2004-01-11, 21:19
Medlem
mitt Bit torrent funkar INTE!!!

så fort jag försöker ladda ner en film så hakar mitt bredband och vill inte ladda ner eller upp något. Måste starta om alltihop, så funkar det i ca 5 min sedan ner igen. fuck, börjar blir riktigt j-vla irriterad...

ngt tips?

ps har redan prövar olika varianter som http://www.dessent.net/btfaq/#errmsg tipsar om, men funkar ändå inte!! ds
Citera
2004-01-12, 00:49
Medlem
Utveckla gärna. Hur menar du med "hakar", låser sig all internettraffik? Kan du inte surfa? Pinga gateway?

Eller är det så att hela datorn "låser" sig?
Citera
2004-01-12, 22:20
Medlem
jag var lite otydlig där, menar att internet lägger av helt o hållet. Måste starta om datorn för att kunna använda mig av internet. Nu provar jag med den andra varianten av Bittorent - BURST! funkar någorlunda...
Tar typ två dygn att få ner en film...

ngt tips för att öka nedladdningen eller få igång Bittorenten? Vore schysst, så att jag kan ägna mig mer åt film-tittandet istället för ngt annat
Citera
2004-01-13, 06:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av online
jag var lite otydlig där, menar att internet lägger av helt o hållet. Måste starta om datorn för att kunna använda mig av internet. Nu provar jag med den andra varianten av Bittorent - BURST! funkar någorlunda...
Tar typ två dygn att få ner en film...

ngt tips för att öka nedladdningen eller få igång Bittorenten? Vore schysst, så att jag kan ägna mig mer åt film-tittandet istället för ngt annat

Eftersom det är ett sorts p2p-nätverk så är hastigheten i relativitet med hur snabb lina dom som du tankar ifrån har!
exempelvis:

Du startar upp en startfil för filmen Rush Hour 2. Då letar den först upp folk som "seedar = skickar", och sen så börjar den dra ner.. Om 1 person har den filmen och sitter på ett isdn-modem, då kommer det inte gå speciellt fort som du säkert förstår. Om det istället sitter 160 personer, med blandade linor (512 kbit, 2.5 mbit, 10 mbit osv) så kommer det med all säkerhet gå snabbare!
Citera
2004-01-13, 18:07
Medlem
vet att det är fildelningsprogram, var bara frusterad över problemen innan... nu har jag lugnat ner mig...
Citera
2004-01-13, 18:47
Bannlyst
vad kallas bittorent i aktivitetshanteraren "under Processer". Det går ju ff inte att stänga ned skiten på vanligt vis när man väl har dragit igång det. och jag vill inte gärna orsaka lagg då jag spelar på nätet bara för att nån håller på och tankar ifrån mig.
Citera
2004-01-14, 11:08
Medlem
XSSs avatar
Skulle gissa på btdownloadgui kanske?
Citera
2004-01-14, 16:46
Bannlyst
just därför man kör en annan klient, exempelvis personal torrent collector!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in