2018-08-20, 20:10
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Märklig film. Men bra. Eller Och bra kanske jag ska säga.

Ja instämmer. En märklig och skum rulle. Fick inget riktigt grepp om vad den ville utan alla karaktärerna verkade mest bara lattja runt. Aja, den var schysst att titta på så ångrar inte att jag satte igång den.
Citera
2018-08-20, 22:25
Avslutad
What about Bob?
Film från 1991 av Frank Oz med Bill Murray och Richard Dreyfuss

A successful psychotherapist loses his mind after one of his most dependent patients, an obsessive-compulsive neurotic, tracks him down during his family vacation
Citera
2018-08-20, 22:27
Medlem
Samizdats avatar
Dags för sista delen i Antonionis trilogi: L'eclisse (1962).
Citera
2018-08-20, 22:41
Medlem
Matador får sätta färg på kvällen. Blir trettonde filmen jag ser av Almodóvar.
Citera
2018-08-21, 01:07
Avslutad
Richard Dreyfuss är en skådis jag verkligen uppskattar, sedan hans odödliga roll i Hajen som den rike forskarslyngeln som retar upp den barske hajmördarn Quint. Och det var bra längesen jag såg Close Encounters of the Third Kind. Så ta av plasten på toasitsen, nu blir det åka av.
Citera
2018-08-21, 02:29
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Faust med Gösta Ekmans farfar Gösta Ekman.

The demon Mephisto wagers with God that he can corrupt a mortal man's soul

Av den klassiska regissören F.W. Murnau
Vad tyckte du? Har försökt mig på att se Faust, men jag höll på att somna och tog aldrig upp tittandet igen. Föredrar dock Gösta Ekman d.ä. som skådespelare i talfilm; vilken MAKALÖS närvaro med sin skälvande stämma. Rekommenderar Kungen kommer (1936) och Swedenhielms (1935).
Citera
2018-08-21, 03:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vad tyckte du? Har försökt mig på att se Faust, men jag höll på att somna och tog aldrig upp tittandet igen. Föredrar dock Gösta Ekman d.ä. som skådespelare i talfilm; vilken MAKALÖS närvaro med sin skälvande stämma. Rekommenderar Kungen kommer (1936) och Swedenhielms (1935).

Vet inte riktigt vem jag skulle rekommendera filmen till. Om man såg den bland folk, på bio, eller på en stumfilmsfestival som Pordenone, att det är en mäktig upplevelse. Men filmen är bara för seg. Därtill tycker jag inte den är speciellt intressant heller. Effekterna och scenbygget må vara bra för sin tid, men det bär inte en film för mig. Så mycket lättare att bara sitta ner och njuta av en lättsam Buster Keaton-komedi då. Sån här film är lik den märkliga teater man som oinitierad brukar skratta åt snobbarnas smak. Boken känns mer värd att läsa i så fall. Känns bra att ha sett, och visst, den är väl B R A och en klassiker, men mycket tråkig.
Citera
2018-08-21, 03:56
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Vet inte riktigt vem jag skulle rekommendera filmen till. Om man såg den bland folk, på bio, eller på en stumfilmsfestival som Pordenone, att det är en mäktig upplevelse. Men filmen är bara för seg. Därtill tycker jag inte den är speciellt intressant heller. Effekterna och scenbygget må vara bra för sin tid, men det bär inte en film för mig. Så mycket lättare att bara sitta ner och njuta av en lättsam Buster Keaton-komedi då. Sån här film är lik den märkliga teater man som oinitierad brukar skratta åt snobbarnas smak. Boken känns mer värd att läsa i så fall. Känns bra att ha sett, och visst, den är väl B R A och en klassiker, men mycket tråkig.
Jag också det intrycket jag fick; överspelande, teatralsk och tråkig.
Citera
2018-08-21, 13:20
Avslutad
Flight of the navigator

In 1978, a boy travels 8 years into the future and has an adventure with an intelligent, wisecracking alien ship
Citera
2018-08-21, 15:13
Avslutad
Spies like us

Two bumbling government employees think they are U.S. spies, only to discover that they are actually decoys for Nuclear War
Citera
2018-08-21, 15:16
Medlem
sunsidans avatar
Får bli första Bondfilmen nu, Agent 007 med rätt att döda och en påse snacks.
Citera
2018-08-21, 18:13
Medlem
chessjamts avatar
Sätter igång A Summer at Grandpa's (1984) av Hou Hsiao-hsien.

https://www.imdb.com/title/tt0087164/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in