2012-03-30, 22:43
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Stämmer bra, han borde ha vunnit också enligt mig.

Efter att jag nu sett filmen så kan jag bara instämma, han borde helt klart ha vunnit för den rollen!
Citera
2012-03-30, 22:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jo ja tyckte den var bra, men som du säger har Weir gjort mycket bättre filmer

Själv gillar jag Witness mera om vi snackar Ford och Weir, brukar bli på bra humör av att se den filmen, konstigt nog.
Citera
2012-03-30, 23:07
Medlem
Bazinga90s avatar
Nu blir det filmen The secret of my success med Michael J. Fox i huvudrollen.
Citera
2012-03-30, 23:37
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv gillar jag Witness mera om vi snackar Ford och Weir, brukar bli på bra humör av att se den filmen, konstigt nog.
Jo den är bättre enligt mig också. Förd är ändå väldigt bra i båda om du frågar mig. Inget slår dock The Truman Show och Picnic at Hanging Rock av Weir
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Nu blir det filmen The secret of my success med Michael J. Fox i huvudrollen.
Fin fin film från de sköna 80-talet, blir på väldigt bra humör när jag ser den. Grymt soundtrack också!
Citera
2012-03-30, 23:41
Medlem
BaconStrips123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maks
Tänkte dra igång Nyckeln till frihet, den högst rankade filmen på IMDB =)

Varför? Jo för jag fick ner nån dunderrip ala' 29 gig stor och det var förbannat länge sedan jag glodde den =)
Ooootroligt bra film!
Citera
2012-03-30, 23:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jo den är bättre enligt mig också. Förd är ändå väldigt bra i båda om du frågar mig. Inget slår dock The Truman Show och Picnic at Hanging Rock av Weir

I min bok är dock Dead Poets Society och Fearless bättre, även om de två som du skrev är väldigt bra filmer med.

OnT: Nu ska jag se på Kickboxer 3, bra sätt att förgylla kvällen med lite slagsmålsfilm från början av 90-talet och en kopp té till det!
Citera
2012-03-30, 23:43
Medlem
Makss avatar
Citat:
Samtidigt världens mest överskattade film tillsammans med Citizen Kane men lider desto mindre av att se Shawnshank...

Jag tycker kanske inte den förtjänar förstaplatsen, me definitivt en av mina 100 top 10 filmer.

Den mest överskttade filmen är ju med lätthet Batman: The dark knights. Citizen Kane, vet inte om jag har kollat den. Kan kolla på vilken film som helst så länge det inte är asiatisk film utan kungfu-ninja trixande.

Fransk film kan jag inte kolla på heller. För då löper man risken att se Rövnäsan.

Fan va bra tråd detta är.. Sitter jag här och rabblar massa onödigt strunt. Kvällens nästa film får iaf bli : Leon

Varför? För jag funderade på om det finns en enda fransk film jag tycker är sevärd, och kom på att nej, det gör jag inte. Men kanske någon fransman i en film? Då poppade Leon upp i skallen.

P.s. Ursäkta mitt onödiga rabblande, börjar bli trött.
Citera
2012-03-30, 23:51
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
OnT: Nu ska jag se på Kickboxer 3, bra sätt att förgylla kvällen med lite slagsmålsfilm från början av 90-talet och en kopp té till det!
Dock för lite slagsmål scener i den, rekommenderar fyran där kan du räkna med fighting
Citera
2012-03-31, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maks
Varför? För jag funderade på om det finns en enda fransk film jag tycker är sevärd, och kom på att nej, det gör jag inte. Men kanske någon fransman i en film? Då poppade Leon upp i skallen.

Franskarna har gjort en hel del bra och extrema skräckfilmer, Martyrs, Frontiers och Inside bl.a. Sen så har dom ju även lyckats bra med gangsterfilmer La Haine och Man Bites Dogs. Roman Polanski har ju gjort ett antal filmer i Frankrike. Så det är ett bra filmland, men det är ju bara vad jag tycker.
Citera
2012-03-31, 00:22
Medlem
Tyko.Jonssons avatar
Nu blir det ännu en spökfilm; The Awakening. Sugen på att se De Bestialiska också, men det blir nog imorgon.
Citera
2012-03-31, 00:30
Medlem
Citat:
Samtidigt världens mest överskattade film tillsammans med Citizen Kane men lider desto mindre av att se Shawnshank...
Amen på det.. Bra film i sig, men fruktansvärt överskattad. Nu ska jag efter smitning från kvällens festligheter dra igång Nude Nuns With Big Guns.. Inga förväntningar, men titeln i sig väckte tonåringen i mig.. Kom igen..
Citera
2012-03-31, 00:41
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Amen på det.. Bra film i sig, men fruktansvärt överskattad. Nu ska jag efter smitning från kvällens festligheter dra igång Nude Nuns With Big Guns.. Inga förväntningar, men titeln i sig väckte tonåringen i mig.. Kom igen..

Skulle avråda dig från att se den och istället yrka dig att välja nåt annat att se. Den var inte ett dugg underhållande på något vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in