Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-09-27, 01:30
Bannlyst
Programmet är ju korrupt från början till slut.
Det går inte att lägga till adresser heller - får felmeddelande och tokkrasch i princip oavsett vad jag gör.
Det är något som är helt åt helvete med programmet. Det går inte ens att avinstallera utan problem.
Citera
2010-09-27, 01:37
Bannlyst
Nu fick jag det att fungera.
Kan skriva ifall någon annan får samma problem som mig.

Jag laddade ner programmet från hemsidan.
Packade upp den packade filen.
Körde setup-filen.
Programmet installeras korrupt och allt fungerar dåligt.

Gör istället så här:
Jag laddade ner programmet från hemsidan.
Packade upp den packade filen.
Det dyker då upp ytterligare en packad fil - packa upp den själv.
Rör INTE setup-filen.
Starta programmet.

Nu fungerar det att regga, fylla i adresser och ladda ner och öppna filerna.
Verkar vara löst, även om det inte är veckans omgång som ligger uppe än =)
Citera
2010-09-27, 01:43
Bannlyst
En fråga bara:
Dom gröna rutorna - är det min grundrad i ett R-system?
Alltså - om jag vill köra alla möjliga varianter på elva matcher och ha två spikar så klickar jag i alla alternativ på elva matcher plus en ruta på två matcher.

Försöker nu fylla i villkor för ettor genom att knacka in ettor i samtliga rutor och sätta minimum till fyra och maximum till åtta, men raderna verkar inte påverkas.
Citera
2010-09-27, 01:58
Bannlyst
Fyllde i mina villkor och bestämde på att 13 matcher fick det bara bli mellan 4 och 8 ettor.
Klickade därefter på garantisystem och nivå 13.
Klickade på starta raduttagning och nu jävlar tänker programmet ordentligt.

Kommer sannolikt ta minst en timme - så lite segt är det.
Men det verkar som att allt fungerar nu.

Gäller bara hitta ett bra sätt att reducera raderna på eftersom det tar så otroligt lång tid att man bara vill göra det en gång - under natten när man sover.

Ska testa till helgen och spela ett system för runt 1 000 kronor om jag hittar två spelvärda singelobjekt.
Alternativt köra fyra halvgarderingar och resten helgarderingar.
Citera
2010-09-27, 02:37
Bannlyst
Tyvärr gick det ju inte att köra igenom reduceringen.
Programmet kraschade.

Fy fan.
Citera
2010-09-27, 06:24
Bannlyst
Har nu testat och förstått programmet.
Det är bra och trevligt.

Två mindre problem:
Reduceringen går sjukt långsamt.
Alla system som i grunden är över 50 000 rader kraschar under reduceringsprocessen.

Har dock lyckats reducera ner ett system på 23 000 rader till cirka 4 000 - men grundsystemet ska nog inte vara 23 000 rader från första början.

Ska nog köra enligt följande logik:

En trippel där man skulle bränna alla matcher på oddset, alltså tre tvåor som inte går in.
En match som absolut inte slutar oavgjort.
Ett starkt hemmalag som tar minst poäng.
Där har man alltså fem halvgarderingar som man bör kunna identifiera om man tänker enligt mallen ovan.

Till det ska jag försöka hitta en bra singel, lämpligen ett hemmalag med god vinstchans - dock ej en superfavorit.

I övrigt helgarderingar och kraftig reducering genom att inte tillåta allt för många snarlika tipstecken i rad, välja ut bortatripplar där max två bortalag får vinna och x-tripplar där max en match får sluta X.

Överväger även att lägga till "olika tipstecken i match X och match X".
Hur mycket reducerar det ett system på ett ungefär?

Edit: Förslag på program som inte kraschar när man reducerar större system?
Även ett system för runt 100 000 bör gå att reducera oerhört kraftigt genom att välja att det exempelvis måste vara två raka tvåor - men aldrig mer än fyra i kombination med andra variabler.
Tyvärr verkar just det här programmet vara direkt olämpligt att göra det i.
Senast redigerad av Robinho82 2010-09-27 kl. 06:27.
Citera
2010-09-27, 12:51
Medlem
spleendids avatar
Jag har aldrig provat något annat program, då jag inte har behov av grundsystem på över 10 000 rader. Förmodligen hamnar jag inte ens så högt. Med 5 hel- och 5 halv går det att reducera tillräckligt. Det räcker för min del. Elva helgarderingar skulle ändå bara innebära en onödig massa halvt omöjliga villkor. Fast det är klart. Är ambitionen att spela för några tusen så kanske det är nödvändigt. Själv tänker jag lämna in för en hundralapp, men med effektiviteten av ett M-System på omkring 300, hoppas jag.

