Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Jag kommer nog att singla Djurgården av både hjärta och ren jävla trots. Det är nämligen tragiskt att det sportsliga kommer i andra hand alldeles för ofta och det ska bli så skönt när alla stockholmslag får egna arenor. Att AIK tar SM-guld ett år med två hemmamatcher mer än alla andra lag är med andra ord inte speciellt konstigt. Nu lirar väl Göteborgslagen visserligen en hel del derbyn på Ullevi också, men jag anser hursomhelst att serien ska vända mer än bara på pappret, även om det drabbar plånböckerna.
Statistiskt så SKA Djurgården vinna den, men jag vill minnas att AIK brukar vara bra i derbyn. Lutade lite åt X2 på den, men helgarderade till slut.
Har garderat upp ganska mycket, bland annat vill jag inte utesluta att Real skämmer ut sig igen.
Har spikat Elfsborg hemma mot Åtvidaberg.
Dessutom har jag en bestämd känsla av att Liverpool faktiskt håller. Mest för att Blackpool nu börjar inse sin egen standard.
Finns några kluriga matcher och ett nästan ingen helt självklar. Inte ens Barcelona.
Tror inte det blir så många tvåor som på stryket, men jag hoppas på någon på rätt ställe.
Finns viss skrällchans på några allsvenska matcher. Tror dock Malmö tar minst en poäng.
Att Mjällby bara fått 9 procent av strecken mot IFK Göteborg tycker jag är anmärkningsvärt, tror den matchen blir jämn.
Man kan säga att mitt tips mycket bygger på att Pool och Elfsborg ska hålla, vilket kan ske.
Det känns som att man var tvungen att välja några säkra segrare av Pool, Elfsborg, Barca och Real.
Barca tror jag håller, Real litar jag inte på för fem öre.
Elfsborg bör kunna ta alla tre poäng, hemmastarka och möter ett Åtvidaberg som kan överleva trots en torsk. Tror det är det bottenlag som är minst desperata just nu.
Liverpool kan mycket väl vika ned sig, men ska man vinna nån jäkla match så är det ju hemma mot Blackpool.