• 1
  • 2
2009-10-15, 21:54
Medlem
breakalegs avatar
Hej, var iväg idag och tänkte unna mig lite turspel, så jag köpte en stor keno med kung-keno a 10 kr för 120 spänn. har aldrig köpt sånt här förut och blev lite konfunderad när jag skulle in på SS och kolla om det blev någon vinst;
Hur fasen gör man för att se om jag vunnit? :P står ju massor av nummer och grejjer, förstår nada av det.

EDIT: Klurade ut det nu, känner mig lagom korkad ^^
Senast redigerad av breakaleg 2009-10-15 kl. 22:02.
Citera
2009-10-15, 22:03
Medlem
spleendids avatar
Har aldrig lirat Keno själv, men vet att man spelar på olika nivåer från 1-11. Vad en "stor" innebär har jag ingen aning om. Kan du få fram vilka nivåer du spelat?

Hursomhelst går du förstås in på www.svenskaspel.se och klickar dig fram till resultat, scrollar ner till Keno, och checkar om du vann något på den/de nivå/-er du spelade.

Du har alltså givits 20 nummer som dragits i eftermiddag. Du kollar upp hur många rätt du hade och på vilken nivå du spelade, helt enkelt.
Citera
2009-10-15, 22:04
Medlem
http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=14

Du har olika keno nivåer och varje nivå har en annorlunda vinstutbetalningsplan.
Av 80 nummer drar dom 20nummer, av dessa 20nummer ska du ha fått in dina siffror.

Iom att du har spelat en stor keno med kung så har du en rad på varje nivå.

På nivå 5 tex så har du fem siffror på din lapp. Finns dessa fem i den rätta raden så har du vunnit 1000kr. Har du endast fått 4 rätt av 5 på din nivå 5 rad har du vunnit 45kr, endast 3 rätt? då har du vunnit ett frispel.

Sen har du kung keno där en siffra av dessa 20 som dras är ett guld nummer dvs kung keno. Har du med den förändras utdelningen helt. Då ger fem rätt plötsligt 3000, fyra rätt ger 170 osv osv
Citera
2009-10-15, 22:04
Medlem
Ultras10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakaleg
Hej, var iväg idag och tänkte unna mig lite turspel, så jag köpte en stor keno med kung-keno a 10 kr för 120 spänn. har aldrig köpt sånt här förut och blev lite konfunderad när jag skulle in på SS och kolla om det blev någon vinst;
Hur fasen gör man för att se om jag vunnit? :P står ju massor av nummer och grejjer, förstår nada av det.

EDIT: Klurade ut det nu, känner mig lagom korkad ^^

Dagens nummer är:

3 7 9 10 12 13 17 21 22 27 28 30 35 47 49 54 55 58 63 67

I Keno spelar man mellan Keno 1-11. Du har nog fått lite olika. Kolla i varje fällt hur många rätt du har.

Om du har lägre Keno-nummer så vinner du på färre rätt, men mindre pengar, om du har större Keno-nummer, tex 10 eller 11 så måste du ha fler rätt, men vinner mer pengar.

Hoppas du fattar
Citera
2009-10-15, 22:07
Medlem
breakalegs avatar
Tack för alla svar, men kom på lite hur det funkade
Blev några kronor iaf, gick åtminstone plus vad jag räknat ut
Citera
2009-12-19, 02:22
Medlem
snelhestens avatar
bumpar ämnet då jag inte pallar att skapa ett nytt.

Tänkte sticka iväg och testa det här spelet men jag fattar inte det här med rader? Ska jag inte bara välja mellan 1-11 nummer och insatsen på varje nummer eller?
Citera
2009-12-19, 11:05
Medlem
snelhestens avatar
bump.
Citera
2009-12-19, 11:26
Medlem
hedlong420s avatar
http://lmgtfy.com/?q=keno+svenska+spel
Citera
2009-12-19, 11:32
Medlem
snelhestens avatar
jo jag har varit inne där din byfåne, fattade dock ändå inte.

Om jag vill satsa 5 kr, blir det då en femma för varje nummer jag vill pricka in?
Om jag vill spela på keno 10 betalar jag alltså 50 spänn eller? Då verkar det som att allt under 7 rätt gör att jag får en vinst lägre än min egen insats, är det verkligen så dumt?
Citera
2009-12-19, 12:13
Medlem
hedlong420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
jo jag har varit inne där din byfåne, fattade dock ändå inte.

Om jag vill satsa 5 kr, blir det då en femma för varje nummer jag vill pricka in?
Om jag vill spela på keno 10 betalar jag alltså 50 spänn eller? Då verkar det som att allt under 7 rätt gör att jag får en vinst lägre än min egen insats, är det verkligen så dumt?

Byfåne, tack då!

Nej du satsar 5kr per rad. Välj 3 nummer och det blir lättare att träffa alla rätt, men vinsten blir lägre än om du väljer att spela 9 nummer och träffar alla rätt.
Är du med?
Citera
2009-12-19, 12:39
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedlong420
Byfåne, tack då!

Nej du satsar 5kr per rad. Välj 3 nummer och det blir lättare att träffa alla rätt, men vinsten blir lägre än om du väljer att spela 9 nummer och träffar alla rätt.
Är du med?

varsågod

Det jag undrar är om en rad = ett nummer? Alltså borde rimligtvis 10 rader vara en kupong på 10 nr och kosta 50 kr minst?
Verkar även konstigt att om man kör på många rader så kan man vinna under det man satsade om man bara träffar få.
Citera
2009-12-19, 12:43
Medlem
hedlong420s avatar
Nej så är det inte. Gå in på SvS och lattja lite med kenokupongen så kommer du nog att fatta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in