2009-10-16, 10:19
Medlem
Peddojannes avatar
Jag får ADHD mediciner utskrivna och böt för en månad sen till Ritalin, en vecka efter det till strattera. Men jag fick concerta utskrivet innan Ritalinet.
Igår när jag tog ut den nya Stratteran så frågade tjejen där om jag ville se vilka fler recept jag har möjlighet att ta ut.
Varav 3x36 mg concerta och 1x20 mg ritalin.
Concertan var det en annan psykiatriker som skrev ut än den jag har idag.

Kan jag ta ut dessa utan att psykiatrin märker?
Citera
2009-10-16, 10:27
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peddojanne
Jag får ADHD mediciner utskrivna och böt för en månad sen till Ritalin, en vecka efter det till strattera. Men jag fick concerta utskrivet innan Ritalinet.
Igår när jag tog ut den nya Stratteran så frågade tjejen där om jag ville se vilka fler recept jag har möjlighet att ta ut.

Tror nog inte de kollar det. Jag hade samma fråga och läkaren/psykiatrikern måste ha ditt godkännande för att kolla om du har tagit ut ditt recept. Tror inte dem har någon anledning att kolla dig? Samt att du har rätt att använda det du har utskrivet.
Citera
2009-10-16, 12:10
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Det är lugnt att ta ut.
Citera
2009-10-16, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief
Tror nog inte de kollar det. Jag hade samma fråga och läkaren/psykiatrikern måste ha ditt godkännande för att kolla om du har tagit ut ditt recept. Tror inte dem har någon anledning att kolla dig? Samt att du har rätt att använda det du har utskrivet.
Mycket riktigt. Det är nog inget problem.
Citera
2009-10-16, 17:30
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:

Om du har dom lagligt utskrivet på apoteket så har du givetvis rätt att hämta ut dom.
Citera
2009-10-16, 20:33
Medlem
Ida Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Om du har dom lagligt utskrivet på apoteket så har du givetvis rätt att hämta ut dom.
Citera
2009-10-16, 21:39
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Som sagt, klart du får ta ut de om de är utskrivna till dig!
Citera
2009-10-19, 19:12
Medlem
Peddojannes avatar
Nu har jag tagit ut det, uppdaterar senare och berättar om jag åkte fast eller ej. Om ni vill.

Tack för hjälpen
Citera
2009-10-19, 20:17
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Nu har jag tagit ut det, uppdaterar senare och berättar om jag åkte fast eller ej. Om ni vill.

Tack för hjälpen
Vad skulle du åka fast för?
Citera
2009-10-19, 21:16
Medlem
Peddojannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Vad skulle du åka fast för?

Jo, eftersom att psykiatrin tar diverse pisstester/svett tester osv.
Så blev jag, som är lite halvnojjig/oskyldig (Håller mig mest till lagliga saker/gräs med andra ord) narkoman, orolig över att psykiatrin ska få reda på att jag tagit ut mina recept, för de måste ju ändå se någon slags lista över vilka recept de har skrivit ut. Om de då ser att jag tagit ut Concerta istället för Strattera så kommer de ju onekligen tycka det är konstigt. Om de får för sig att jag skulle missbruka medicin skulle jag inte kunna byta till någon annan ADD/ADHD medicin som är narkotisk.
Citera
2009-10-19, 21:31
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Jo, eftersom att psykiatrin tar diverse pisstester/svett tester osv.
Så blev jag, som är lite halvnojjig/oskyldig (Håller mig mest till lagliga saker/gräs med andra ord) narkoman, orolig över att psykiatrin ska få reda på att jag tagit ut mina recept, för de måste ju ändå se någon slags lista över vilka recept de har skrivit ut. Om de då ser att jag tagit ut Concerta istället för Strattera så kommer de ju onekligen tycka det är konstigt. Om de får för sig att jag skulle missbruka medicin skulle jag inte kunna byta till någon annan ADD/ADHD medicin som är narkotisk.
Se bara till att dom inte fattar några misstankar. På så vis kommer dom aldrig fråga efter tillåtelse att kolla vilka recept du har hämtat ut och inte hämtat ut på apoteket.

Doktorer FÅR INTE kolla upp vilka mediciner du har hämtat ut utan din tillåtelse.
Citera
2009-10-19, 22:34
Medlem
Peddojannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Se bara till att dom inte fattar några misstankar. På så vis kommer dom aldrig fråga efter tillåtelse att kolla vilka recept du har hämtat ut och inte hämtat ut på apoteket.

Doktorer FÅR INTE kolla upp vilka mediciner du har hämtat ut utan din tillåtelse.

Doktorn misstänker inget, han sa det innan pisstestet jag gjorde att "Du ser inte som någon som umgås med sådana typer, men vi måste tyvärr testa dig iallafall, är det okej?" Hade tur också eftersom att jag rökt spice typ 2-3 dagar innan och gräs 2 veckor innan och utan någon special kost

Åhå, fan va nice Dock så verkade hon i kassan misstänksam eftersom jag varit där en vecka innan och tagit ut helt andra meds och då var hon också där. Men jag svarade med ett snabbt och säkert "Vi skulle byta tillbaka sa han, så jag sa att jag redan hade ett gammalt recept utskrivet". Hon såg lite snett och osäkert på mig dock.

Men apoteket kan inte meddela att de är misstänksamma right?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in