Kolla på spelarforum.se - de behandlar en hel del program i några trådar. Förslag är Copema och PoV, men båda verkar sämre än PW. Har svårt att se hur något ska vara snabbare, men säg mer än gärna till om du hittar något.
Citera
2010-09-27, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Jag har aldrig provat något annat program, då jag inte har behov av grundsystem på över 10 000 rader. Förmodligen hamnar jag inte ens så högt. Med 5 hel- och 5 halv går det att reducera tillräckligt. Det räcker för min del. Elva helgarderingar skulle ändå bara innebära en onödig massa halvt omöjliga villkor. Fast det är klart. Är ambitionen att spela för några tusen så kanske det är nödvändigt. Själv tänker jag lämna in för en hundralapp, men med effektiviteten av ett M-System på omkring 300, hoppas jag.

Kolla på spelarforum.se - de behandlar en hel del program i några trådar. Förslag är Copema och PoV, men båda verkar sämre än PW. Har svårt att se hur något ska vara snabbare, men säg mer än gärna till om du hittar något.

Tack för all hjälp.
Har suttit och flurat på det här själv och kommit fram till att det är 13 rätt som är det enda som räknas. Helst med en svår rad.
Jag kommer göra ett grundsystem på runt 10 000 rader och försöka banta ner det på olika sätt.
Citera
2010-09-27, 16:44
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Tack för all hjälp.
Har suttit och flurat på det här själv och kommit fram till att det är 13 rätt som är det enda som räknas. Helst med en svår rad.
Jag kommer göra ett grundsystem på runt 10 000 rader och försöka banta ner det på olika sätt.

Låter förnuftigt. Jag prövade nyss att banta ner ett 4-9-41472 och fick med en garanti på 12 rätt och sex villkor ut 1781 rader (d.v.s. fortfarande alldeles för dyrt). Garantireduceringen tog knappt 10 minuter att genomföra men programmet hängde sig inte.

Ska prova om programmet klarar garantin för 11 rätt också och hur många rader som blir kvar.

Edit: Dra på trissor! Garantireduceringen på 11 rätt tog knappt en minut för det stora systemet och kvar blev rimliga 199 rader. Det verkar med andra ord som att en högre garanti tar längre tid för programmet.
Senast redigerad av spleendid 2010-09-27 kl. 16:48.
Citera
2010-09-27, 18:05
Medlem
spleendids avatar
Funtar på att lämna in följande på onsdag:

Utgår från M-1-11-6144:

1. Valencia -Manch.U 12
2. Inter -W.Bremen 12
3. Tottenham-Twente 1X
4. H.Tel Avi-Lyon 12
5. Schalke -Benfica X
6. Glasgow R-Bursaspor 12
7. Panathin -FC Köpenh 1X2
8. GAIS -Häcken X2
9. At.Madrid-B.Leverk. 1X
10. Dortmund -Sevilla X2
11. Manch.C -Juventus 1X
12. Rosenborg-Aris Thes 1X
13. Utrecht -Liverpool X2

Garanti: 11 rätt.

Villkor:

1. Max 6 minst 4 ettor.
2. Max 5 minst 3 kryss.
3. Max 5 minst 2 tvåor.

4. Max två tecken av följande (match-tecken): 2-2, 3-X, 4-2, 6-2.
5. Minst en oavgjord av matcher 7, 8, 10.
6. Minst en oavgjord av matcher 9, 11, 12.
7. Max 3 minst 2 av följande: 6-1, 9-1, 11-1, 13-2.

Tecken i rad (maximalt: 1, X, 2): 3, 3, 2.

Kvarvarande rader: 69

Det här med villkor är verkligen intressant. Hur maximerar man egentligen sina chanser? Är det för snålt med maximalt 5 kryss eller är intervallet för snävt med max 5 och minst 3? Hur väljer programmet egentligen bort rader under garantireduceringen. Ibland har ju vissa tecken försvunnit helt och hållet när man kollar teckenfördelningen...
Senast redigerad av spleendid 2010-09-27 kl. 18:16.
Citera
2010-09-28, 09:49
Medlem
Germanofils avatar
Har nu installerat PW Tips och efter lite meck fått det att funka. Tack till Robinho82 för värdefulla tips här i tråden.

Jag delar din fundering Spleendid. Jag är också osäker på vilka villkor man bör använda sig av. Jag tror att det kommer bli många X i denna omgång så jag funderar på att ha minst 4 X som ett villkor iaf...
Citera
2010-09-28, 19:16
Bannlyst
Någon som vet var man kan hitta stryktipsanalysen? Då talar jag alltså om lapparna som brukar sitta uppklistrade på tävlor hos ombuden.
Brukar vara lite form och nån kort rad om läget i lagen osv.

Finns det på nätet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in