2009-10-24, 14:56
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
"Ja,men! Jag hade ju bråttom!"
Ja faktiskt så hade jag otroligt bråttom.

Ingen giltig ursäkt, men den enda jag har faktiskt.
2009-10-24, 16:04
Medlem
jomenvisst84s avatar
Ett tips är att bara släppa gasen när någon ligger för nära. Har börjat med det på sistonde och en av två saker händer alttid: 1, dom fattar vinken och ökar avståndet. 2, dom kör om och problemet är borta.

Rekommenderas starkt.
2009-10-24, 16:51
Medlem
Parkours avatar
Du ska alltid köra tillräckligt långsamt för att hinna bromsa.
Om du tvärnitar så är det hans fel om han kör in i dig.

Ta regnr innan så han inte smiter bara : )
2009-10-24, 17:04
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Själv brukar jag kunna irritera mig väldigt mycket på folk som nosar en i arslet!
Brukar sitta och gorma om att idioten ska köra om och liknande.
Fast samtidigt så brukar jag dra mig något åt högersidan när omkörningstillfälle ges så att man kan bli av med bakomvarande bil.
Men är det någon som ligger kvar bakom trots att det har kommit omkörningstillfällen så brukar jag vara på bromsen lite försiktigt och oftast så brukar dom öka avståndet.

Tror fan jag ska fixa en fin liten skylt av dioder där det står något i stil med att dom ska hålla avståndet och sedan något nedvärderande ord kanske, några tips?
2009-10-24, 17:21
Medlem
Nä dom skulle införa mkt hårdare krav för att ta körkort i det här landet
2009-10-24, 19:17
Medlem
HaxxarNs avatar
Vem blir inte frustrerad o drar upp i 300 km/h ? DUELL FFS! BATTLE!
2009-10-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tha:Hiphopster
Själv brukar jag kunna irritera mig väldigt mycket på folk som nosar en i arslet!
Brukar sitta och gorma om att idioten ska köra om och liknande.
Fast samtidigt så brukar jag dra mig något åt högersidan när omkörningstillfälle ges så att man kan bli av med bakomvarande bil.
Men är det någon som ligger kvar bakom trots att det har kommit omkörningstillfällen så brukar jag vara på bromsen lite försiktigt och oftast så brukar dom öka avståndet.

Tror fan jag ska fixa en fin liten skylt av dioder där det står något i stil med att dom ska hålla avståndet och sedan något nedvärderande ord kanske, några tips?

"Kan du läsa detta ligger du för nära!" Med lagom stor text...
2009-10-24, 20:01
Medlem
ha en glasburk med spanska ryttare och släng ut genom fönstret
2009-10-24, 22:03
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour

Samma här. Var rätt kul kör normalt runt 10 km/h över tillåten gräns (mätarfart). Det var en 70väg när jag ser en Berlingo närma sig i backspeglarna, naturligtvis ska aset lägga sig 4 cm bakom stötfångaren.
Sakta men säkert släppte jag gasen till 70, 65, mycket kul. Det roliga var väl att han körde om mig precis innan jag skulle svänga av vägen i vilket fall.
2009-10-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour

Idiot. Om du tvärnitar utan anledning är du den skyldige.

Jag tror inte att du varit med i en smäll mellan två bilar för du verkar inte fatta hur mycket det smäller. Du tror säkert att det är helt ofarligt att krocka om man "bara" kör 50km/h....
2009-10-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Sprang du eller gick du från bilen när du väl kom fram? Puttade du undan folk som var i vägen? Skrek du åt alla att flytta på sina små patetiska meningslösa liv för att du skulle komma fram och få din spruta? Du kanske rentav hade en kniv i handen för att få folk att flytta sig snabbare, för det är vad det innebär att ligga 1.5 billängd bakom någon annan.

Och jag kan satsa min högra hand på att du kunde fått den sprutan nästa dag utan strul, du kunde få min annars för jag tänker inte ta nån..

Du är patetisk.
Måste bara säga att det jag markerade med fetstil var en mycket bra jämförelse!
2009-10-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Jag skyndade mig in.
Nej, jag betedde mig ordentligt när jag väl kom innanför dörren, om än lite jäktad.
Jag är smått hypokondrisk när det gäller sånthär eftersom att jag har extremt pissigt immunförsvar.
Överdriv inte när du ska generalisera, det om någonting är patetiskt. =)
Exakt vad överdrev jag med? Inse att kort avstånd är direkt livsfarligt och inget annat. Min jämförelse var mild då du kan orsaka avsevärt mycket mer skada med en bil än med en kniv.

Hade ett stolpskott riktigt nära mig i ca 2 km igår, det var enfiligt och mitträcke, alltså ingen möjlighet i världen att köra om. Ett par minuter efter han kört om mig står idioten och tankar på en mack (som jag också var på väg till), sedan sitter han i bilen i ett par minuter och pratar i telefon innan han kör iväg. Han hade uppenbarligen inte ens bråttom men ansåg ändå att 3-4 meter var ett lagom avstånd. Vad fan är det för fel på folk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in