Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-14, 18:02
Medlem
Punklivs avatar
Barry McKenzie Holds His Own (1974)

Efter ett ganska långt uppehåll är det dags för lite projektfilm igen. Det här verkar vara riktig skit och mina förväntningar är så låga som de kan bli, men det ska bli skönt att bli färdig med de här jävla komedierna och komma igång med det jag sett fram emot: skräckfilmerna!
Citera
2015-07-14, 18:15
Efter många funderingar så utifrån men film kollektion så bestämde jag mig för att se ngt hjärndött och lättsamt. Så det får bli scary movie
Citera
2015-07-14, 18:44
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Barry McKenzie Holds His Own (1974)

Efter ett ganska långt uppehåll är det dags för lite projektfilm igen. Det här verkar vara riktig skit och mina förväntningar är så låga som de kan bli, men det ska bli skönt att bli färdig med de här jävla komedierna och komma igång med det jag sett fram emot: skräckfilmerna!

Är om inget annat ganska kul att läsa dina sammanfattningar på projektfilmerna. Verkar vara ganska udda filmer minst sagt.

Själv blir det också en projektfilm till rakning: Metropolis (1927) av Fritz Lang. Verkar vara en ganska påkostad och extraordinär stumfilm. Är inget stort fan av sci-fi men men, trailern fick den att se intressant ut i alla fall.
Citera
2015-07-14, 19:27
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt

Själv blir det också en projektfilm till rakning: Metropolis (1927) av Fritz Lang. Verkar vara en ganska påkostad och extraordinär stumfilm. Är inget stort fan av sci-fi men men, trailern fick den att se intressant ut i alla fall.

Ett riktigt mästerverk. Ett ord det gått inflation i men i detta fall stämmer det. Du kommer säkert inte att bli besviken.
Citera
2015-07-14, 19:50
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Ett riktigt mästerverk. Ett ord det gått inflation i men i detta fall stämmer det. Du kommer säkert inte att bli besviken.

Ja fan, snudd på mästerverk minst!

Känner mig lite trött så jag tar en liten paus då jag inte vill slötitta på resten av filmen, men jag gillar det jag sett av första timmen.
Citera
2015-07-14, 19:51
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Nu blir det Early Summer (1951) av Ozu, projektfilm.
Citera
2015-07-14, 20:06
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Klart steg åt rätt håll efter Tyst diplomati.
Har faktiskt missat de tidigare innan Blodsdiamanter som kommit efter Kodnamn Lisa.
Har varit utan fast internet i ett par månader så knappt hängt med att den nya batchen Falk-filmer släppts.

Men efter Utvandrarna/Nybyggarna har jag fått ett sug efter äldre svensk misär och allmänbildning.
Kom på att jag inte sett danske Pelle Erövraren och handlingen är snarlik så antingen ser jag den ikväll eller fortsätter att se Falkarna i rätt ordning.
Citera
2015-07-14, 20:19
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Är om inget annat ganska kul att läsa dina sammanfattningar på projektfilmerna. Verkar vara ganska udda filmer minst sagt.

Tack, kul att det glädjer någon! Det här var nog den mest udda hittills - och kanske den sämsta. Svårt att bestämma sig för om den eller Alvin Rides Again är värst...

Riktigt skönt att ha skräcken kvar nu. Tror att projektet får sig ett rejält uppsving!

OnT: ska se min andra film av bröderna Dardenne med min mor om ett tag. Valet föll på Barnet eftersom den av IMDb-beskrivningen låter som den som kommer passa henne bäst. Har sett Pojken med cykeln tidigare och den var helt okej, varken mer eller mindre.
Senast redigerad av Punkliv 2015-07-14 kl. 21:14.
Citera
2015-07-14, 20:43
Medlem
JoeL431s avatar
Det blev: Pelle Erövraren (1987) av Bille August med Max von Sydow.

http://www.imdb.com/title/tt0093713/
Citera
2015-07-14, 20:45
blir scary movie marathon håller på att se 2an nu snart 3an
Citera
2015-07-14, 20:58
Medlem
Die Hard på sexan.
Kanske med en folkbärs till.
Citera
2015-07-14, 21:00
Medlem
Distric 9

jag har inte sett den sen den kom och då tyckte jag den sög. Vi får se om jag tycker den är bättre nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in