• 1
  • 2
2009-10-16, 17:40
Medlem
http://www.expressen.se/debatt/1.174...r-kultureliten

Vad säger panelen? Har han rätt? Var det ett bra utspel?
Citera
2009-10-16, 17:48
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
http://www.expressen.se/debatt/1.174...r-kultureliten

Vad säger panelen? Har han rätt? Var det ett bra utspel?

Kopiera alltid artikeln så folk slipper stödja expressen.

Tycker det är grymt kul att Expressen använder en flera år gammal bild där han är fet, och som inte precis är den bästa. Så tydligt vart Expressen står.
Citera
2009-10-16, 17:49
Medlem
moderatswings avatar
Har de "blattefierat" den stackars partiledarens namn?

JIMMIE A KESSON

Kesson, låter Mellanösternaktigt.
Citera
2009-10-16, 17:53
Medlem
jcm900mods avatar
Hela artikeln har en sorglig vridning som är så tydlig så att man bara vill gråta.
Citera
2009-10-16, 17:54
Bannlyst
Väldigt bra debattartikel, konstigt att den publicerades.
Citera
2009-10-16, 17:54
Medlem
Klockrent inlägg. Smaka på stycken som detta:

Citat:
Hägglund och kristdemokraterna, som själva i allra högsta grad är en del av samhällseliten och etablissemanget (Hägglund är minister i regeringen - mycket mer etablerad i samhället är svårt att bli), är inga företrädare för verklighetens folk. När regeringen, genom Hägglund, förra året införde den så kallade "jämställdhetsbonusen" var det ett sätt att bestraffa de föräldrar som vill dela upp vårdnaden och uppfostran om sina barn på egen hand. Jag, som sverigedemokrat, vet att "verklighetens folk" kan ta hand om sina barn själva, utan hjälp från Hägglund och hans kolleger.

eller detta:

Citat:
Det finns i Sverige i dag en kvävande, våt filt över den offentliga diskussionen - en filt av politisk korrekthet som kväver dem av verklighetens folk som vågar stå upp för något av det som en majoritet av dagens- och tidigare generationers svenskar har betraktat som vackert, sunt eller naturligt, eller som försöker drista något av "verklighetens problem" - problem som till exempel rör massinvandringen, den skenande brottsligheten, eller genuspedagogiken och queerteorierna som redan på dagis försöker omprogrammera våra barn och deras naturliga preferenser.

eller detta!

Citat:
Det är bra att debatten har väckts. Kulturradikalernas strypgrepp om vår nation måste brytas upp. Mindre bra är att den som nu försöker göra sig till banérförare i denna viktiga kamp saknar både mod, trovärdighet och genuin övertygelse. "Veklighetens folk" kommer inte att kunna befria verklighetens folk...

Detta är den Jimmie jag vill se. Rakt på sak, lite kaxig och lagom hånfull mot motståndaren. Att Expressen väljer den mest lönnfeta bild av Åkesson man kan hitta får man väl stå ut med.
Citera
2009-10-16, 17:55
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
Väldigt bra debattartikel, konstigt att den publicerades.

Intressant att en så kallad "politisk fiende till SD" agerar det partiets främsta försvarare här på Flashback.
Citera
2009-10-16, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Intressant att en så kallad "politisk fiende till SD" agerar det partiets främsta försvarare här på Flashback.

Fast det kan ju bero på att jag inte är någon "politisk fiende" till SD. Partiet och en del ståndpunkter har fel och brister, men vare sig jag eller SD har ju genomgått några revolutionerande förändringar sedan jag blev utesluten 2005.

Citat:
Detta är den Jimmie jag vill se. Rakt på sak, lite kaxig och lagom hånfull mot motståndaren.

Fast du skall ju inte ta förgivet att det är Åkesson som skrivit själva texen bara för att det är partiledaren som presenterar den.
Citera
2009-10-16, 18:34
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Ett utspel i Expressen och en undersökning där 1/4 av befolkningen vill att övriga partier ska samarbeta med sd - sedan kommer en granskning som ett brev på posten och Åkesson är ett eftertraktat intervjuobjekt hos SVT:

Citat:
I fredagens Aktuellt:
Aktuellt granskar Sverigedemokraternas politik. Intervju med partiledaren Jimmy Åkesson.

http://svt.se/2.107445?lid=puff_1619086&lpos=extra_0

Man kommer säkert ta upp artikeln och Åkesson får nog chansen att utveckla lite...
Citera
2009-10-16, 18:38
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Stanley
Ett utspel i Expressen och en undersökning där 1/4 av befolkningen vill att övriga partier ska samarbeta med sd - sedan kommer en granskning som ett brev på posten och Åkesson är ett eftertraktat intervjuobjekt hos SVT:

http://svt.se/2.107445?lid=puff_1619086&lpos=extra_0

Man kommer säkert ta upp artikeln och Åkesson får nog chansen att utveckla lite...

De kommer nog fokusera sig på Landsdagarna som pågår nu.
Citera
2009-10-16, 18:38
Bannlyst
Snarare lär ju någon på Expo i detalj förklara varför SD är det värsta som drabbat Sverige sedan digerdöden...
Citera
2009-10-16, 18:51
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
Snarare lär ju någon på Expo i detalj förklara varför SD är det värsta som drabbat Sverige sedan digerdöden...

Tog det för så självklart att jag inte ens orkade nämna det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in