• 7
  • 8
2009-10-25, 02:46
Bannlyst
kort och gott säger jag nej, köpte en uppgraderings licens till 98 för massvis med årsedan, det blev problem med datorn efter ett tag så den behövde ominstalleras men det gick inte att göra med 95 skivorna eller 98a skivorna, sade den (gick säkert men jag var dålig på datorer då) ringde deras support fick rådet att du skulle köpt en riktig version och inte uppgradering, fick 98 riktig gratis av en kompis, piratversion såklart.. men sen var problemet ur världen

sen dess har jag aldrig betalat för ett OS.. Sen kan jag även säga att 3000kr skulle jag aldrig betala, inte när jag kan ubuntu, dual bootar mellan dom i regel
Citera
2009-11-03, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Tänkte också passa på att låna tråden då jag anser att det passar in här, W7 släpps som bekant den 22 Okt. i Sverige, men när tror ni att en aktiverad Svensk version kommer att vara tillgänglig på TPB?

BIE's OEM version funkar perfekt och svenskt språkpaket tankar du precis som i vista genom windows update
Citera
2009-11-03, 16:32
Medlem
Som student gick jag genom Pellesoft för att få mitt studentkonto hos Microsoft, kostade mig 50 kronor. Fick även en annan licens gratis från skolan, båda två Win7Pro. Skulle inte betalat en större summa pengar än så för W7 i alla fall.
Citera
2009-11-17, 16:02
Medlem
utalkers avatar
Med tanke på hur enkelt det var att få en piratkopierad version att fungera korrekt så har jag inga planer på att betala för mig
http://forums.mydigitallife.info/showthread.php?t=7126
Citera
2009-11-17, 16:15
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Win98 > Win2000 > WinXP > WinVista... alla piratkopior... Win7 kommer troligtvis oxo bli en piratkopia i min dator.

Jag är iofs ingen kid längre... dock har jag blivit uppfödd med piratkopior så länge jag har haft datorer... hehehe...

Respekt till killen, han är av allt att döma förort!
Citera
2009-11-17, 23:06
Medlem
twoforones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Om du vill vara 110% säker på att din "olagliga" version av Windows kommer att fungera i framtiden, så är SLIC BIOS-patchning den enda säkra vägen.

En Loader - cracken som finns ute nu - är endast en SLIC-emulering baserad på mjukvara, som Microsoft garanterat kommer att kunna detektera förr eller senare.

Om du patchar ditt BIOS med SLIC 2.1 och använder ett giltigt OEM-certifikat och en giltig OEM-licensnyckel så "förvandlas" din dator rent "hårdvarumässigt" till en OEM-maskin, vilket gör att Microsoft inte kan upptäcka att du kör ett hemmabygge.

Det är alltså så Microsoft kontrollerar OEM.
Tackar så mycket Strange Days!
Citera
2009-11-18, 10:14
Medlem
Timpatis avatar
Bara att börja på LTH vi får alla windowsutgåvor gratis , plus nästan alla andra windowsprogram (undantaget office av nån anledning) ibland gör univeristeten nånting bra :P
Citera
2009-11-18, 10:21
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoforone
Det är alltså så Microsoft kontrollerar OEM.
Tackar så mycket Strange Days!

Nemas problemas.
Du kan läsa mer om OEM och SLP här:

http://www.mydigitallife.info/2009/0...-product-keys/
http://en.wikipedia.org/wiki/System_...reinstallation
Citera
2009-11-18, 23:09
Medlem
roaders avatar
Nej för så bra var det faktiskt inte.
Citera
2009-11-18, 23:58
Medlem
Nja, har aldrig betalat för Windows.
Fick visserligen Windows 7-licens via MSDNAA, men annars hade det blivit att köra pirat.
Citera
2009-11-19, 15:59
Medlem
Nej, även jag får Win 7 genom Academic alliance. Hade jag inte fått det hade jag hållt mig till XP i nåt år till, sen fixat Win 7 på annat sätt. Tycker det är onödigt att köpa ett operativsystem.
Citera
2009-11-19, 18:44
Medlem
Ja, jag hade kunnat tänka mig att betala för W7 om det hade kommit för typ 5-6 år sedan men inte idag. Kör piratversionen och den funkar väldigt bra
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in