Flashback bygger pepparkakshus!
2012-06-13, 15:44
Medlem
Rakiis avatar
Börjar dagen med att se Hercules in New York, Arnolds första film!
Citera
2012-06-13, 16:49
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Börjar dagen med att se Hercules in New York, Arnolds första film!

Jag har faktiskt inte sett den än, bara massa roliga klipp från den.
Citera
2012-06-13, 16:51
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Nu blir det Red Rock West från 1993 med b.la Nicolas Cage och Dennis Hopper. Handlingen verkar påminna lite grann om El Mariachi. För mig räcker det att Hopper är med för att filmen ska kännas sevärd.

Hur var denna? Är lite sugen på den faktiskt.

Nu ska jag se Francis Ford Coppolas senaste film Twixt. En rysare som fått ganska dålig kritik. Men det är ändå Francis så jag ger den en chans.
Citera
2012-06-13, 17:25
Medlem
jonte-malmos avatar
Tänkte titta på Batman nu.
Citera
2012-06-13, 17:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Jag har faktiskt inte sett den än, bara massa roliga klipp från den.

Om du tycker om Arnold så ska du definitivt ge filmen en chans, en ärlig sådan för det är ju inte direkt det bästa som han gjort ifrån sig men fortfarande en helsikes underhållande film. Gillar verkligen storyn med att en halvgud kommer ned till New York och rör om i grytan, en kulturkrock av sällan skådat slag!
Citera
2012-06-13, 18:19
Medlem
Rakiis avatar
Nu blir det Dead-End Drive In som ReturnToZero tipsade mig om i en annan tråd då vi pratade om Ozploitation. Tredje filmen av Brian Trenchard-Smith som jag ser sedan igår!
Citera
2012-06-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nu blir det Dead-End Drive In som ReturnToZero tipsade mig om i en annan tråd då vi pratade om Ozploitation. Tredje filmen av Brian Trenchard-Smith som jag ser sedan igår!

Nice. Håll dig borta från Stunt Rock och Deathcheaters bara
Citera
2012-06-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Hur var denna? Är lite sugen på den faktiskt.

Nu ska jag se Francis Ford Coppolas senaste film Twixt. En rysare som fått ganska dålig kritik. Men det är ändå Francis så jag ger den en chans.
Jodå, man får ganska exakt vad man väntar sig. En väldigt standardmässig thriller i skön miljö.
Citera
2012-06-13, 19:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Nice. Håll dig borta från Stunt Rock och Deathcheaters bara

Stunt Rock ser bra ut på papperet och har den redan på datorn så, blir att jag ser den ändå! Ska ha din varning i åtanke!
Citera
2012-06-13, 20:04
Medlem
Amalgamates avatar
Snart blir det den svenska filmen Det okända och lite senare The Great Escape (som jag inte sett tidigare )
Citera
2012-06-13, 20:10
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones

Hur var den då? Den ser inte alltför upphetsande ut undantaget Val Kilmers enorma hästsvans.
Citera
2012-06-13, 20:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Hur var den då? Den ser inte alltför upphetsande ut undantaget Val Kilmers enorma hästsvans.

Den börjar hyggligt i alla fall och har en ganska sjyst stämning som hjälper filmen lite på traven men den ballar ur fullständigt sen.

Själv ska jag slå på Deathdream, en annan film som ReturnToZero fick upp mina ögon för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in