Flashback bygger pepparkakshus!
2012-08-22, 03:05
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Och I Spit on your Grave var tidernas vidrigaste film och skulle stoppas enligt Ebert! Sen tror jag att det var Siskel som lämnade biografen efter bilscenen i Maniac!

Sett klart Avengers än? Skrev precis en snabb analys i Vilken film såg du senast?

Avslutar natten med Maniac.
Citera
2012-08-22, 03:06
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den enda av honom som jag inte har sett så ger den nog en chans!

Det gör du rätt i. Animeringen är helt fantastisk, sedan finns det någon slags mysig Disney-känsla över filmen.
Citera
2012-08-22, 08:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Förbereder denna inför morgonkaffet -> http://www.imdb.com/title/tt0070735/
Citera
2012-08-22, 09:38
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Förbereder denna inför morgonkaffet -> http://www.imdb.com/title/tt0070735/

En helt fantastiskt film! Topp 3 under hela 70-talet måste den vara.
Citera
2012-08-22, 09:57
Medlem
Bazinga90s avatar
Nu blir det House on the Edge of the Park från 1980 och förhoppningsvis kan det här bli hur bra som helst.
Citera
2012-08-22, 10:59
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Nu blir det House on the Edge of the Park från 1980 och förhoppningsvis kan det här bli hur bra som helst.

Den är underhållande och David Hess är ju bra! Skön musik också minns jag. "Sweetly oh sweetly...".
Citera
2012-08-22, 11:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Den är underhållande och David Hess är ju bra! Skön musik också minns jag. "Sweetly oh sweetly...".

Underhållande är nog lite fel ord att beskriva den, minns den som rätt jobbig och otäck men då har jag inte sett den igen sedan jag var tolv.
Citera
2012-08-22, 11:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Har inte gjort det än men jag ska göra det, tänkte se den i samband med när jag ser The Last Horror Film. Gillar Joe Spinell och han verkar vara ett original! Har du sett den?

Jag såg dokumentären i samband med att jag såg Maniac för tredje gången, den finns med på den svenska DVD-utgåvan som Studio S givit ut. Jag gillade dokumentären även om den var lite för kort och aldrig riktigt gick på djupet minns jag.
Citera
2012-08-22, 11:14
Medlem
My Fake Fiance. http://www.imdb.com/title/tt1319746/
En romantisk komedi är aldrig fel.
Citera
2012-08-22, 11:37
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:

En bra film, som jag helt hade glömt bort att jag redan hade sett för många år sen. Hur som helst så gillade jag den, Hess är riktigt bra och musiken bidrar till stämningen.

Citat:
Underhållande är nog lite fel ord att beskriva den, minns den som rätt jobbig och otäck men då har jag inte sett den igen sedan jag var tolv.

Märkte efter 5-10 minuter att jag redan hade sett filmen men eftersom jag inte kom ihåg särskilt mycket så var det helt klart värt att se filmen en extra gång.
Citera
2012-08-22, 11:40
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:

Hehe ja det kanske var lite fel ordval, men jag minns den å andra sidan inte som så jobbig eller otäck.
Citera
2012-08-22, 11:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hehe ja det kanske var lite fel ordval, men jag minns den å andra sidan inte som så jobbig eller otäck.

Nu är det längesen som jag såg den sist och även för första gången, då var den ganska jobbig minns jag. Har den däremot på DVD hemma så jag ska nog passa på att se den igen någon dag framöver, för att hedra minnet av David Hess!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in