ska byta ut xp mot w98 på min urgamla andradator (tar idag typ 15 minuter att starta...) och undrar om jag måste rensa bort xp först eller bara ska boota från w98-cdn åsså fixar det sig självt, så att säga..?
tacksam för svar.
Absolut bäst är att formatera hårddisken och börja från scratch. Att installera ett OS över ett annat brukar ofta leda till oönskade problem, och jag tror nog inte att win98 kommer att få installeras över xp. Du har kanske valt att ha NTFS på den hårddisken, och det klarar inte w98 av.
datorn är en p2 233 tror jag.
har w2000 men det gick inte att installera utan att ha w98 i burken, fick jag ett meddelande om... eller gör jag fel?
hur formaterar man en hårddisk förresten?
Om du har en bootbar cd för win2k så kommer under installationen en lista med valmöjligheter upp, där kan man välja att formatera om hårddisken. Välj NTSF format.
Jag har själv win2k på min pentium mmx 200 mhz och det fungerar (kanske inte ubersnabbt).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!