Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-01-10, 13:25
  #1
Medlem
Odins avatar
Skulle försöka se en film, när Media player classic, gav följande meddelande: "This AVI file was not prepared for sequential reading, the alternative 'Avi splitter' will now let the default one handle it. The complete reinterleaving of this file is strongly recommended before burning it..."
Ja, så jag stänger den rutan, filmen börjar spelas upp, men efter 3 sekunder börjar den hacka.
Jag har använt G-spot och enligt den ska filen vara ok, och nödvändig codec installerad.
Om jag prövar med andra spelare, såsom windowsspelaren, så stängs spelaren ner automatiskt innan filmen ens hinner starta.

Någon som känner till detta, eller som kanske har något förslag ändå?
Citera
2004-01-10, 13:57
  #2
Medlem
Nidstangs avatar
Det enda jag kan tänka mig är att fixa till filen med VirtualDub. Här är en manual till hur man använder VirtualDub.
Citera
2004-01-10, 14:15
  #3
Medlem
Har tyvärr inget tips, men i senaste versionerna använder sig ju Media Player Classic av interna codecs, som man kan stänga av i inställningarna. Dessa ska enligt han som gjort programmet oftast fungera mkt bättre än de codecs som finns fristående, de gjorde dom inte för mig så jag fick stänga av alla interna codecs.. Inte för att det låter som hjälp på ditt problem, men kanske en förklaring på varför filmen fungerar lite i MPC.
Citera
2004-01-10, 15:31
  #4
Medlem
Odins avatar
Kikade i manualen, men det gjorde mig inget klokare för det.

Kan ha blivit något fel när jag brände ut den på skiva. Jag vill nämligen minnas, att den funkade innan dess. Var ett tag sen i och för sig.

Jag installerade ett codecpack häromdagen, kanske blev något skit med det..
Fan vet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback