2009-10-25, 00:38
Medlem
motherfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Exakt vad överdrev jag med? Inse att kort avstånd är direkt livsfarligt och inget annat. Min jämförelse var mild då du kan orsaka avsevärt mycket mer skada med en bil än med en kniv.

Hade ett stolpskott riktigt nära mig i ca 2 km igår, det var enfiligt och mitträcke, alltså ingen möjlighet i världen att köra om. Ett par minuter efter han kört om mig står idioten och tankar på en mack (som jag också var på väg till), sedan sitter han i bilen i ett par minuter och pratar i telefon innan han kör iväg. Han hade uppenbarligen inte ens bråttom men ansåg ändå att 3-4 meter var ett lagom avstånd. Vad fan är det för fel på folk?

Haha, vilken jävla kung
2009-10-25, 02:22
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ordinaryuser
"Kan du läsa detta ligger du för nära!" Med lagom stor text...
Jo den är rätt bra faktiskt. Men den är lite lam bara, något lite drygare kanske.
Men tack iaf, får väl ta och spinna vidare på något imorgon/senare idag när jag har fått lite sömn.

Edit:stavfel
2009-10-25, 04:23
Medlem
hit-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Man kan däremot dra en extrakabel från bromsljusen till en dold vipp eller tryckkontakt. (personligen föredrar jag vippan)
När sedan någon börjar hänga dig i röven drar du upp farten mer och mer, sedan är det bara att vänta tills du kommer till en skarp kurva.
Då slår du på bromsljusen och ser i backspegeln hur "rövslickaren" bromsar sig åt helvete.
Inga eventuella vittnen kommer se dig tvärnita, inga bromsspår från din bil, bara en idiot som legat för nära och tappat kontrollen över sin bil.

Riktig bra idé den nappade jag på. ska göra så.

Hatar verkligen slickare, funderat på många gånger att slå nit, juridiskt sätt så är det den bakomvarande som åker dit oavsätt orsak som gör att man blir tvungen att nita. jag vet råkat ut för det dock var jag den bakom varande MEN kärring horan tillika krok näbb, hon bröt spärr linjer. som tur är så var morsan med annars skulle jag ha gått lös på henne fullt ut. satan vad jag var sur.
2009-10-25, 15:27
Medlem
Dylans avatar
Folk som inte håller avståndet till framförvarande är mänskligt skräp. Dreglande idioter totalt utan tankeförmåga som man borde plocka kortet av direkt. Detta är ett beteende som borde beivras å det kraftigaste, men samtidigt är det inte det lättaste att komma åt, och få är väl de som verkligen bötfällts.

Jag har funderat på att montera en videokamera i bakrutan som man kunde slå på när något av dessa felknullade fanskap kommer upp i röven. Detta skulle sedan tjäna som bevismaterial vid den polisanmälan man obönhörligen lämnar in mot idioten i fråga. Detta borde väl med råge räcka som bevismaterial för att få vederbörande fälld för denna helt olagliga handling? Böterna är inte mer än 3-400 kronor vill jag minnas, men tillfredsställelsen skulle ju vara desto större.

Möjligtvis befinner sig fast monterade kameror i en juridisk gråzon, men i värsta fall är det ju bara att hävda att medpassageraren höll i den.

Till alla som är inkapabla att hålla avståndet vill jag bara säga: Jag spottar på er, jävla pack.
2009-10-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Folk som inte håller avståndet till framförvarande är mänskligt skräp. Dreglande idioter totalt utan tankeförmåga som man borde plocka kortet av direkt. Detta är ett beteende som borde beivras å det kraftigaste, men samtidigt är det inte det lättaste att komma åt, och få är väl de som verkligen bötfällts.

Jag har funderat på att montera en videokamera i bakrutan som man kunde slå på när något av dessa felknullade fanskap kommer upp i röven. Detta skulle sedan tjäna som bevismaterial vid den polisanmälan man obönhörligen lämnar in mot idioten i fråga. Detta borde väl med råge räcka som bevismaterial för att få vederbörande fälld för denna helt olagliga handling? Böterna är inte mer än 3-400 kronor vill jag minnas, men tillfredsställelsen skulle ju vara desto större.

