2009-10-16, 16:02
Medlem
Eronis avatar
Upptäckte i morse att min CD/DVD inte fanns i "Den här datorn". Gick sedan in i enhetshanteraren och såg att enheten var ur funktion.

Enhetens namn:
TSSTcorp CDDVDW SH-S223B ATA Device

Har testat att uppdatera dess drivrutiner men utan framgång.

I enhets statusen så står det:
Citat:
Det går inte att läsa in den här enhetens drivrutin. Drivrutinen kanske är skadad eller saknas. (Kod 39)

Fungerade helt okej igår, vart kommer problemet ifrån och ur skall det lösas? Har Vista om det är till hjälp.

Tack på förhand
Citera
2009-10-16, 17:14
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Har samma problem Trodde först att några sladdar åkt ur men icke...
Citera
2009-10-16, 17:19
Medlem
Eronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Har samma problem Trodde först att några sladdar åkt ur men icke...

Trodde det till en början också. Har kollat igenom alla sladdar och dom sitter i. Vad kan problemet bero på?
Citera
2009-10-16, 17:24
Medlem
ivanrebroffs avatar
Prova att avaktivera enheten, och sen aktivera den igen (I enhetshanteraren). Det har funkat för mig några gånger!
Citera
2009-10-16, 17:38
Medlem
Eronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanrebroff
Prova att avaktivera enheten, och sen aktivera den igen (I enhetshanteraren). Det har funkat för mig några gånger!

Fungerar fortfarande inte! .Borde man reklamera?
Citera
2009-10-16, 18:53
Medlem
Tore Franss avatar
Att cd/dvdn slutar fungera (eller rättare sagt att Vista hittar den inte) brukar hända för mig också till och från. Det brukar hjälpa att gå in i registret och ta bort upper och/eller lower filtret.

Kör regedit och leta er fram till HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}, ta bort filter-filerna och gör en omstart.

Edit: gäller för Vista
Citera
2009-10-16, 19:18
Medlem
Eronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tore Frans
Att cd/dvdn slutar fungera (eller rättare sagt att Vista hittar den inte) brukar hända för mig också till och från. Det brukar hjälpa att gå in i registret och ta bort upper och/eller lower filtret.

Kör regedit och leta er fram till HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}, ta bort filter-filerna och gör en omstart.

Edit: gäller för Vista

Tack fungerade utmärkt!

Du räddade fredagskvällen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in