2009-10-16, 13:54
Medlem
Stryks avatar
Jag planerar på att åka runt på festivaler och stadsfester sommaren 2010 med en affärsidé som jag inte kan gå in på. Men för att jag ska kunna lyckas med detta så krävs det att festivalen/stadsfesten har en större gräsmatta eller åker på området.

Jag vill ha namnet på festivalen/stadsfesten och staden där du vet att det finns en större gräsmatta eller åker.

Tack på förhand
Senast redigerad av Stryk 2009-10-16 kl. 13:56.
Citera
2009-10-16, 14:42
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Ska du hoppa fallskärm? Traktorrace? Hoppborg? P&L har ju sin camping på ett stort gräsfält, men det är begränsat pga att det är fotbollsplaner som inte får förstöras lite här och där... jävlar vilken dålig beskrivning
Citera
2009-10-16, 15:32
Medlem
Jag hade lätt hoppat lite hoppborg på en festival

Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig, men lycka till
Citera
2009-10-16, 15:53
Medlem
2kewl4us avatar
Peace and love(Borlänge) har som sagt mycket gräsområden, nog dock inte gratis att bara slå upp något på området. Hultsfred tror jag det är svårare med då det ligger mestadels i skog, samma är med Emmaboda.

Sedan vet jag ju iofs inte hur mycket utrymme du behöver, ja menar en gräsfläck finns det ju på alla festivaler tillhands.

De större du kan tänkas höra med är iaf: Siesta(Hässleholm), P&L(Borlänge), Hultstfred, Putte i parken(Karlskoga), Emmaboda som jag kommer på nu. Alla inblandade med Luger kan du nog glömma.
Citera
2009-10-16, 16:39
Medlem
Stryks avatar
Jag kommer behöva ca 25x50 m. Det kommer inte förstöra gräs/åker-ytan. Så en fotbollsplan skulle vara utmärkt!
Citera
2009-10-16, 17:06
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryk
Jag kommer behöva ca 25x50 m. Det kommer inte förstöra gräs/åker-ytan. Så en fotbollsplan skulle vara utmärkt!

Vad fan är det för påhitt? Nu får du ge lite ledtrådar, är jävligt nyfiken
Citera
2009-10-16, 18:57
Medlem
Stryks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Vad fan är det för påhitt? Nu får du ge lite ledtrådar, är jävligt nyfiken

I'm not tellin'!

Den enda festivalen som jag bestämt mig för är Rockweekend i Kilafors, eftersom hela den festivalen är på en gigantisk åker. Kom dit så får du se
Citera
2009-10-16, 19:01
Medlem
St_Hubbinss avatar
på Siestafestivalen i Hässleholm ligger det en fotbollsplan mitt emellan festivalområdet och campingområdet.
Citera
2009-10-17, 00:20
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryk
I'm not tellin'!

Den enda festivalen som jag bestämt mig för är Rockweekend i Kilafors, eftersom hela den festivalen är på en gigantisk åker. Kom dit så får du se

Det är inte ens säkert att den blir av, eftersom företaget eller vad det nu var som höll i allt har gått i konkurs
Citera
2009-10-17, 11:22
Medlem
Stryks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Det är inte ens säkert att den blir av, eftersom företaget eller vad det nu var som höll i allt har gått i konkurs

Ja det verkar slarvas lite med finanserna där. Men jag är inte beroende av dem, lägger de ner så styr jag någon annanstans, urvalet är ju rätt så stort!
Citera
2009-10-17, 16:44
Medlem
Jules.Winnfields avatar
25x50 m? Det är ju megastort, nu blev jag nyfiken somfan
Citera
2009-10-17, 16:59
Medlem
Bucketshops avatar
Hultsfred har ju världens största fält precis utanför ingången, samma sak med emmaboda. På de ställen i småland där det inte är skog är det stora fält som bara väntar på att bli utnyttjade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in