Det är Pro-versionen (32 och 64-bit) vi har tillgång till på LTH, skulle gissa att det är samma på CTH? Som student har man tillgång till det mesta MS släpper förutom office-paketet.
Detta var något helt nytt för mig. Hur får man det? Via skolornas IT-enheter eller via Microsofts hemsida?
Detta var något helt nytt för mig. Hur får man det? Via skolornas IT-enheter eller via Microsofts hemsida?
Jag loggar in på MSDNAA med mitt vanliga LTH-konto genom LTH's hemsida. Antar att det fungerar på liknande sätt på andra universitet, men är inte helt säker på om alla elever vid universiteten har det eller om det bara är dem som "anses" behöva det (tek. fak. etc) som har tillgång till det.
Man lär väl tvingad att betala för en OEM-licens när det blir dags att byta laptop nästa gång, men jag ser ingen poäng med att köpa licenser till mina hembyggda stationära burkar som redan har aktiverade Windows 7-kopior installerade.
Man lär väl tvingad att betala för en OEM-licens när det blir dags att byta laptop nästa gång, men jag ser ingen poäng med att köpa licenser till mina hembyggda stationära burkar som redan har aktiverade Windows 7-kopior installerade.
Nah, det går nog att få tag på en laptop utan operativ eller med någon Linux-dist.
Under 1000 spänn så skulle jag kunna köpa Win7. Över 1000 spänn för en enkel grundversion utan media center e.t.c skulle jag kunna betala för...inte mer.
Får det gratis via Univeristetet och kör Linux mestadels men behöver Win7 för spel e.t.c.
Har faktiskt beställt Windows 7 idag Blev fan förvånad när jag såg studenterbjudandet så jag slog till, skit i vad jag skrev i föregående inlägg .. Beställde Windows 7 Professional 64-bit fyi!
Har faktiskt beställt Windows 7 idag Blev fan förvånad när jag såg studenterbjudandet så jag slog till, skit i vad jag skrev i föregående inlägg .. Beställde Windows 7 Professional 64-bit fyi!
Alla Win 7 kommer väl innehålla både 32 och 64 bit?
260.- fick betala för Home Premium. Visst allt ingår inte mot Ultimate. Men att kunna kryptera filsystemet, köra remote desktop och liknande löser man enkelt med andra program. Det som ingår i Ultimate känns mer som att bara datorer på ett företag behöver (applocker, branchcache, directaccess etc.). Eller är det någon viktig funktion jag missat nu ( http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions )?
Alla Win 7 kommer väl innehålla både 32 och 64 bit?
260.- fick betala för Home Premium. Visst allt ingår inte mot Ultimate. Men att kunna kryptera filsystemet, köra remote desktop och liknande löser man enkelt med andra program. Det som ingår i Ultimate känns mer som att bara datorer på ett företag behöver (applocker, branchcache, directaccess etc.). Eller är det någon viktig funktion jag missat nu ( http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions )?
Själv så vill jag bara ha Professional för XP Mode, vilket för mig säkerligen kommer visa sig väldigt användbart.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!