2009-10-15, 19:04
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Ber om hjälp för att lösa ett problem.

Jagar med ljus och lykta efter en fungerande version av windows vista (nu befinner jag mig visserligen inte i 'fildelnings'-forumet, men om någon har en länk till en fungerande torrent skulle jag studsa av glädje).

Håller på att helt förbruka ett paket av DVD-skivor i denna jakt, då jag aldrig tycks finna en version som fungerar. Får ständigt något fel-meddelande.

Min fråga är därför; Finns det något sätt att undersöka en iso.fil innan man bränner ner den på skiva, för att bekräfta att avbildningen fungerar? Vill ogärna slösa alla mina DVD-skivor på att bränna massa icke-fungerande vista-versioner.
Citera
2009-10-15, 19:15
Medlem
fittPlusPluss avatar
prova att installera i en virtuell maskin först, virtualbox är gratis och bra

lite ot men varför vista när windows 7 finns ute?
Citera
2009-10-15, 19:52
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittPlusPlus
prova att installera i en virtuell maskin först, virtualbox är gratis och bra

lite ot men varför vista när windows 7 finns ute?

Pja, letat efter windows 7 också. Dock inte funnit någon fungerande version ännu...
Citera
2009-10-15, 19:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Microsoft.Windows.7.Ultimate.x86.SWEDiSH-CRBS samt denna Microsoft.Windows.7.ULTIMATE.x86.Integrated.Octobe r.2009.OEM.DVD.PROPER-BIE

Dessa releaser fungerar hur fint som helst. Dessa finns ute på dom flesta trackers.

Frågan här är hur du utför din bränning.
Citera
2009-10-15, 20:08
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Microsoft.Windows.7.Ultimate.x86.SWEDiSH-CRBS samt denna Microsoft.Windows.7.ULTIMATE.x86.Integrated.Octobe r.2009.OEM.DVD.PROPER-BIE

Dessa releaser fungerar hur fint som helst. Dessa finns ute på dom flesta trackers.

Frågan här är hur du utför din bränning.

Tack för tipsen.

Bränningen sköter jag med ImgBurn. Jag väljer "Write image file to disk" och har valt write speed x1 (som jag förstått skulle vara bäst).
Citera
2009-10-15, 20:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, öka hastigheten lite till 32x eller 40x

Själv kör jag på 40x med denna klient och har inga problem.

Verbatim är märket på skivan och oftast då + skivor.
Citera
2009-10-15, 20:50
Medlem
santanders avatar
hade xp på min gammla burk. mountade iso filen i alcohol 120 å installerade på det sättet...funkade även efter reboot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in