2009-10-16, 10:31
Medlem
Psychonautens avatar
Klart det måste renoveras!

Efter regeringsbytet måste självklart den gamla Harpsundsbastun grovsaneras, det fattar väl alla. Tänk er Göran och Anitra, skinkades på varandra över en back fredagsöl. Inte konstigt att det kostar 1,9 millar att få den sönderknullade bastun i någorlunda skick igen.
Citera
2009-10-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
Ja, och på vilket sätt innebär det att Regeringen tillsätter myndigheter?

Du kan inte redogöra för hur det egentligen ligger till utan bara ifrågasätta, vilket tyder på att du inte har mycket att komma med. Varför skulle en myndighet lyder under regeringen inte vara tillsatt av densamme, kan du påvisa det?

Citat:
Och på vilket sätt innebär det att Regeringen ansvarar för enskilda myndighetsbeslut, när det i lagstiftning stipuleras att Regeringen är förbjudna från att lägga sig i besluten ifråga?

Läs om, läs rätt. Jag har aldrig påstått att regeringen lägger sig i enskilda beslut. Däremot har regeringen ett ansvar för de myndigheter som lyder under densamme.

Citat:
Du är mer efterbliven än vad jag trodde var möjligt.

Den här argumentationstekniken känner jag igen från högstadiet, du kanske fastnade vid den även efter det du slutade där. Den är inte särskilt intelligent och ganska verkningslös, eller hur?
Citera
2009-10-16, 16:12
Bannlyst
Kan lugna TS med att det knappast finns en regering som skulle fällas av en bastu, även om den är på 2 mille - och det var knappast medias syfte med nyheten heller.

Så lite mer stabil än så är nog Sveriges parlamentariska ekonomi.
Citera
2009-10-16, 17:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Ingen kan väl ha missat Aftonbladets artiklar idag där de ger sken av att statsminister Fredrik Reinfeldt har beställt någon slags lyxbastu för eget bruk, när det i själva verket handlar om en bastu i Harpsund som Statens fastighetsverk har initierat renovering i.

När jag själv gick in på Aftonbladet fick jag först just intrycket av att det handlade om att Fredrik Reinfeldt hade beställt för eget bruk med skattebetalarnas pengar - vilket i princip verkade helt absurt. Faktum är dock att många läser nog inte speciellt noggrant vad det handlar om, utan börjar hyperventilera när de ser en bild på Reinfeldt samt orden lyxbastu, skattebetalare och 1.9 miljoner kronor.

Frågan jag undrar är, hur kan Aftonbladet tillåtas att medvetet förfalska och fabricera nyheter likt detta, när Fredrik Reinfeldt knappast har något med det att göra direkt? Kommer Aftonbladet att lyckas fälla regeringen med såna här fula och smutsiga knep?

Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5961381.ab
Citat:
Fredrik Reinfeldt har renoverat sin bastu, för 1,9 miljoner kronor. Eller inte sin bastu utan bastun i Harpsund. Det måste bli en lyxig bastu. Stor och ja, stor.Undrar vad de gör där? Alliansen. Jag ser bilden framför mig i lyxbastun: Fredrik, Jan, Göran och Maud sitter med varsin räka i ena handen och en champange den andra. Och skrattar gott. Varmt och skönt har de också. Lite så där lyxpysmysigt som bara fyra alliansledare kan ha tillsammans.

http://www.s-bloggar.se/p/4eavz/jag-...infeldts-bastu

från en valbar sosse
Citera
2009-10-16, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Jag skulle tro att nästan alla genomskådar sånt här relativt enkelt.
Givetvis finns det de som hoppar på tåget och börjar skrika men de är definitivt en minoritet. Alla vet att en fuktskada måste renoveras och att det inte riktigt duger med IKEA på Harpsund.

Det intressanta med de här artiklarna var egentligen den usla journalistiken. De är idiotiskt skrivna och försöker inte på något sätt ge en onyanserad bild. Någon tog även relativt snabbt bort artiklarna från förstasidan.
Man kan väl iaf. hoppas att det kommit någon sorts reaktion från de riktiga journalisterna inne på Aftonbladet.

Jag är inte så förhoppningsfull. Asen kommer att trumfa igenom såsseriet igen så har vi ytterligare 50 års mardröm framför oss. Sverige – det sista landet i EU med blandekonom, därtill statsfinaniserad islamsk terrorism
Citera
2009-10-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mechanix2208
Du kan inte redogöra för hur det egentligen ligger till utan bara ifrågasätta, vilket tyder på att du inte har mycket att komma med. Varför skulle en myndighet lyder under regeringen inte vara tillsatt av densamme, kan du påvisa det?

För att regeringen inte har någon laglig makt att skapa statliga förvaltningsmyndigheter eller modifiera stadgarna för desamma, din jubelidiot. Vad fan tror du att "tillsätta" betyder? Dessutom kan en myndighet per definition inte tillsättas, ordet används bara i samband med ansvarsposter/jobb till vilka människor tillsätts.

