• 1
  • 2
2009-10-16, 15:45
Bannlyst
Min mens är 8 dagar försenad nu . Är inte gravid , har testat mig .
Men min mens har ALDRIG gjort så här förut . Är 22 år gammal och har alltid den helt regelbundet . Och det beror inte på stress eller oro eller något liknande.
Kan det vara så att man kan vara gravid fast det hände för bara ungefär en vecka sedan och testet då inte märkte att man var gravid ?
Jag är helt förbryllad
2009-10-16, 15:46
Medlem
Hur väl har du testat dig? Bara ett vanligt test kan väl visa fel?
2009-10-16, 15:48
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponja
Min mens är 8 dagar försenad nu . Är inte gravid , har testat mig .
Men min mens har ALDRIG gjort så här förut . Är 22 år gammal och har alltid den helt regelbundet . Och det beror inte på stress eller oro eller något liknande.
Kan det vara så att man kan vara gravid fast det hände för bara ungefär en vecka sedan och testet då inte märkte att man var gravid ?
Jag är helt förbryllad

Därför att du är kille :O
2009-10-16, 15:50
Medlem
Bossiemans avatar
Klimakteriet? Ring Guiness Rekordbok
2009-10-16, 15:55
Medlem
Snövits avatar
Vilken dag testade du? Testade du på morgonurin?

När du testade dig kan det vara så att ditt graviditetshormon (HCG) inte ännu var tillräckligt högt för att noteras. Negativa felaktiga tester är rätt vanliga men det är bara att testa igen. Urinet kan också ha varit för utspätt om man druckit mycket vätska.
2009-10-16, 16:00
Bannlyst
Om du haft oskyddat sex ska du göra graviditetstestet tidigast 19 dagar efter, för att vara säker.
2009-10-16, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Vilken dag testade du? Testade du på morgonurin?

När du testade dig kan det vara så att ditt graviditetshormon (HCG) inte ännu var tillräckligt högt för att noteras. Negativa felaktiga tester är rätt vanliga men det är bara att testa igen. Urinet kan också ha varit för utspätt om man druckit mycket vätska.

Testade mig idag , på dagen , så inget morgonurin alltså .
Det där graviditetshormon du pratade om , när kommer det ? Tar det dagar eller ? Tack för hjälpen !
2009-10-16, 16:27
Medlem
HRTs avatar
men de kan ju vara så

kvinno kroppen är väldigt komplex o haft många kvinnor som varit duktigt försenade..nog inget o vara orolig för..
2009-10-16, 16:30
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponja
Testade mig idag , på dagen , så inget morgonurin alltså .
Det där graviditetshormon du pratade om , när kommer det ? Tar det dagar eller ? Tack för hjälpen !

Det är olika. Vissa kan testa positivt redan innan förväntad mens för andra tar det några dagar men testa dig imorgon bitti.
2009-10-16, 16:34
Medlem
oktoberts avatar
Har hört att om man man starkt tror på att man är gravid, utan att vara det, kan hjärnan lura kroppen. Vilket leder till att mensen dröjer ett litet tag. Men avvakta och oroa dig inte o gå till en barnmorska ist o testa dig?
2009-10-16, 16:38
Medlem
Mozakas avatar
Vad ska barnet heta?
2009-10-16, 17:10
Medlem
Tigresss avatar
Har du gått ner i vikt eller börjat med hormonellt preventivmedel? De kan ju båda leda till utebliven mens.

....och så är det det där med graviditet. Testa igen på morgonen, visar det negativt kontakta din barnmorska för mer hjälp.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in