2009-10-15, 01:48
Medlem
Fatcaesars avatar
Tja, tänkte ta upp lite små problem jag haft med Windows 7 hitils, letade men hittade ingen speciel tråd för det så.

En speciel sak jag inte lyckades lösa var att jag sen i måndags varit hos en polare med fiber bredband, dvs kabel från väggen direkt i datorn, allt har funkat fint för honom och när jag kom så testade vi att köra allt med en switch, för han funkade allt fint, jag fick dock begränsad anslutning, jag testade precis allt men inget funkade, vi testade då en router som vi inte alls fick ip i (löste sig senare när jag tyvär skaffade xp så han aldrig testa den).
Så jag får alltså inte alls internet med en switch hemma hos han, hemma där jag kör vanligt adsl funkar det fint.. Vad skulle skillnaden kunna vara?

Ett annat problem jag även haft är att fildelning via nätverk inte funkar allt med win7, även om jag ställer in allt rätt för fildelning så säger alla andra datorer att dom inte har behörighet, varför skulle detta vara? Har lagt till dom i undantaget för att både skriva/skicka information, har även satt på fildelning utan lösenord men hjälper inte alls.

Det är väl dom 2 sakern jag på rak arm kommer ihåg, återkommer väl om det några andra problem

Tack på förhand.
Citera
2009-10-15, 02:21
Medlem
AquaRegias avatar
Finns en officiell Windows 7-tråd.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=836428
Citera
2009-10-15, 02:34
Medlem
Fatcaesars avatar
Nope, den var låst så kunde inte posta där tyvär.
Citera
2009-10-15, 02:37
Medlem
Diagnostiserade och reparerade nätverket när jag körde RC1an i våras och hade samma problem.. sen funkade det prima
Citera
2009-10-15, 04:12
Medlem
Fatcaesars avatar
Testade även det, funkade inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in