Citat:
Läs om, läs rätt. Jag har aldrig påstått att regeringen lägger sig i enskilda beslut. Däremot har regeringen ett ansvar för de myndigheter som lyder under densamme.

Står klart och tydligt i lagen att de inte gör det.

Citat:
Den här argumentationstekniken känner jag igen från högstadiet, du kanske fastnade vid den även efter det du slutade där. Den är inte särskilt intelligent och ganska verkningslös, eller hur?

Det är du som fortfarande inte har kommit med något annat än rappakalja. Dessutom är det inte en enda person som håller med dig. Varken den politiska oppositionen eller ens ledarskribenterna på Aftonbladet har gjort så lite som yppat ett enda ord om saken. Vilket säger en hel del om hur lite substansvärde denna s.k "skandal" har. Att din degenerativa neurosyfilis hindrar dig från att förstå ett så simpelt faktum är beklagligt, men underhållande.
Citera
2009-10-16, 22:42
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
Kan lugna TS med att det knappast finns en regering som skulle fällas av en bastu, även om den är på 2 mille - och det var knappast medias syfte med nyheten heller.

Syftet var väl att smutskasta Fredrik Reinfeldt personligen samt skapa negativa vibbar om regeringen. En del i lögnbygget som går ut på att återinrätta Partiet i rosenbad.
Citera
2009-10-16, 23:02
Medlem
1:aHjälpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Syftet var väl att smutskasta Fredrik Reinfeldt personligen samt skapa negativa vibbar om regeringen. En del i lögnbygget som går ut på att återinrätta Partiet i rosenbad.
Ja detta var bara en lögn. Kul att veta att mina skattepengar inte används på sådan här jävla elit-skit. Schmutzfeldt kan ju ta av sin lön istället, eller kanske Bildt kan ta lite av sina ryska gaspengar som naturligtvis inte påverkar honom i hans arbete som utrikesminister.
Citera
2009-10-16, 23:21
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1:aHjälpen
Ja detta var bara en lögn. Kul att veta att mina skattepengar inte används på sådan här jävla elit-skit. Schmutzfeldt kan ju ta av sin lön istället, eller kanske Bildt kan ta lite av sina ryska gaspengar som naturligtvis inte påverkar honom i hans arbete som utrikesminister.

Hur menar du? Harpsund är ju svenska statens egendom. Ska privatpersoner ta av egna medel för att renovera statlig egendom? Ska det i så fall tillämpas mer allmänt, eller bara i just det här fallet hade du tänkt? Varför då i så fall?
Det är väl lämpligt att staten håller sig med en lämplig representationsanläggning? 2 miljoner är ju inte mycket pengar i sammanhanget.
Citera
2009-10-16, 23:25
Medlem
1:aHjälpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Hur menar du? Harpsund är ju svenska statens egendom. Ska privatpersoner ta av egna medel för att renovera statlig egendom? Ska det i så fall tillämpas mer allmänt, eller bara i just det här fallet hade du tänkt? Varför då i så fall?
Det är väl lämpligt att staten håller sig med en lämplig representationsanläggning? 2 miljoner är ju inte mycket pengar i sammanhanget.
Det är aldrig mycket pengar när borgarna ska lyxa till det. Det är mina pengar dom har lyxat till det med, de hade kunnat gå till att rädda en skola.
Citera
2009-10-16, 23:31
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Va lite vidsynta nu va. det behövs rejäla doningar för en regnbågsregering

Det är ingen liten bastu vi talar om hela regering ska in med en och annan personlig sekreterare till statsministern. Eventuellt finns det båda dam herr flata och bögbastu samt duschar och omklädningsrum för alla skilda läggningar.
Citera
2009-10-16, 23:46
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Ingen kan väl ha missat Aftonbladets artiklar idag där de ger sken av att statsminister Fredrik Reinfeldt har beställt någon slags lyxbastu för eget bruk, när det i själva verket handlar om en bastu i Harpsund som Statens fastighetsverk har initierat renovering i.

När jag själv gick in på Aftonbladet fick jag först just intrycket av att det handlade om att Fredrik Reinfeldt hade beställt för eget bruk med skattebetalarnas pengar - vilket i princip verkade helt absurt. Faktum är dock att många läser nog inte speciellt noggrant vad det handlar om, utan börjar hyperventilera när de ser en bild på Reinfeldt samt orden lyxbastu, skattebetalare och 1.9 miljoner kronor.

Frågan jag undrar är, hur kan Aftonbladet tillåtas att medvetet förfalska och fabricera nyheter likt detta, när Fredrik Reinfeldt knappast har något med det att göra direkt? Kommer Aftonbladet att lyckas fälla regeringen med såna här fula och smutsiga knep?

Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5961381.ab

Aftonbladet skriver nästan vad dom vill pga att dem är ett privat företag. Vill dem påverka hur folk röstar så är det enbart hos den allra lägsta intelligensian de påverkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in