2012-10-11, 01:20
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
Ska från och med ikväll kolla på dom bästa actionrullarna från 80-talet (enligt en lista från imdb) och börjar därför med Commando

Här är listan om någon är nyfiken:
http://www.imdb.com/list/OqyevIZGep8/
Om ni tycker listan saknar några värdiga namn kan ni ju säga till

Ser du om gamla favoriter eller ser du de flesta filmerna för första gången? Några filmer till som jag tänkte på är Lock Up, The Road Warrior, 48 Hrs. och The Killer.
Citera
2012-10-11, 01:20
Medlem
The Breakfast Club, dels för att det är en gammal klassiker som är bra. Sen kommer jag även ihåg att det var min systers favorit film förut när hon var yngre. Men den är faktiskt jävligt bra helt klart sevärd och nej det är inte en tjej film.
Citera
2012-10-11, 01:44
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Hoppas att den är sevärd, då det är nästa film som jag har tänkt att se av Capra.

Nu blir det L'avventura, den första filmen i Antonionis trilogi som jag har tänkt att se de närmaste dagarna.
Jag gillade tyvärr inte Mr. Deeds Goes to Town, skrev om den i Vilken film såg du senast. Hoppas att du gillade L'avventura den tveklöst bästa filmen i triologin.

Avslutar kvällen med ännu en Johan Falk-film, Leo Gaut.
Citera
2012-10-11, 01:51
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag gillade tyvärr inte Mr. Deeds Goes to Town, skrev om den i Vilken film såg du senast. Hoppas att du gillade L'avventura den tveklöst bästa filmen i triologin.

Aha, då var verkligen inte Mr.Deeds vad jag förväntade mig, då väntar jag nog lite med den filmen och ser om Capra har några andra intressanta filmer. Jag gillade L'avventura väldigt mycket men nog var den väl ändå lite för lång för sitt eget bästa? Den kändes lite utdragen men det var fortfarande en väldigt vacker film och Monica Vitti var otroligt bra i filmen.
Citera
2012-10-11, 01:54
Medlem
Amalgamates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Ser du om gamla favoriter eller ser du de flesta filmerna för första gången? Några filmer till som jag tänkte på är Lock Up, The Road Warrior, 48 Hrs. och The Killer.

Har kanske sett fem stycken av filmerna, men senast var nog tidigt 90-tal som liten grabb så minns inget alls. Förutom Terminator som jag enligt tradition kollar på varje julafton med min bror. Sammanträffande, The Road Warrior laddade jag ner nyligen. Blir nog några trevliga veckor det här, tack för tipsen Bazinga90
Citera
2012-10-11, 02:04
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
Har kanske sett fem stycken av filmerna, men senast var nog tidigt 90-tal som liten grabb så minns inget alls. Förutom Terminator som jag enligt tradition kollar på varje julafton med min bror. Sammanträffande, The Road Warrior laddade jag ner nyligen. Blir nog några trevliga veckor det här, tack för tipsen Bazinga90

Jag har sett alla filmerna på listan, så jag kan nästan svära på att du har några fantastiska filmveckor framför dig!
Citera
2012-10-11, 02:10
Medlem
sim-man92s avatar
Får bli Heart of America av Uwe Boll
Citera
2012-10-11, 12:14
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Får bli Heart of America av Uwe Boll

Var den bra? Har den på DVD men aldrig sett den.
Citera
2012-10-11, 13:03
Medlem
Fjodorovs avatar
Nu blir det License to Drive, får se om den är något att hänga i julgranen?
Citera
2012-10-11, 15:21
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Var den bra? Har den på DVD men aldrig sett den.
Jo den var faktiskt bra, långt ifrån en perfekt film. Men jag blev berörd av den. Uwe är dock väldigt tydlig med sitt budskap på både gott och ont. Så om man tyckte att Elephant inte gav några svar, är det en film för dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Nu blir det License to Drive, får se om den är något att hänga i julgranen?
Skriv gärna vad du tyckte om den, efter du har sett den.
Citera
2012-10-11, 17:57
Medlem
Fjodorovs avatar
Nu när jag ändå är igång så ska jag ta och se St. Elmos fire.
Citera
2012-10-11, 18:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Medan grytorna kokar passar jag på att se Inherit the Wind med Spencer Tracey. Baserad på en riktig rättegång i USA på 20-talet där en lärare stod anklagad för att lärt ut darwinism till skolbarnen. Sannerligen andra tider, idag skulle det kunna vara precis tvärtom.

http://www.imdb.com/title/tt0053946/combined
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2012-10-11 kl. 18:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in