det klart att alla inte är som jag. Jag korrekturläser mina poster i textfältet när jag skriver in dem, sedan genom förhandsgranskning, och ändå händer det att jag redigerar efter att jag postat. Jag stör mig som fan på folk som inte kan skriva någorlunda korrekt.

Men jag är nog lite för skitnödig, och min teori att språket skulle sänkas om folk inte togs tillbaka till sina poster kanske inte stämmer, mer än marginellt?

Tanken att fixa den funktion som TS föreslår genom FB-scriptet känns bättre. Då har man i alla fall ansträngt sig lite, och dessutom skriver man i en ruta där det är enklare att korrekturläsa sin egen text.
Citera
2009-10-17, 01:05
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knickedicken
Om jag nu ska vara lite mer resonlig, så är det klart att alla inte är som jag. Jag korrekturläser mina poster i textfältet när jag skriver in dem, sedan genom förhandsgranskning, och ändå händer det att jag redigerar efter att jag postat. Jag stör mig som fan på folk som inte kan skriva någorlunda korrekt.

Men jag är nog lite för skitnödig, och min teori att språket skulle sänkas om folk inte togs tillbaka till sina poster kanske inte stämmer, mer än marginellt?

Tanken att fixa den funktion som TS föreslår genom FB-scriptet känns bättre. Då har man i alla fall ansträngt sig lite, och dessutom skriver man i en ruta där det är enklare att korrekturläsa sin egen text.
Jag tror inte att den här funktionen varken skulle höja eller sänka standarden på inläggen. Dom som redan skriver som krattor skulle inte skriva sämre, och dom som kan formulera sig skulle inte bli slarviga och posta skit bara för att dom slapp se inlägget direkt efter det postats.
Inte heller skämtförslaget med 10 godkänn inlägget-rutor skulle göra någon skillnad, folk hade ändå bara snabbt klickat sig igenom dessa.
Men helvete vad jobbigt det skulle vara!
Citera
2009-10-17, 08:11
Bannlyst
tveksam till denna funktionen.

dock känner jag ibland att man skulle ha en funktion där man kom tillbaka till den delsida där tråden låg innan ens eget inlägg istället för att komma ut i toppen av forumet.

exempel, man har inte varit inne på ett tag och skriver sedan ett inlägg som i en tråd som ligger på delsida 10. då vill man ju kolla om det finns fler olästa efter den man har skrivit i.
Senast redigerad av greenfighter 2009-10-17 kl. 08:12. Anledning: omformulering
Citera
2009-10-17, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greenfighter
tveksam till denna funktionen.

dock känner jag ibland att man skulle ha en funktion där man kom tillbaka till den delsida där tråden låg innan ens eget inlägg istället för att komma ut i toppen av forumet.

exempel, man har inte varit inne på ett tag och skriver sedan ett inlägg som i en tråd som ligger på delsida 10. då vill man ju kolla om det finns fler olästa efter den man har skrivit i.

Man kan kolla i listan över inlägg i det ämne man har skrivit i. Klicka på ditt nick så finns en grej där som heter antal inlägg i detta ämne eller nåt liknande så hittar du det senaste inlägget du skrev och kan gå dit och läsa vad som sagt efter du skrivit. Om jag nu förstod dig rätt.
Citera
2012-11-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedicken
En funktion för folk som inte ens orkar läsa sin egen post igen, för en sista koll att den är vettig? Låter som om det skulle höja förhållandet mellan kvalitet och kvantitet ordentligt?

Låt mig komma med ett motförslag: Skapa en funktion som tvingar folk att se sin post tio gånger innan de kan posta den på riktigt. Då kanske vi skulle höja nivån på FB till en sextonårings mentala kapacitet.
Det här sammanfattar rätt bra vad jag tänkte säga.

Jag tror att följande skulle bli vanligare om funktionen infördes:

[quote=Farbror FazerSå de flesta brukar posta, läsa om sin post 2ggr till och sedan edita? För det är inte överdrivet vanligt att man ökar kvaliten på postsen då[/QUOTE]
Citera
2012-11-28, 17:58
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Det här sammanfattar rätt bra vad jag tänkte säga.

Jag tror att följande skulle bli vanligare om funktionen infördes:

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Och varför bumpar du en 3 år gammal tråd?

Idén var dålig, nu släpper vi det.
Citera
2012-11-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Att jag tror att problemet med när folk råkar radera hakparenteserna på quote-taggarna skulle öka.
Citat:
Och varför bumpar du en 3 år gammal tråd?
För att jag ville skriva i den helt enkelt, och för att det jag hade att säga inte hade sagts.
Citera
2012-11-28, 20:51
Bannlyst
Jag tror att många är här för humorvärdet i diskussionerna, samt att fler än jag gillar att hoppa mellan märkliga randomtrådar.
Så varför inte en "Posta och Hoppa till Random".

Tänk dig om du just skrivit ett seriöst inlägg om till exempel Filateli och du hamnar i tråden "Okej att stå på händerna medan man röker på?" Kanske bara min hjärna som funkar så...

Alternativt, varför finns det inte en randomtråd knapp för oss galningar?
Citera
2012-11-28, 23:44
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Jag tror att många är här för humorvärdet i diskussionerna, samt att fler än jag gillar att hoppa mellan märkliga randomtrådar.
Så varför inte en "Posta och Hoppa till Random".

Tänk dig om du just skrivit ett seriöst inlägg om till exempel Filateli och du hamnar i tråden "Okej att stå på händerna medan man röker på?" Kanske bara min hjärna som funkar så...

Alternativt, varför finns det inte en randomtråd knapp för oss galningar?

Tror det hade generat en hel del skitposts.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in