Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
och du bor i Hersby eller?
De enda områdena som på riktigt verkligen "andas" överklass i Stockholm och med allra största sannolikhet hela Sverige är Djursholm och Saltsjöbaden.
Övriga områden som nämnts är väl mer "nytt stort vitt hus med New England inredning samt en BMW på uppfarten områden"
Jag bor för närvarande inte i Hersby, nej. BMW kör jag däremot.
Angående påståendet att Saltsjöbaden andas överklass så håller jag inte riktigt med dig, även om det givetvis finns väldigt många anrika villor i området. Vidare är också snittvillan dyrare på Lidingö än just, området Saltsjöbaden.
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Men varför ens använda ordet "uteslutande" när mer än hälften bor i lägenhet? Det är ju helt barockt. Jag ser inte att ordet
nästan är odefinierat till den grad om man sätter
uteslutande efter.
Är det då ok att skriva att det
nästan uteslutande bor svenskar i London?

Eftersom
bebyggelsen till majoriteten består av friliggande villor så ger det mig det intryck jag tidigare beskrivit, oavsett hur många personer man klämt in på den mindre ytan som består av lägenhetshus. Men jag tycker inte att Lidingö helt uteslutande är en kommun av "överklass".
Våra åsikter går helt enkelt isär, men jag medger att Saltsjöbaden är fint, vilket även kreti och pleti verkar ha koll på nu efter succéserien "Solsidan".
Angående vad som är "ok" att skriva och inte är jag inte rätt man att svara på den frågan. Tycker du att din jämförelse av innebörden av våra meningar är relevant så går våra åsikter, än en gång, isär.