Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-18, 02:09
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bra zombiefilm med Janet Ågren i en liten roll, inte lika bra som Zombi 2 eller The Beyond men fortfarande ett starkt och stabilt hantverk av Fulci med ett par riktigt smaskiga scener.

Ser fram emot ditt omdöme sen!
Nej, City of the Living Dead var riktigt värdelös. Logiska luckor staplades på varann och det kändes som hela filmen var en ursäkt för Fulci att visa massa splatter. De intensiva splatterscenerna var dock det bästa med filmen. Hade svårt att titta bl a vid svarvscenen.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2013-05-18 kl. 02:12.
Citera
2013-05-18, 10:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nej, City of the Living Dead var riktigt värdelös. Logiska luckor staplades på varann och det kändes som hela filmen var en ursäkt för Fulci att visa massa splatter. De intensiva splatterscenerna var dock det bästa med filmen. Hade svårt att titta bl a vid svarvscenen.

Man får helt enkelt ta den för vad den är, en grisig zombiefilm och kan tänka mig att Fulcis intentioner med filmen var att visa så mycket otrevliga scener och splatter som möjligt. Å andra sidan växte jag ju upp med filmen så jag är ju partisk samt nostalgisk över den, gillar verkligen musiken och stämningen som filmen har.
Citera
2013-05-18, 14:41
Medlem
Rakiis avatar
Ska se på Vulgar nu med ett par kända ansikten ifrån Kevin Smiths filmer, har sett filmen tidigare en gång men inte betygsatt den på Filmtipset så ser om den och kanske ser två filmer till sen med clowntema.

http://www.imdb.com/title/tt0120467/?ref_=sr_1
Citera
2013-05-18, 17:42
Medlem
huntiss avatar
Deliverance, för jag vill se banjo-scenen i början och alla filmer som utspelar sig/har med djupa södern att göra är bra. Så äre bara.
Citera
2013-05-18, 17:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huntis
Deliverance, för jag vill se banjo-scenen i början och alla filmer som utspelar sig/har med djupa södern att göra är bra. Så äre bara.

Kan rekommendera Rituals till dom som uppskattar Deliverance, lite utav en rip-off men fortfarande en bra film!

http://www.imdb.com/title/tt0076630/
Citera
2013-05-18, 18:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Strax -> Fast And Furious 6

Inga förhoppningar eller förväntningar. Det är pga brist på filmidéer.
Citera
2013-05-18, 19:14
Medlem
Trumpeters avatar
End of watch bli det nu
Citera
2013-05-18, 19:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Strax -> Fast And Furious 6

Inga förhoppningar eller förväntningar. Det är pga brist på filmidéer.

Utomlands då?
Citera
2013-05-18, 23:47
Medlem
NirvanAs avatar
The Lords of Salem

Som jag iofs hört ganska dåligt om
Citera
2013-05-18, 23:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
The Lords of Salem

Som jag iofs hört ganska dåligt om

Jag tyckte om den i alla fall, underhållande och Ken Foree ifrån Dawn of the Dead (originalet) var med som radiopratare, alltid lika roligt att se honom. På tal om Rob Zombie ska jag se om House of 1000 Corpses senare i natt då jag inte har sett den på snart tio år. Tänkte klämma in den i mitt minimarathon med clowner i film, i morgon ska jag se Clownhouse och tidigare idag såg jag på Vulgar.

http://www.imdb.com/title/tt0251736/?ref_=sr_1
Citera
2013-05-19, 01:15
Medlem
Herrtrosas avatar
Warm Bodies blir nästa film då den äntligen verkar finnas i bra kvalité. Jag har varit nyfiken på den alltsedan jag såg trailern för bra länge sedan. Förväntar mig inget mästerverk, men en viss underhållning måste väl ändå finnas, kan jag tycka.
Citera
2013-05-19, 01:20
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag tyckte om den i alla fall, underhållande och Ken Foree ifrån Dawn of the Dead (originalet) var med som radiopratare, alltid lika roligt att se honom. På tal om Rob Zombie ska jag se om House of 1000 Corpses senare i natt då jag inte har sett den på snart tio år. Tänkte klämma in den i mitt minimarathon med clowner i film, i morgon ska jag se Clownhouse och tidigare idag såg jag på Vulgar.

http://www.imdb.com/title/tt0251736/?ref_=sr_1
Jag gillade den också, men samtidigt kände man att den kunde varit så mycket bättre för den hade stor potential, men den var helt klart sevärd. Lords of salem låten var sjukt creepy för övrigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in