Möjligtvis befinner sig fast monterade kameror i en juridisk gråzon, men i värsta fall är det ju bara att hävda att medpassageraren höll i den.

Till alla som är inkapabla att hålla avståndet vill jag bara säga: Jag spottar på er, jävla pack.
Vad jag hört från en trafikpolis blir körkortet omhändertaget på plats om ett konstant avstånd på under 1 sekund har blivit klockat.

Tänk vad skönt om ca en fjärdedel (min iaktagelse iaf) av alla som kör på vägarna hade försvunnit över en dag.
2009-10-25, 20:08
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir-killalot
Jag HATAR bilisthoror som ligger så pass nära att min bil blir ett dragspel om jag tvingas tvärnita. Detta gäller ännu mer kaxiga horungar på mopeder. Som vi alla vet är ju det den bakom som är juridiskt skyldig om denna kör på en framförvarande bil.
Min fråga är då, om jag tvärnitar för att markera mitt revir och personen bakom kör på mig trots att det inte fanns ett hinder på vägen, kan de hålla mig skyldig? Det ska väl inte gå men vill bara veta för säkerhetsskull.

Jag hatar billisthoror som ligger som bromsklossar.

Finns det mer än 1 körtfält får man nästan puta av dom jävlarna som
inte fattar att folk vill komma fram.

Aldrig någon som försökt att tvärnita..
2009-10-25, 20:14
Medlem
konstigt har aldrig kännt att det varit nåt problem med att bilar bakom ligger för nära, undrar om det har o göra med vilken hastighet man kör eller bil kanske. ni som ofta upplever detta vad kör ni för bil och vilka hastigheter kör ni?
2009-10-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballekulan
konstigt har aldrig kännt att det varit nåt problem med att bilar bakom ligger för nära, undrar om det har o göra med vilken hastighet man kör eller bil kanske. ni som ofta upplever detta vad kör ni för bil och vilka hastigheter kör ni?
Kör nästan alltid precis så fort man får köra eller fortare och ändå samlas bilarna bakom mig. Nej jag är ingen 60-årig gubbe, men jag är en av få i det här landet som fattar hur farligt det är med bilkörning. Kör man regelbundet för snabbt ökar man riskerna. Och det behövs bara ett enda misstag så kan din kropp klämmas av på mitten till två delar...
2009-10-25, 21:00
Medlem
Oliwas avatar
Jaha, det beteendet kan tacklas på lite olika sätt. Jag är en rätt lugn person för det mesta men har en djävul på axeln när jag kör bil! Sätt att hantera idioter som ligger för nära:

1) Om man har en clear visual och ser att personen bakom har uppmärksamheten på en, då kan man faktiskt visa höger långfinger för dom. Funkar dock inte om det är sinnesslöa människor, då får man ta till tex:

2) Börja sacka, höja farten, sacka och höja farten osv. Funkar även bra i kombo med (1)

3) Tvärbromsa. Kräver dock sin förare, det ska ju helst bara bli obehagligt för den bakom.
2009-10-25, 21:35
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad jag hört från en trafikpolis blir körkortet omhändertaget på plats om ett konstant avstånd på under 1 sekund har blivit klockat.

Tänk vad skönt om ca en fjärdedel (min iaktagelse iaf) av alla som kör på vägarna hade försvunnit över en dag.
Är detta sant?
Gott folk, jag ser STOOOORA möjligheter! Oh vad härligt det hade varit att jävlas med exakt varenda jävel som ligger för nära.
2009-10-25, 21:36
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballekulan
Landsväg där hastigheten varierar mellan 50 till 90.
Roligt nog har jag större avstånd till bakomvarande när det är 50 än när det är 70 eller 90.
2009-10-26, 15:48
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tha:Hiphopster
Jo den är rätt bra faktiskt. Men den är lite lam bara, något lite drygare kanske.
Men tack iaf, får väl ta och spinna vidare på något imorgon/senare idag när jag har fått lite sömn.

Edit:stavfel
Lägg dig lite närmare,så skjuter jag dig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in