2004-01-12, 10:35
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Testade att surfa FB från en välkänd proxyserver eller vafan det heter, en sån där som gör att ens IP inte syns.

Dock var den blockerad från Flashback. Vad är syftet med detta? Är det någon IP-bannad användare som surfat från anonymizer.com? Eller är det en allmän policy på Fb att man inte får surfa från proxys? Varför det isåfall? Är det någon som har tips på en proxy som fungerar?

Kan tillägga att jag bara provade för skojs skull, jag brukar surfa från mitt vanliga hål i väggen så att säga.
Citera
2004-01-12, 11:55
Medlem
Lorelais avatar
Det verkar som om det är svårt att hålla bannade användare från FB. Skulle det vara tillåtet att surfa sidan via proxys så blir väl banningarna ännu mer tandlösa?
Citera
2004-01-12, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Det verkar som om det är svårt att hålla bannade användare från FB. Skulle det vara tillåtet att surfa sidan via proxys så blir väl banningarna ännu mer tandlösa?
Det går utmärkt att surfa på FB med proxy.
Skulle knappast vara möjligt att IP-banna alla proxys som finns.
Citera
2004-01-12, 12:30
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKÅNELAND
Sant, nu provade jag ju bara en som väl är en av de mer välkända och använda tror jag. Naturligtvis går det att hitta en annan.

Så min undran är om det finns någon allmän policy ang. detta eller om det råkar vara så att någon IP-bannad nötskalle surfat just därifrån och att just den IP:n blivit avstängd?

Dock är det väl bara moddar eller admin som kan svara på det.
Citera
2004-01-12, 12:32
Medlem
BrainWasheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Sant, nu provade jag ju bara en som väl är en av de mer välkända och använda tror jag. Naturligtvis går det att hitta en annan.

Så min undran är om det finns någon allmän policy ang. detta eller om det råkar vara så att någon IP-bannad nötskalle surfat just därifrån och att just den IP:n blivit avstängd?

Dock är det väl bara moddar eller admin som kan svara på det.
det finns listor som blir uppdaterade dagligen med Ipnummer utav använda proxie´s, tror dock inte admin använder sig utav denna funktion..
Citera
2004-01-12, 12:46
Medlem
Lorelais avatar
Citat:

Jag trodde att det möjligen kunde ha med det att göra.

Jag skulle ha agerat så. Om jag hade varit siteägare och kastat ut folk från min site och dessa hela tiden skulle återkomma som råttor genom kloakerna så hade jag försökt att täta hålen.

Men det är ju jag det.
Citera
2004-01-12, 15:18
Bannlyst
Citat:
Jag trodde att det möjligen kunde ha med det att göra.

Jag skulle ha agerat så. Om jag hade varit siteägare och kastat ut folk från min site och dessa hela tiden skulle återkomma som råttor genom kloakerna så hade jag försökt att täta hålen.

Men det är ju jag det.
Hur skulle du ha agerat?
På Vilket sätt kan du veta på förhand vilken proxy en person använder?
Använder du te.x. Steganos Internet Anonym Pro så byter den proxy varje sekund.
Citera
2004-01-12, 16:00
Krokodildons avatar
Om det inte redan framgått med önskvärd tydlighet så ska jag väl påpeka att jag inte vet så himla mycket om proxyservrar.
Citera
2004-01-12, 17:06
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Hur skulle du ha agerat?
På Vilket sätt kan du veta på förhand vilken proxy en person använder?
Använder du te.x. Steganos Internet Anonym Pro så byter den proxy varje sekund.

Jag ska inte säga emot dig, du vet garanterat mycket mer om sånt här än jag gör, jag är inte kunnig i ämnet. Bra att du kan och vet sånt här - inte minst med tanke på att du i en del andra inlägg verkar ha hemskt mycket otur när du tänker.
Citera
2004-01-12, 17:15
Medlem
BrainWasheds avatar
Citat:
Jag ska inte säga emot dig, du vet garanterat mycket mer om sånt här än jag gör, jag är inte kunnig i ämnet. Bra att du kan och vet sånt här - inte minst med tanke på att du i en del andra inlägg verkar ha hemskt mycket otur när du tänker.
det som är rätt för dig behöver inte vara rätt för en annan, ska det vara så svårt o få in i bollen?
Citera
2004-01-12, 17:32
Bannlyst
Citat:
Fan nu blir jag så djävla förbannad :mad:
Hade jag inte redan varit varnad så skulle jag satt dig på plats.
Citera
2004-01-12, 17:49
Medlem
Citat:
Hade jag inte redan varit varnad så skulle jag satt dig på plats.

En stilla undran: Det kan du väl fortfarande göra utan att bryta reglerna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in