2009-12-10, 17:14
Medlem
Monkeyspanks avatar
En gammal polare sköt sig själv till döds med ett luftgevär efter ett gräl med sin kärring.
Han var fluddrig och full och hotade: "Kommer du inte hit skjuter jag mig!"
Varpå hon enligt rykten replikerat: "Med vadå? Ditt gamla BSA?" garvat och lagt på.
Därvid hade polarn, väck som han var vid tillfället laddat sin gamla Meteor,tryckt det mot bröstet och lyckats nå avtryckaren.
Hade han varit en normalfet FB-are hade väl kulan knappt gått genom istret, men han var så jävla mager att kulan gick mellan revbenen och just lagom in i hjärtat för att långsamt stoppa det.
Det verkar inte varit nån särskilt snabb död iallafall enligt den som hittade honom.
Citera
2009-12-10, 23:34
Medlem
Leckiss avatar
Moneyspank, bor du i östergötland?
Citera
2009-12-11, 01:19
Medlem
Atlantiss avatar
Jag vill slå ett slag för Rasputin, själva arketypen för uttrycket "seg gubbjävel".

Rasputin var rådgivare åt tsar Nicholas II och national-kuf i Ryssland. Han hade tidigare överlevt en knivattack där inälvorna enligt uppgift ska ha hängt utanför kroppen.

När han väl skulle mördas "på riktigt" av en grupp konspiratorer så gav man honom cyanidförgiftade kakor. Han verkade ha dött av detta, men då en av mördarna skulle undersöka honom så flög han upp på äkta skräckfilmsmanér och tog strypgrepp på karln - vilket resulterade i att han blev skjuten och föll ihop igen. För att sedan resa sig igen och bli skjuten i både rygg och huvud. Till slut var mördarna nöjda och slängde honom i floden. När kroppen så småningom bärgades och undersöktes framkom det att han faktiskt hade dött - av drunkning.

Hur mycket som egentligen är sant av mordförsöken (gubbtjyven var ganska mytomspunnen redan innan) vet jag inte, och jag tänker låta bli att söka efter kritiska granskningar av händelseförloppet, då jag tycker det är en helfestlig berättelse i sitt ursprungsskick
Citera
2009-12-12, 12:29
Medlem
Bulldoozers avatar
Denna färska "dagens" tog nog priset faktiskt.

Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6270292.ab

Dog av exploderande tuggummi

Kemistudent i Ukraina doppade tuggummit i fel substans

Kemistudenten Vladimir Likhonos, 25, råkade doppa sitt tuggummi i ett explosivt medel.

När han stoppade det i munnen slets halva hans ansikte bort.

– Till och med våra mest erfarna poliser blev skakade av det de såg, säger Elvira Biganova, polis i Ukraina.
Citera
2010-01-17, 11:03
Medlem
lägg av med en smäll

såg en kille som rökte bazoka i ett 2 pipig hagelspruta men hade en kula i .
när han tände gick skottet av rakt i flabben....detta va i badkaret med
Citera
2010-01-18, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Dagsfärskt.
Uppenbarligen hade Farbror Ödet bestämt sig angående denne man.

http://www.gt.se/nyheter/1.1744426/f...ter-seriekrock

Måste har varit självmord, inte en chans att man ramlar av den bron. Han var säkert i chock eftersom han var med i, och kanske till och med orsakade, olyckan.
Citera
2010-01-20, 00:58
Medlem
trosfuktarns avatar
Vi fick in en bil på jobbet som hade legat bakom en långrådare som körde stora järnrör. på något vänster så hade ett rör låssnat och flugit rätt in i framrutan på bilen bakom, rätt igenom huvudet. det var då ingen vaker syn att kolla in där sedan.
Citera
2010-01-21, 15:10
Medlem
SKiTSURs avatar
Far min berättade att när han var ung så badade alla kompisar vid ett hopptorn med 1,3,5,7 och 10 meters avsatser.

Dom körde bollkull och ena kompisen ska hoppa ifrån 10ans räcke, han halkar och gör magplask på badstegen.

Pappa var inte med och badade just denna dag pga att han var sjuk eller något liknande. Det är han glad för.
Citera
2010-01-26, 08:32
Medlem
En man som hade haft besvär med förstoppning en längre tid. Han gick till VC och fick diverse medikament och lyckades tydligen få fart på magen så pass att han inte uppsökte sjukvården mer. En natt blev han dock hastigt sjuk, fick ont i mag/brösttrakten och förlorade medvetandet samt dog omgående. Det obehagliga i historien är att han hade avföring ända upp i halsen när han dog- ja, du läste rätt. Mannen var så förtstoppad att bajset nådde ända upp i gommen på honom
Citera
2010-01-26, 10:44
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U137
Killen som blev träffad av en förlupen gevärskula någon kilometer från militärens skjutbana. Han kom körandes i sin bil och blev träffad i sidan av huvudet, rutan var tom nervevad när det hände.

Snacka om att vara på fel plats vid fel tillfälle. Detta hände 10-15 år sedan.
japp, utanför eksjö skyttebana. helt sjukt.
Citera
2010-01-26, 20:46
Medlem
stengolvs avatar
http://www.expressen.se/1.300091
Citera
2010-01-26, 22:00
Medlem
Pumpen stannade på en i släkten för många år sedan, långt innan jag var född, saken var dock den att han stod vid spisen och lagade mat då det hände. Räddningstjänsten hittade honom "well done" så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in