Flashback bygger pepparkakshus!
2010-09-28, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har nu installerat PW Tips och efter lite meck fått det att funka. Tack till Robinho82 för värdefulla tips här i tråden.

Jag delar din fundering Spleendid. Jag är också osäker på vilka villkor man bör använda sig av. Jag tror att det kommer bli många X i denna omgång så jag funderar på att ha minst 4 X som ett villkor iaf...

Om du stenhårt tror på minst 4 X och är tämligen säker på att det inte kommer att överstiga 6X så kommer du att reducera antalet rader ganska kraftigt, tror jag. Detta då varje rad måste innehålla antingen 4, 5 eller 6 X och dessa går ju inte att variera i all oändlighet.

Jag tror för övrigt att det kommer bli rätt många X denna vecka, faktiskt. Tycker det är ett rätt klurigt tips ändå. Få solklara vinnare och Man Utd på bortaplan med halvsvajig form.

Överväger att vara bestämd och erotisk och dunka Helsingborg som spik. Ska även försöka hitta en annan rimlig hemmaseger att tro på.
Sen utesluta vissa bortavinster tror jag också man med fördel kan göra.
Citera
2010-09-30, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Någon som vet var man kan hitta stryktipsanalysen? Då talar jag alltså om lapparna som brukar sitta uppklistrade på tävlor hos ombuden.
Brukar vara lite form och nån kort rad om läget i lagen osv.

Finns det på nätet?

Bump på detta!
Det börjar bli dags att smeka in raden.
Citera
2010-09-30, 23:20
Bannlyst
Skulle vilja ha lite input för helgen.

Vilka bortalag vinner absolut inte?
Vill inte välja bort Everton, Bolton och Fulham eftersom dom har bra chanser och det skulle kunna ge en del pengar.

Vilket hemmalag vinner inte?
För mig lutar det åt att Barnsley, Crystal Palace och Sheffield har sämst möjligheter.

Vågar man trycka tvåan på United som spik? Tvåa kan ju betala okej och United gör bäst i att vinna denna helg.
Tror inte heller det är så mycket pengar i X och Sunderland där, då Sunderland spelat okej och United svajat.

Finns det några X man kan utesluta?
Citera
2010-09-30, 23:34
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Vilket hemmalag vinner inte?
För mig lutar det åt att Barnsley, Crystal Palace och Sheffield har sämst möjligheter.

Sheffield U är erkänt hemmastarka och kan mycket väl slå ett ojämnt Watford. Crystal Palace är visserligen underdogs men QPR:s hysteriska form kan inte hålla i sig mycket längre till. Barnsley kan jag nog hålla med om att de förmodligen inte vinner.

Just my 2 cents...
Citera
2010-09-30, 23:47
Bannlyst
Nån som kan svara på varför det fjantar sig när man ska ladda upp svs-filen?

Det enda som händer är att jag kommer till långenlistan.
Något är skumt.
Citera
2010-09-30, 23:51
Medlem
spleendids avatar
Prutt också. Jag skulle ha lämnat in det där systemet jag presenterade i den här tråden. Fick åtminstone 10 rätt på en av dessa rader, såg jag nu i efterhand eftersom jag sparade samtliga system jag gjorde inför denna omgång. Det inlämnade (redovisat i Europatipstråden) gick som synes sämre.

Ja, man ska köra på första magkänslan och sen aldrig ändra sig. Så enkelt är det bara.
Citera
2010-10-01, 00:01
Bannlyst
Jaja, nu är den vinnande raden inlämnad.

Villkor
Match 5,6,7,8,9,10 måste ge minst ett X men max 4.
Match 7,9,10,12,13 måste ge minst en 2:a men max 3 tvåor.
Match 2,3,5,7 får inte ge fler än 2 oavgjorda
Match 1,2,4,5 måste ge minst en tvåa men inte fler än 3
Match 1,2,3,5 måste ge minst en etta och max tre ettor.

Match 2 och match 5 måste ha olika tipstecken.

Lyckades reducera 14 000 rader till 1068 med 12-rättsgaranti.
Känns okej.
Har med väldigt många tvåor för att inte vara snett på bollen om storpengen kommer.
Har bankat United.
Håller öppet för att Helsingborg viker ner sig helt i "guldmatchen". Där finns det pengar.

Raden håller jag för mig själv till och med avspark.
Citera
2010-10-01, 01:01
Medlem
spleendids avatar
Haha. Tror inte många skulle rygga ett så pass avancerat system på över 1000 rader, men jag vet hur det känns. Man vill hålla det för sig själv.

Lämnade själv in skiten alldeles nyss. Blev först glad över rabatten och plockade bort ett par villkor, så det blev 169 rader istället för 122. Läser först i efterhand längst ner i rabatthörnet där det står:
"Erbjudandet gäller ej Bolagsspel, Andelsspel eller spel inlämnade via tjänsten Egna Rader."

Kul i jul, men då får det bli så. Hoppas de 40 kronorna ger något tillbaka.

