2018-08-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension

Adventurer, brain surgeon, rock musician Buckaroo Banzai and his crime-fighting team, the Hong Kong Cavaliers, must stop evil alien invaders from the eighth dimension who are planning to conquer Earth

Alltså den jävla filmen jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta - Såg den för 3-4 år sen - och vilken genuin skit, inte ens barn lär ha uppskattat filmen.

Det är en produkt av att samtliga inblandade är höga på kokain eller liknande.
Citera
2018-08-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Spies like us

Two bumbling government employees think they are U.S. spies, only to discover that they are actually decoys for Nuclear War
Haha den filmen får mig alltid att skratta - fina minnen - Roligast är när de gör "utrikestest" i början av filmen. Klassisk kalla kriget komedi.
Citera
2018-08-21, 18:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Alltså den jävla filmen jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta - Såg den för 3-4 år sen - och vilken genuin skit, inte ens barn lär ha uppskattat filmen.

Jag har sett filmen och tyckte att den var okej i sin helhet, dock är den spirituella föregångaren Big Trouble in Little China avsevärt bättre, men förstår att Buckaroo Banzai... har ett kultfölje, främst bland äldre människor (70-talister).
Citera
2018-08-21, 20:00
Medlem
Tvonds avatar
Tänkte kika på Hereditary och se om den håller för hypen eller om det är ytterligare en i raden av överhypade skräckfilmer den senaste tiden.

https://www.imdb.com/title/tt7784604/
Citera
2018-08-21, 21:25
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Tänkte kika på Hereditary och se om den håller för hypen eller om det är ytterligare en i raden av överhypade skräckfilmer den senaste tiden.

Fruktansvärt överskattad film. Såg den på bio, större besvikelse har jag knappt upplevt
Citera
2018-08-21, 22:01
Avslutad
Cloak and Dagger från 1984

A young boy and his imaginary friend end up on the run while in possession of a top-secret spy gadget
Citera
2018-08-21, 22:02
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond

Det är onekligen ett skickligt hantverk, sen beror det ju på vad man gillar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Fruktansvärt överskattad film. Såg den på bio, större besvikelse har jag knappt upplevt

Utveckla.
Citera
2018-08-21, 23:58
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Det är onekligen ett skickligt hantverk, sen beror det ju på vad man gillar.

Utveckla.

Extremt förutsägbar med en enormt överdriven handling. Svårt att engagera sig då mamman i familjen var så fruktansvärt överspelad. Dessutom dåliga specialeffekter och en extremt krystad förklaring till "spökerierna". När jag väl lämnade salongen så föll jag ner i en melankoli över hur tarvliga dagens filmer, i synnerhet skräckfilmer har blivit och mindes hur Exorcisten och The Shining lyckades skrämma och entusiasmera på ett sätt som tex denna film och The conjuring inte ens hamnade i närheten av.
Citera
2018-08-22, 01:47
Avslutad
Steven Spielberg presents Joe Dantes Innerspace

A hapless store clerk must foil criminals to save the life of the man who, miniaturized in a secret experiment, was accidentally injected into him

Dennis Quaid, Martin Short och Meg Ryan bl a.

Trailer
Citera
2018-08-22, 02:00
Medlem
Hade tänkt se om en favorit i noirgenren: Kiss Me Deadly (1955).
Citera
2018-08-22, 11:38
Medlem
PlanetCaravans avatar
House of Wax (2005)

Längesen jag såg den. Minns att mördaren ser ut som Joey Jordison, lite därför jag tänkte se den

Filmen handlar om en man som inte är nöjd med sitt hårvax, så han mördar tillverkarna.
Citera
2018-08-22, 15:48
Medlem
Rakiis avatar
VHS Massacre: Cult Films and the Decline of Physical Media (2016)

Titeln säger väl det mesta? En dokumentär om ett gäng kompisar som driver podcast om B och kultfilm som gör en dokumentär om videobutiksdöden (främst Blockbuster) som skedde för ett par år sedan. Sett denna tidigare men tänkte att skadar ju inte med en omtitt.

https://www.imdb.com/title/tt3319212/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in