2009-10-14, 16:13
Medlem
Dasseborgs avatar
Har i dagsläget Nordea och dem har ju ingen höjdare till ränta på sparkontot + att där jag bor finns det inga insättningsmaskiner för sedlar (enbart för mynt).
Ett bankfack kan ju vara en idé, men helst en möjlighet till smidig insättning på kontot.

Jag eftersöker en bank där:

- Man utan problem kan sätta in kontanter månadsvis, helst utan att behöva stå i kö kl 10:03 med Agda, 83 framför sig. Det skall alltså gå snabbt och enkelt.
- Sparkonto med bra ränta. Kan tänka mig låsa upp pengarna några år, men det bästa vore en bank med bra ränta OCH fria uttag.
- Helst en bank dit man kan gå om man behöver rådgivning lr liknande.

Någon som har erfarenhet av FOREX som bank? 1.01 % ränta på sparkontot, fria uttag. Bra öppetider (även helger).
Citera
2009-10-14, 23:46
Bannlyst
Finns väl så att du kan sätta in kontanter bredvid automater på bankkontorets vägg? Så brukar vi göra på mitt jobb iallafall.
Citera
2009-10-15, 07:18
Medlem
Dasseborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintu00
Finns väl så att du kan sätta in kontanter bredvid automater på bankkontorets vägg? Så brukar vi göra på mitt jobb iallafall.

Vad är det för bank?
De som har insättningsmaskiner inne på kontoren kräver ju att man skall vara kund i deras bank.
Nåja, fixat sparkonto på Bluestep nu, 2.65% ränta, insättningsgaranti, gratis fria uttag.
Citera
2009-10-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintu00

Endast till för företag.
Citera
2009-10-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjeta
Endast till för företag.

På SE-Banken (Linköping) är det bara för företagskonton, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in