2009-10-14, 21:56
Medlem
Shine_s avatar
Jag har ett SD micro kort som jag via en SD-adapter och kortläsare kopplar till datorn. Nu vägrar windows/kortet att göra någonting med filerna för att minnet påstås vara skrivskyddat. Har provat att flytta skrivskyddspluppen på sidan men det har inte hjälpt. Hittar ingen väg att göra det i windows, men det kanske bara jag som är kass? Går det på något vis? Eller är det dags för ny kortläsare/SD adapter?
Citera
2009-10-14, 22:46
Medlem
-ELF-s avatar
Vad har du kortet till (kamera, mobil)?
Om du har det i ex. en mobil och du kan spara och ta bort filer på kortet så är det troligtvis kortläsaren som är problemet.
Du kanske kan be att få testa med en kortläsare i butik.
Citera
2009-10-14, 23:06
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Vad har du kortet till (kamera, mobil)?
Om du har det i ex. en mobil och du kan spara och ta bort filer på kortet så är det troligtvis kortläsaren som är problemet.
Du kanske kan be att få testa med en kortläsare i butik.
Jag använder den till mitt DS så jag kan tyvärr inte testa korten via konsolen.
Hittade ett gammalt vanligt SD kort och det funkade som det skulle så det måste vara adapterjäkeln, trist. Går väl inte att köpa en ny sådan va måste väl köpa ett microkort då.
Citera
2009-10-15, 00:53
Medlem
-ELF-s avatar
Hade du ett MicroSD som du testade med i en MicroSD port på ditt DS?
I så fall, ja det kan vara porten som felar.
Om du har tillgång till en liten MicroSD till SD adapter så kan du ju testa i den stora porten.
Citera
2009-10-15, 11:05
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Hade du ett MicroSD som du testade med i en MicroSD port på ditt DS?
I så fall, ja det kan vara porten som felar.
Om du har tillgång till en liten MicroSD till SD adapter så kan du ju testa i den stora porten.
Det är just en microSD till SD adapter som jag använder och det verkar var den som är den felande länken. Går ju att köpa en läsare till Micro men de kostar lika mycket som ett nytt minne + adapter så det får väl bli ett sådant onödigt köp
Citera
2009-10-22, 18:02
Medlem
Shine_s avatar
Nu gick jag och köpte ett nytt 2gbs kort för att få en ny adapter, men funkade ta mej fasiken ändå inte! Märkte dock att det är olika märken på minnet och adaptern, men det ska väl inte spela in? Blir vansinnig på detta...
Citera
2009-10-22, 18:36
Medlem
luffnamns avatar
Finns det ingen liten switch på sidan av SD-adaptern?
Citera
2009-10-23, 11:43
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffnamn
Finns det ingen liten switch på sidan av SD-adaptern?
Jo det finns det som sagt men det spelar tyvärr ingen roll om den står på lock eller ej, problemet kvarstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in