2016-02-08, 16:45
Medlem
KK94s avatar
Ja det alla tidigare har sagt.
Några fler repetitioner under några månader ger mer muskelmassa jämfört med några månader utan dessa extra repetitioner. Sen att du ser lite större ut för ett tag är väl inte så farligt om du nu inte vill se smal ut.
Citera
2016-02-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KK94
Ja det alla tidigare har sagt.
Några fler repetitioner under några månader ger mer muskelmassa jämfört med några månader utan dessa extra repetitioner. Sen att du ser lite större ut för ett tag är väl inte så farligt om du nu inte vill se smal ut.
Ja, är det verkligen så? Om jag innan jag proppade i mig kreatin orkade max 8 repetitioner och efter jag käkat dyra kreatinpiller klarar 10 så växer musklerna? Förutsättning är alltså att jag tar ut mig max i setet.
Citera
2016-02-08, 17:10
Bannlyst
det är fint att det binder vätska, bra smörjmedel det för leder och annat!
Citera
2016-02-08, 17:10
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenis
Ja, är det verkligen så? Om jag innan jag proppade i mig kreatin orkade max 8 repetitioner och efter jag käkat dyra kreatinpiller klarar 10 så växer musklerna? Förutsättning är alltså att jag tar ut mig max i setet.

Dyra kreatinpiller? Vanlig creatin monohydrate är det vettigaste. Inte särskilt dyrt alls.
Det du nämner kan vara en av effekterna ja. Men som sagt, man svarar olika.
Citera
2016-02-08, 17:52
Medlem
De flesta kan hoppa kreatin. Finns få som är så seriösa att de bör ta det tycker jag. För det är så som är så seriösa att de tränar som man bör för att få de där gramen extra muskler.
Citera
2016-02-08, 18:56
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
De flesta kan hoppa kreatin. Finns få som är så seriösa att de bör ta det tycker jag. För det är så som är så seriösa att de tränar som man bör för att få de där gramen extra muskler.
Varför? Kreatin är ett av få tillskott som faktiskt förbättrar prestationen, dessutom utan biverkningar och till ett löjligt billigt pris. Tvärt om, är det något tillskott som gemene tränande individ kan bekosta sig är det just kreatin.
Citera
2016-02-09, 15:56
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Varför? Kreatin är ett av få tillskott som faktiskt förbättrar prestationen, dessutom utan biverkningar och till ett löjligt billigt pris. Tvärt om, är det något tillskott som gemene tränande individ kan bekosta sig är det just kreatin.

Kreatin saknar inte biverkningar likt andra ämnen, men är ofarligt enligt de studier som gjorts vilket jag misstänker att du var ute efter. Gastrointestinala problem sker för ett fåtal, speciellt när kreatinet äts som den är och inte upplöst i vätska.
Citera
2016-02-17, 18:16
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag har styrketränat i 6 veckor och körde 2 veckor träning utan något som helst tillskott. Köpte sen detta kreatin http://tinyurl.com/jzf87sm som jag kört på i 4 veckor nu. Jag tränar 4 pass i veckan á 1 timme. Kreatinen ger mig energi, jag orkar göra de 2-3 sista repsen. Sen har jag blivit större. Man kan också läsa om att man går upp i vikt med kreatin men jag har gått ner i vikt, vilket är mitt mål med styrketräning, bygga muskler men ändå gå ner i vikt.
Citera
2016-02-18, 10:47
Medlem
Jag är lite rädd för håravfall eftersom det ligger i mina gener. Men om jag börjar med minoxidil 5mg samtidigt som jag tar kreatin, tror ni effekten kommer bli som att jag varken tar mino eller kreatin vad gäller håravfall?

Tänkte om någon av er har egen erfarenhet av detta.
Citera
2016-02-18, 19:40
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajstaja
Jag är lite rädd för håravfall eftersom det ligger i mina gener. Men om jag börjar med minoxidil 5mg samtidigt som jag tar kreatin, tror ni effekten kommer bli som att jag varken tar mino eller kreatin vad gäller håravfall?

Tänkte om någon av er har egen erfarenhet av detta.
Jag har svårt att se att den lilla höjningen av DHT som kreatin medför skulle ha någon praktisk påverkan på håravfall.
Citera
2016-02-21, 22:01
Medlem
technoisbests avatar
Jag har de senaste månaderna tagit en skopa kreatin (3-4g) varje dag. Är nöjd med resultaten och tänker snart (om ca. en månad) börja deffa så att jag slutligen lander på 7-8%bf till sommaren. Jag vill ha den där estetiska looken med väldefinierade torra muskler a la fitnessmodell. Fattar att det blir svårt då jag är natural, men vill ändå komma så nära mitt ideal som möjligt. Så vad säger ni, ska jag sluta med kreatinet för att bli av med vattenvätskan eller fortsätta som vanligt?
Citera
2016-02-22, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Jag har de senaste månaderna tagit en skopa kreatin (3-4g) varje dag. Är nöjd med resultaten och tänker snart (om ca. en månad) börja deffa så att jag slutligen lander på 7-8%bf till sommaren. Jag vill ha den där estetiska looken med väldefinierade torra muskler a la fitnessmodell. Fattar att det blir svårt då jag är natural, men vill ändå komma så nära mitt ideal som möjligt. Så vad säger ni, ska jag sluta med kreatinet för att bli av med vattenvätskan eller fortsätta som vanligt?
Det är inte kreatin som gjort att dopade atleter kan se "blöta" ut. Ät du kreatin om du vill åt fördelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in