Citat:
Ursprungligen postat av Tussan
det var tydligen en populär fråga...
jag undrade därför att som prof.sångerska och musiker kom jag efter flera års slarv-rökande (dvs jag intalade mig "bara" vara feströkare men rökte ändå lite t vardags) så spred det sig en liten våg bland de sångerskor jag känner och snus blev väldigt hett!Det luktar inte om kläderna, halsen dvs stämband och så förblir oantastade, man kan snusa på krogen en hel kväll utan att vakna upp m dammiga lungor och dålig röst - underbart!!!
När man sedan pluggar & jobbar med bara killar så blev det ju intressant för dom att fälla diverse kommentarer.....if you know what i mean...
så jag ville testa lite bara...kolla va ni tyckte
men jag vet att jag är en snygg ich trevlig tjej trots snus, så jag tänker nog fortsätta med det trots mångas ogillande!

Snusande drabbar också stämbanden/rösten (kommer inte riktigt ihåg på vilket sätt) - man får svagare, knarrigare stämma. Lyssna bara på storsnusare, deknarrar som bara den.
För övrigt har jag inget alls emot snusande tjejer, men är ändå glad att min flickvän inte gör det. Hon är dessutom sångerska, så...
Jag skulle heller inte rent generellt vilja kyssa en kvinna med en fet baksnus under läppen.