Skulle säga att det är deras sämsta hittills (Har inte sett Lorna's Silence än dock). Realismen känns lite falsk och lite för tillspetsad dramatik för Dardenne-brödernas tillvägagångssätt. Ändå inte direkt dålig, bara klart sämre än allt annat jag sett av dem.
Jag har sett Lornas tystnad (2008) och den är sämre, men Den okända flickan (2016) gav mig heller inte särskilt mycket. Sett till att det var Dardennes-film i alla fall, de har en hög lägre standard.
Som du skriver fanns där lite för mycket tillspetsad dramatik vilket suddade ut den annars påtagliga socialrealismens spontanitet brukligt för brödernas filmer. Filmen drog på sig alltför länge och läkarens detektivarbete intresserade mig till slut inte.
Det var inte så svårt att räkna ut att Jeremie Reniers karaktär skulle försöka ta sitt liv i badrummet, men jag hade inte förväntat mig att Dardennes skulle vara så uppenbara med klyschor.
Betyget blev för mig 2/5 även om skådespeleriet i vanlig ordning var i toppklass.
Ska se Moana innan jag lägger mig, har inte så höga förhoppningar men vill se någonting lättsmält.
Den är riktigt bra. Tyckte om den bra musik roliga stunder väldigt snyggt gjord. Enligt mig bättre än frost och zootopia. Hoppas du blir positivt överraskad.
Jag och sambon har bestämt oss för att ha en riktig filmsöndag, vi började dagen väldigt dåligt dock med den fullständigt usla Lucy (2014). Vi hoppas på bättre tur med Peter Weirs Picnic at Hanging Rock (1975) nu istället.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!