2012-01-08, 15:09
Medlem
Eztermis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Men du tjänar ingenting på det i slutändan så varför bry sig?

Mitt tålamod är OK, men om det på något vis går att skynda på en process så gör jag det oavsett kostnad. Och nu rör det väl sig om ungefär kreatin för 10 spänn extra denhär veckan.

Men hur menar du? Om det kickar igång en vecka senare så förlorar jag ju en veckas effekt, det håller inte i sig längre för att jag skippar uppladdningsfas?
Citera
2012-01-08, 15:21
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eztermi
Mitt tålamod är OK, men om det på något vis går att skynda på en process så gör jag det oavsett kostnad. Och nu rör det väl sig om ungefär kreatin för 10 spänn extra denhär veckan.

Men hur menar du? Om det kickar igång en vecka senare så förlorar jag ju en veckas effekt, det håller inte i sig längre för att jag skippar uppladdningsfas?

Jag pratar inte om kostnaden. Folk med oroliga magar kan däremot uppleva att 20-25g kreatin om dagen blir väldigt jobbigt. Men jag vet inte hur din mage reagerar, test du dig fram.

Nej det gör du inte för du kommer ändå inte känna någon effekt de första veckorna. Om du väl är mottaglig mot kreatin, och tränar på rätt sätt, kommer ändå inte effekterna fören efter några veckor.
Citera
2012-01-08, 15:29
Medlem
Eztermis avatar
Citat:
Jag pratar inte om kostnaden. Folk med oroliga magar kan däremot uppleva att 20-25g kreatin om dagen blir väldigt jobbigt. Men jag vet inte hur din mage reagerar, test du dig fram.

Nej det gör du inte för du kommer ändå inte känna någon effekt de första veckorna. Om du väl är mottaglig mot kreatin, och tränar på rätt sätt, kommer ändå inte effekterna fören efter några veckor.
Nu förstår jag inte ditt resongemang. Du skrev tidigare att det blir cirka en vecka fördröjt utan uppladdningsfas.

Även om det tar "några veckor" med uppladdningsfas så är det fortfarande ytterligare en vecka utan, right?

Orolig mage har jag dock tidvis, så det kanske är desto värre.
Citera
2012-01-08, 15:46
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Nu förstår jag inte ditt resongemang. Du skrev tidigare att det blir cirka en vecka fördröjt utan uppladdningsfas.

Även om det tar "några veckor" med uppladdningsfas så är det fortfarande ytterligare en vecka utan, right?

Orolig mage har jag dock tidvis, så det kanske är desto värre.

Du missuppfattar mig något. Du fyller inte dina kreatindepåer i kroppen lika snabbt utan en uppladdningsfasen, den blir alltså "fördröjt". Det är däremot ökad muskelmassa man vill ha av kreatin och den effekten börjar inte komma fören efter några veckor. Denna process blir inte fördröjd även om du hoppar över uppladdningsfasen och kör 5g/dag direkt.
Citera
2012-01-08, 16:19
Medlem
Eztermis avatar
Citat:
Du missuppfattar mig något. Du fyller inte dina kreatindepåer i kroppen lika snabbt utan en uppladdningsfasen, den blir alltså "fördröjt". Det är däremot ökad muskelmassa man vill ha av kreatin och den effekten börjar inte komma fören efter några veckor. Denna process blir inte fördröjd även om du hoppar över uppladdningsfasen och kör 5g/dag direkt.

Åhå. Så egentligen tjänar man nada på uppladdningsfasen, förutom en kass mage?
Citera
2012-01-08, 16:44
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Åhå. Så egentligen tjänar man nada på uppladdningsfasen, förutom en kass mage?

Just precis.
Citera
2012-01-08, 18:03
Medlem
Dessutom är det väl så att kreatin har olika mycket effekt beroende på person? Vissa får knappt någon effekt medan det för andra kan vara tvärtom.
Citera
2012-01-08, 19:24
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattz0n
Dessutom är det väl så att kreatin har olika mycket effekt beroende på person? Vissa får knappt någon effekt medan det för andra kan vara tvärtom.

Just precis. Vissa är till och med non-responser för kreatin och får då ingen som helst effekt.
Citera
2012-01-09, 13:11
Medlem
Eztermis avatar
Hur vet man att kreatinet är helt upplöst i vattnet?
Citera
2012-01-09, 13:26
Medlem
MrBodys avatar
Citat:

Har aldrig haft några problem med att blanda kreatinet. I med det och rör om så blandar det sig snabbt. Du kan ju se till att det inte hamnar i klumpar på botten osv. Om nu det skulle ha någon betydelse är en annan sak
Citera
2012-01-09, 14:50
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Drick kreatinet i ett genomskinligt vattenglas?
Citera
2012-01-09, 14:55
Medlem
Eztermis avatar
Citat:
Drick kreatinet i ett genomskinligt vattenglas?

Det var inte riktigt det jag menade, jag menar hur pass "rent" vattnet ska se ut när det är tillräckligt upplöst. Kan det se lite "dimmigt" ut, eller ska man blanda tills det ser ut som rent vatten igen?

Att få det att se ut som vanligt vatten igen finner jag oerhört svårt, kan blanda i tio minuter och fortfarande se små "kreatinkristaller" i skeden då jag tar en skopa vatten och håller upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in