2019-02-17, 00:43
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Skall se Ingrid goes west (2017) då jag såg omslaget på Letterboxd och tyckte att det såg fräsigt ut. Handlingen intresserade både mig och sambon så det får bli kvällens film.
Såg ditt betyg/omdöme och instämmer i din slutsats. Gjorde själv en höjning till 4/5 i betyg för filmen är verkligen något alldeles extra.

Själv blir det nu dags för Caddyshack (1980) eller Tom i bollen på svenska.
Citera
2019-02-17, 11:46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Varför är det en kultfilm?
Antar att det är kombinationen sci-fi/skräck men framförallt Rick Bakers effekter som gett filmen ett kultrykte. Själv tycker jag inte att den är vare sig kult eller bra.
Citera
2019-02-17, 13:35
Medlem
Jag borde kanske plugga men jag känner att jag kommer kräkas om jag gör en enda integral till denna veckan så jag tar och kollar in Burning (2018) istället.

https://www.imdb.com/title/tt7282468/?ref_=nv_sr_1
Citera
2019-02-17, 15:24
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ser om en favoritfilm: A Bittersweet Life (2005) och fortsätter se igenom 'Sydkoreanska nya-vågen'-filmer.
Ahhh den var såpass bra okej ser den idag och hoppas den tar en topplacering i bäst sedda 2019 listan
Citera
2019-02-17, 15:25
Medlem
chessjamts avatar
The Disaster Artist (2017) blir det nu. Vet inte varför det har tagit så lång tid med att se den men passande nog finns den på Netflix för tillfället.

https://www.imdb.com/title/tt3521126/
Citera
2019-02-17, 16:15
Mr Right

En film som verkar lovande. En Michael Eklund är med som Inte är svensk. Bara för den sakens skull kanske filmen är sevärd, kanske.
Citera
2019-02-17, 16:29
Medlem
Farväl till vapnen från 1932 baserat på Hemingways klassiker.
Citera
2019-02-17, 17:24
Nix, klarar inte av att se klart på Mr Right. Brukar vanligtvis vara bra på att höfta, men här blev det fel. Anna Kendrick förstör hela filmen. Osebart.

Så fortsätter istället med något mer trivsamt intellektuellt som inte stinker av new movie smell: Burt Lancaster i Elmer Gantry
Citera
2019-02-17, 18:13
Medlem
mrbooms avatar
Orkar inte se klart A Bittersweet Life (2005) pga Byung-Hun Lee, lika usel i denna som han var i I Saw the Devil (Min-sik Choi gör att den ändå är sevärd).

Ska se To Live and Die in L.A. (1985) istället.
Citera
2019-02-17, 18:53
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Skall se Ingrid goes west (2017) då jag såg omslaget på Letterboxd och tyckte att det såg fräsigt ut. Handlingen intresserade både mig och sambon så det får bli kvällens film.

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Såg ditt betyg/omdöme och instämmer i din slutsats. Gjorde själv en höjning till 4/5 i betyg för filmen är verkligen något alldeles extra.

Såg den i natt efter era kommentarer och tyckte också om den. Härlig mörk komedi med träffsäker samhällskritik och en Aubrey Plaza som är som klippt och skuren för rollen (men är väl samtidigt också den här typen av roller hon är typecastad som).

OnT: Spanar in The Isle (2018) i hopp om lite skön atmosfär.
Senast redigerad av BlackMetal 2019-02-17 kl. 18:58.
Citera
2019-02-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
The Disaster Artist (2017) blir det nu. Vet inte varför det har tagit så lång tid med att se den men passande nog finns den på Netflix för tillfället.

https://www.imdb.com/title/tt3521126/

Den är kul, men lite väl anpassad till folk som inte är bekant med The Room sen tidigare. Fortfarande sevärt dock, Francos tolkning av Wiseau är helt legendarisk.
Citera
2019-02-17, 20:52
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Ja en fyra tycker jag allt den är värd då den sticker ut såpass i tillägg till Plazas utmärkta rolltolkning.

Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Ahhh den var såpass bra okej ser den idag och hoppas den tar en topplacering i bäst sedda 2019 listan
Haha, verkade inte som att så blev fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Såg den i natt efter era kommentarer och tyckte också om den. Härlig mörk komedi med träffsäker samhällskritik och en Aubrey Plaza som är som klippt och skuren för rollen (men är väl samtidigt också den här typen av roller hon är typecastad som).

OnT: Spanar in The Isle (2018) i hopp om lite skön atmosfär.

Absolut, kände också att Plaza var som klippt och skuren till denna rollen, men det gör den inte mindre minnesvärd. Kul att flera här verkar gilla den då den annars verkar ha fått väldigt mixad kritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in