2009-10-14, 21:04
Medlem
Tjena! Jag har hittat gamla burkar med abba fiskbullar. Den ena är i pizzasås och den andra sourcream and onion På etiketten så är det en jätterolig val så det verkar vara en produkt som riktar sig till barn. Av skicket och layouten att döma så snackar vi 80-90tal.

Någon som minns dom här fiskbullarna och kan berätta lite mer? Hur smakade det.. pyton eller mums?

Har ett bild på mobilen som jag kommer att posta så fort jag hittar igen adaptern till kortläsaren.
Citera
2009-10-14, 22:06
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddebo89
Tjena! Jag har hittat gamla burkar med abba fiskbullar. Den ena är i pizzasås och den andra sourcream and onion På etiketten så är det en jätterolig val så det verkar vara en produkt som riktar sig till barn. Av skicket och layouten att döma så snackar vi 80-90tal.

Någon som minns dom här fiskbullarna och kan berätta lite mer? Hur smakade det.. pyton eller mums?

Har ett bild på mobilen som jag kommer att posta så fort jag hittar igen adaptern till kortläsaren.
Jodå, jag minns allt de där fisk"bullarna", de såg inte ut som bullar utan var i form av små fiskar. Bubblare tror jag de kallades. Smaken var väl också rätt okej, någon gourmetmat kunde man väl inte beskylla det för att vara, men som nödalternativ funkade de.
Citera
2009-10-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jodå, jag minns allt de där fisk"bullarna", de såg inte ut som bullar utan var i form av små fiskar. Bubblare tror jag de kallades. Smaken var väl också rätt okej, någon gourmetmat kunde man väl inte beskylla det för att vara, men som nödalternativ funkade de.

Vad kul att du nappade (höhö). Mellan vilka årtal fanns bullarna?
Citera
2009-10-14, 23:48
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddebo89
Vad kul att du nappade (höhö). Mellan vilka årtal fanns bullarna?
Vet inte riktigt när de försvann från hyllorna, men om det nu var de som kallades Bubblare så registrerades varumärket i december 1998, så det är inte så väldigt länge sedan. Står det inget BF-datum på burkarna?
Citera
2009-10-14, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vet inte riktigt när de försvann från hyllorna, men om det nu var de som kallades Bubblare så registrerades varumärket i december 1998, så det är inte så väldigt länge sedan. Står det inget BF-datum på burkarna?

Ena burken hittade i ett gammalt förråd och den andra agerar skruvburk till en polares farsa så jag vet inte riktigt. Logon verkar stämma så vi snackar nog båda om bubblare iaf.
Citera
2009-10-15, 00:44
Medlem
midnighttrains avatar
minns dessa. men längesedan jag såg några i butik.
Citera
2009-10-15, 12:03
Medlem
meepers avatar
Minns dem inte, men av beskrivningen att döma så låter bägge sorter ganska hemska (och väldigt 80-tal).

Såg förresten att Abba just precis nu lanserat ett antal olika fiskbullar med nya såser. Blev bjuden på ett smakprov av en laxbulle med ostsås, och det smakade lika hemskt som det låter. Inte för att fiskbullar burkar innebära någon större smakmässig sensation, men dessa var vidriga utöver det vanliga. Varning utfärdas.
Citera
2009-10-15, 12:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Det var i slutet av 90-talet. Typ 97-98. De med pizzasmak var rätt ok faktiskt..(Ja, jag var ungkarl då....)
Citera
2009-10-15, 13:01
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det var i slutet av 90-talet. Typ 97-98. De med pizzasmak var rätt ok faktiskt..(Ja, jag var ungkarl då....)

Vad bestod pizzasåsen av egentligen? Var det en tomatsås med oregano eller något mer avancerat?
Citera
2009-10-15, 13:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Vad bestod pizzasåsen av egentligen? Var det en tomatsås med oregano eller något mer avancerat?
Nja, det var nog mest en massa E-nummer och glutamat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in