20736 rader blev hur som helst 169 med 11-rättsgaranti och följande villkor:

1. Max 6 minst 3 ettor (av de garderade matcherna). Jag vågar dock avslöja att jag spikar HIF mot ett GAIS som efter vinsten senast taggar ned lite och egentligen inte har så mycket att spela för. Min enda spik för övrigt. Bära eller brista.
2. Max 6 minst 4 kryss.
3. Max 5 minst 3 tvåor.

Maximalt antal tecken i rad (1, X, 2): 4, 3, 3
Citera
2010-10-02, 18:51
Bannlyst
Jag kan informera om att jag var bombsäker rakt igenom. Tänkte spika Everton borta på ren känsla, men körde X2.
Förstod att HIF skulle fucka upp det och hade 1X2 på den.

Jag sprack på att United inte höll samt att jag hade 12 i Millwall-Burnley där Millwall spelade med en man mer hela jävla matchen.
Lite otur, faktiskt. Fick dock in 11 rätt, men är ändå besviken.

Ska in på Europatipset i helgen.
Tror ganska hårt på vissa lag, men tror att det finns skrällchans i Barca och Reals hemmamatcher.
Tror dock inte Barcelona förlorar, men 1X kan vara befogat.

DIF-AIK och Inter-Juve känns svårast.
Citera
2010-10-02, 19:11
Medlem
spleendids avatar
Citat:
DIF-AIK och Inter-Juve känns svårast.

Jag kommer nog att singla Djurgården av både hjärta och ren jävla trots. Det är nämligen tragiskt att det sportsliga kommer i andra hand alldeles för ofta och det ska bli så skönt när alla stockholmslag får egna arenor. Att AIK tar SM-guld ett år med två hemmamatcher mer än alla andra lag är med andra ord inte speciellt konstigt. Nu lirar väl Göteborgslagen visserligen en hel del derbyn på Ullevi också, men jag anser hursomhelst att serien ska vända mer än bara på pappret, även om det drabbar plånböckerna.
Citera
2010-10-02, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Jag kommer nog att singla Djurgården av både hjärta och ren jävla trots. Det är nämligen tragiskt att det sportsliga kommer i andra hand alldeles för ofta och det ska bli så skönt när alla stockholmslag får egna arenor. Att AIK tar SM-guld ett år med två hemmamatcher mer än alla andra lag är med andra ord inte speciellt konstigt. Nu lirar väl Göteborgslagen visserligen en hel del derbyn på Ullevi också, men jag anser hursomhelst att serien ska vända mer än bara på pappret, även om det drabbar plånböckerna.

Statistiskt så SKA Djurgården vinna den, men jag vill minnas att AIK brukar vara bra i derbyn. Lutade lite åt X2 på den, men helgarderade till slut.
Har garderat upp ganska mycket, bland annat vill jag inte utesluta att Real skämmer ut sig igen.
Har spikat Elfsborg hemma mot Åtvidaberg.
Dessutom har jag en bestämd känsla av att Liverpool faktiskt håller. Mest för att Blackpool nu börjar inse sin egen standard.

Finns några kluriga matcher och ett nästan ingen helt självklar. Inte ens Barcelona.
Tror inte det blir så många tvåor som på stryket, men jag hoppas på någon på rätt ställe.
Finns viss skrällchans på några allsvenska matcher. Tror dock Malmö tar minst en poäng.
Att Mjällby bara fått 9 procent av strecken mot IFK Göteborg tycker jag är anmärkningsvärt, tror den matchen blir jämn.

Man kan säga att mitt tips mycket bygger på att Pool och Elfsborg ska hålla, vilket kan ske.
Det känns som att man var tvungen att välja några säkra segrare av Pool, Elfsborg, Barca och Real.
Barca tror jag håller, Real litar jag inte på för fem öre.
Elfsborg bör kunna ta alla tre poäng, hemmastarka och möter ett Åtvidaberg som kan överleva trots en torsk. Tror det är det bottenlag som är minst desperata just nu.
Liverpool kan mycket väl vika ned sig, men ska man vinna nån jäkla match så är det ju hemma mot Blackpool.
Senast redigerad av Robinho82 2010-10-02 kl. 21:50.
Citera
2010-10-02, 22:11
Medlem
spleendids avatar
Jag kör eget imorgon men mest bara för sakens skull. Det blir bara 35 spänn efter dagens storspelande.

Fick genast en läskig magkänsla av att Gefle går och vinner och att Arsenal gör en bra match. Inter har visserligen Eto'o men Juve har äntligen börjat kännas riktigt stabila igen. Blir jämnt.

Elfsborg borde förstås vinna igen snart, men Åtvid har några filurer som verkar kunna göra mål, och blir det bara målrikt kan det gå hur som helst.

Lägger även till ett par singelkryss, vilket den ringa systemstorleken i stort sett tvingar fram. Napoli - Roma är det ena, i en match som luktar, osar och stinker oavgjord. Det andra hittar vi på Vångavallen. Hemmastarka TFF får ånga vidare, men jag vill väl mest att det ska bli en tät guldstrid in i det sista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in